اپوزیسیون تایوان مجلس را به اشغال خود درآورد

به گزارش راه ساری، گروهی متشکل از بیش از 20 قانونگذار از اصلی ترین حزب اپوزیسیون تایوان موسوم به کومینتانگ در اعتراض به ظلم دولت و نامزدی یک مشاور نزدیک به رئیس جمهورشان در یک سمت عالی رتبه، مجلس این جزیره خودگردان را اشغال نموده اند.

اپوزیسیون تایوان مجلس را به اشغال خود درآورد

به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال این تحولات و کوشش نمایندگان حزب حاکم برای ورود به مجلس و عبور از موانع، زد و خوردهایی به وقوع پیوست. قانونگذاران حزب دموکراتیک ترقی خواه موانع را کنار زده و راهشان را به درون ساختمان مجلس باز کردند و محل سخنرانی را که در کنترل اپوزیسیون بود، محاصره کردند. با نزدیک شدن نمایندگان دو طرف، صدای فریاد بلند شد و باز هم زد و خورد صورت گرفت.

تایوان یک دموکراسی غیر قابل کنترل دارد و جدل ها و اعتراضات درون ساختمان مجلس آن اتفاقی غیرعادی محسوب نمی گردد.

سال 2014 صدها دانشجو برای چندین هفته ساختمان مجلس را در جنبشی موسوم به آفتابگردان اشغال کردند و خواهان شفافیت بیشتر شدند و از رشد نفوذ مالی و سیاسی چین در این جزیره مورد ادعای چین ابراز نگرانی کردند.

حزب اپوزیسیون کومینتانگ که در انتخابات مجلسی و ریاست جمهوری ژانویه باخت، از شامگاه یکشنبه اعتراضاتشان را شروع کردند و تا امروز (دوشنبه) در آنجا مانده اند و ورودی مجلس اصلی را با زنجیر و جایگاه مسدود نموده اند.

این حزب اپوزیسیون تایوان، به فشار حزب حاکم دموکراتیک ترقی خواه و تسای اینگ-ون، رئیس جمهوری تایوان برای پیشبرد لوایح و نامزدی چن چو، مشاور ارشد رهبری تایوان برای ریاست یک دیده بان دولتی اعتراض دارد.

حزب کومینتانگ در بیانیه ای بیان کرد: سال جاری دولت تسای بیش از پیش ظالم شده است. لجاجت تسای هیچ راهی برای کومینتانگ باقی نگذاشته است، جز اینکه این مجلس را برای یک بایکوت مجلسی به اشغال خود درآورد.

حزب حاکم دموکراتیک ترقی خواه تایوان اکثریت مجلسی بزرگی دارد. این حزب و دفتر ریاست جمهوری تسای این اقدام را اپوزیسیون را محکوم نموده و تاکید دارند که حزب کومینتانگ یک نمایش خنده آور به راه انداختند. در بیانیه حزب دموکراتیک ترقی خواه آمده است: این اقدام صرفا پایمال کردن حق اعضای خودشان در مجلس است.،ایسنا

ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10219

به "اپوزیسیون تایوان مجلس را به اشغال خود درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپوزیسیون تایوان مجلس را به اشغال خود درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید