اوج دوباره شیوع کرونا در اروپا

به گزارش راه ساری، همزمان با ملحق شدن بریتانیا به فرانسه، آلمان و استرالیا در اعلام مقررات جدی تر درباره استفاده از ماسک و انجام آزمایش های بیشتر، سازمان جهانی بهداشت شب گذشته درباره خیز دوباره کرونا در اروپا هشدار داد.

اوج دوباره شیوع کرونا در اروپا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری فرانسه ، مبتلایان به کرونا در اروپا یک پنجم بیش از 15 میلیون مبتلا به کرونا در دنیا را تشکیل می دهند و این منطقه از دنیا تا به امروز بیشترین فوتی ها را داشته است. شمار فوتی های کرونا در اروپا، از زمان شیوع آن در چین در اواخر سال گذشته میلادی 207 هزار و 118 نفر بوده است. دردنیا تا به امروز بیش از 630 هزار نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته اند.

بخش اروپای سازمان دنیای بهداشت به افزایش مبتلایان به کرونا در این قاره در دو هفته گذشته اشاره و اعلام نموده تدابیر سختگیرانه تر ممکن است برای مهار گسترش آن احتیاج باشد.

اروپا مانند یگر مناطق دنیا کوشش می نماید بین محدودیت ها برای مهار کووید-19 و احتیاج به احیای مالی با خروج از دشوارترین مقررات قرنطینه توازن برقرار کند.

در بلژیک، یک دختر سه ساله کم سن ترین قربانی کرونا است که زنگ هشدار را بیش از پیش برای اروپا که به تازگی قرنطینه را لغو نموده به صدا در آورده است.

سخنگوی بخش اروپای سازمان دنیای بهداشت به خبرگزاری فرانسه گفت: خیز دوباره موارد مبتلا به کووید-19 در بعضی از کشورها به دنبال تسهیل مقررات فاصله اجتماعی بروز نموده که دلیل اصلی نگرانی ها در این زمینه را تشکیل می دهد. اگر شرایط ایجاب کند که مقررات سختگیرانه تری اعمال گردد شاید لازم باشد اقدامات سختگیرانه تر و هدفمندتری با مشارکت کامل مردم اجرا گردد.

امانوئل فرانسه رئیس جمهوری فرانسه روز آدینه با وزیران ارشد دولتش برای آنالیز اقدامات برای جلوگیری از سرایت این ویروس تشکیل جلسه داد و نخست وزیر فرانسه سپس اظهار داشت که آزمایش کرونا برای همه مسافرانی که از 16 کشور با ریسک بالا از جمله آمریکا به این کشور سفر می نمایند، لازم است.

استفاده از ماسک در این کشور در حمل و نقل عمومی، فروشگاه ها واماکن سرپوشیده اجباری است و نگرانی هایی درباره تعطیلات تابستان و افزایش مبتلایان با حضور مردم در سواحل و اماکن توریستی وجود دارد.

بریتانیا از روز آدینه استفاده از پوشش صورت در مراحل خرید، بانک ها، اغذیه فروشی ها و سوپرمارکت ها را به پیروی از اسکاتلند اجباری کرد.

تنها استثنا بچه ها زیر 11 سال با مسائل تنفشی است اما اگر افراددیگر از پوشاندن بینی و دهان خود خودداری نمایند 11 پوند جریمه می شوند.

در آلمان آزمایش کرونا برای همه مسافرانی که به این کشور وارد می شوند ارائه می گردد.

در اتریش نیز بار دیگر استفاده از ماسک صورت در فروشگاه ها، سوپرمارکت ها، دفاتر پستی، بانک ها و مراکز بهداشتی و در حمل و نقل عمومی و داروخانه ها اجباری شده است.

در آمریکا که بیشترین مبتلایان و تلفات از کرونا در دنیا را دارد و بیش از 4 میلیون نفر در این کشور مبتلا و 145 هزار و 324 نفر جان باخته اند، بیشترین افزایش در ایالت های غربی و جنوبی این کشور است.

ترامپ گردهمایی جمهوریخواهان در فلوریدا را لغو نموده است.

پیش بینی سازمان ملل زنگ هشدار را درباره احتمال مرگ 1 میلیون و 670 هزار نفر در 30 کشور با درامد پایین را به صدا در آورده است.،ایرنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10713

به "اوج دوباره شیوع کرونا در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوج دوباره شیوع کرونا در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید