افسر مرتبط با قتل یک سیاه پوست در اوهایو آمریکا گناهکار شناخته شد

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، اندرو گینتر (Andrew Ginther) شهردار شهر کلمبوس واقع در ایالت اوهایو در آمریکا گفت که ادم کُوی (Adam Coy) افسر پلیس این شهر که سه شنبه یک مرد سیاه پوست را با سلاح گرم به قتل رسانده بود، تعلیق شده است.

افسر مرتبط با قتل یک سیاه پوست در اوهایو آمریکا گناهکار شناخته شد

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، شهردار شهر کلمبوس در این خصوص گفت که در زمان حادثه دوربین متصل به لباس این افسر پلیس روشن نبوده است.

اندرو گینتر در کنفرانس مطبوعاتی در این باره اظهار داشت که افسر مذکور باید اخراج گردد؛ ما تا زمان تحقیقات وی معلق می گردد.

مقامات پلیس اوهایو اظهار داشتند که تحقیقات مقدماتی نشان می دهد که سیاه پوست مقتول در زمان حادثه سلاح گرم همراه نداشته است.

این حادثه در حالی اتفاق افتاده که یک سیاهپوست دیگر آمریکایی نیز در تیراندازی نیروهای پلیس این کشور در شهر اوکلاهاما به قتل رسیده است.

قتل این سیاه پوستان موج دیگری از اعتراضات را نسبت به بی عدالتی نژادی و بی رحمی پلیس آمریکا علیه سیاهان برانگیخته است.

در ماه ژوئن (خرداد) و در پی قتل جورج فلوید توسط پلیس مینیاپولیس، جنبش جان سیاهان اهمیت دارد به راه افتاد و سبب اعتراضات گسترده ای در آمریکا شد و موجی از خشم را نسبت به نابرابری های نژادی در این کشور به راه انداخت.

با وجود این اما پلیس آمریکا از نوعی ایمنی نانوشته در مورد مبرا بودن از اتهام خشونت و بدرفتاری با سیاه پوستان برخوردار است و تا کنون در ایالات متحده پلیسی بدلیل بدرفتاری با سیاه پوستان محاکمه نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13312

به "افسر مرتبط با قتل یک سیاه پوست در اوهایو آمریکا گناهکار شناخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسر مرتبط با قتل یک سیاه پوست در اوهایو آمریکا گناهکار شناخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید