اپیدمی عفونت های خطرناک اطراف آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا

به گزارش راه ساری، آزمایشگاه های مشکوک بیولوژیک آمریکا در شرایطی که جهان با یک بحران در زمینه امنیت عمومی روبروست یک تهدید برای بشریت محسوب می شوند.

اپیدمی عفونت های خطرناک اطراف آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اخیرا در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به اقدام متمرکز دولت آمریکا در برپا کردن آزمایشگاه های بیولوژیک در چین و کشورهای همسایه روسیه، تاکید کرد که کاخ سفید حاضر نیست محتوای عملکرد و آزمایشاتی که در این آزمایشگاه ها اجرایی می شوند را فاش کند.

لاوروف این رویکرد کاخ سفید را سوال برانگیز توصیف کرد.

چنین اظهاراتی از سوی وزیر خارجه روسیه نشان دهنده تردیدها و نگرانی های گسترده جامعه بین الملل است.

بر اساس اظهارات نیکولای پاتروشیف دبیر شورای امنیت روسیه، آمریکا در حال حاضر بیش از 200 آزمایشگاه بیولوژیکی در سراسر جهان دارد.

همچنین گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بیماری های عفونی خطرناکی در سطح گسترده در برخی از مکان هایی که آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا برپا هستند، پدیدار شده اند؛ این گزارش ها باعث تشدید نگرانی ها درباره امنیت این آزمایشگاه ها شده است.

سؤالی که در این بین مطرح می شود این است که این آزمایشگا های بیولوژیکی مشهور آمریکا در حال انجام چه کاری در سراسر جهان هستند و فعالیت این آزمایشگاه ها چه تهدیدی برای امنیت بهداشت جهانی دارد و چه آسیب هایی را به دنبال داشته است؟

این ها سوالاتی است که سیاستمداران آمریکایی که خودشان مجرم هستند و دیگران را مجرم خطاب می کنند، باید برای جهانیان به صورت واضح توضیح دهند.

مرکز کنترل بیماری های آمریکا در ماه جولای سال گذشته میلادی، آزمایشگاه فورت دیتریک در ایالت مریلند که بزرگ ترین پایگاه سلاح های بیولوژیک و شیمیایی این کشور محسوب می شود را به صورت ناگهانی و به بهانه دلایل مرتبط با امنیت ملی تعطیل و از اعلام اطلاعات مربوط به آن نیز خودداری کرد.

فورت دیتریک پیشتر به عنوان مرموز ترین پایگاه آزمایشی دولت واشنگتن و پایگاهی مخفی برای آزمایش های تجربی کنترل ذهن و آزمایش های شیمیایی توسط سازمان سیا محسوب می شد.

بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، تحقیقات تعلیق شده در آزمایشگاه دیتریک شامل تولید سم های مخصوصی می شد که دولت آمریکا آن را تهدیدی جدی برای مردم، حیوانات و سلامت زمین و حتی محصولات حیوانی و گیاهی قلمداد کرد.

آنچه باعث نگرانی بیشتر می شود، این است که مدت زمان کوتاهی بعد از توقف فعالیت این آزمایشگاه بیولوژیکی در آمریکا بود که یک بیماری با مؤلفه آسیب ریوی با نام سیگار الکترونیکی در میان مردم ایالت ویرجینیا که فقط یک ساعت با محل برپایی آزمایشگاه دیتریک فاصله دارد، شیوع پیدا کرد که علائم این بیماری، شباهت زیادی با علائم بیمارانی دارد که به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

دولت آمریکا از سال 2007 میلادی اقدام به فروش سیگار الکترونیکی کرد اما این بیماری ریوی ناشی از سیگار الکترونیکی در آگوست سال گذشته میلادی شیوع یافت؛ اکتبر سال 2019 میلادی بود که مایو کلینیک آمریکا (یکی از معتبرترین مراکز و دانشگاه های علوم پزشکی جهان)، نمونه های دریافتی از 17 بیمار مبتلا به علائم بیماری سیگار الکترونیکی را مورد بررسی قرار داد و دریافت که تخریب و آسیب این بیماری، شبیه آسیب هایی است که به کسی که در معرض مواد شیمیایی سمی قرار گرفته است، وارد می شود.

با این وجود، مرکز کنترل بیماری ها در آمریکا دستور از سرگیری فعالیت این آزمایشگاه بیولوژیکی را در ماه مارس صادر کرد و همزمان با این دستور بود که بسیاری از مردم آمریکا دادخواستی را در وب سایت کاخ سفید منتشر کردند و از مقامات کشورشان خواستند تا دلیل واقعی تعطیلی این آزمایشگاه در سال گذشته میلادی را بیان و موضوع تحقیقاتی این آزمایشگاه را برای عموم تعیین کنند.

هنوز تعیین نیست که ویروس کرونا یک انتشار ویروسی (از آزمایشگاه های بیولوژیکی) است و یا خیر؛ سیاستمداران آمریکایی تا به امروز به شیوه ای غیر منتظره در این باره سکوت کرده اند اما حقیقت این است که سکوت سیاستمداران آمریکایی در این زمینه نشان دهنده وجود رازهایی نگفته است.

بر اساس گزارش های رسانه ای، برخی از آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا در بسیاری از کشورهای شوروی سابق، برخی در جنوب شرقی آسیا و آفریقا و سایر مکان ها وجود دارند و دولت واشنگتن درباره عملکرد و کاربرد و فاکتورهای امنیتی این آزمایشگاه ها نیز سکوت کرده است و چنین رویکردی، جامعه بین الملل را نگران می کند.

سوالی که در اینجا به ذهن می رسد این است که آیا تعطیلی آزمایشگاه دیتریک، برای سایر آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در دیگر نقاط جهان نیز اتفاق افتاده است یا خیر.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی، از سال 2003 میلادی تا به امروز صدها مورد از تماس تصادفی انسان با میکروارگانیسم های کشنده در آزمایشگاه های آمریکا اتفاق افتاده است؛ این تماس های تصادفی می تواند شامل ارتباط مستقیم با ویروس های مرگباری باشد که فرد آلوده به این ویروس می تواند بین مردم رفت و آمد و آن را پخش کند و به حالت اپیدمی در بیاورد.

آنا پاپووا رئیس سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه، در نوامبر سال گذشته میلادی تاکید کرد که در سال 2003 میلادی و بدنبال آنکه گرجستان آژانس پیشگیری از بیماری همه گیر را منحل کرده و مجوز برپایی آزمایشگاه بیولوژیک آمریکا در خاک خود را داده است، شیوع بیماری های همه گیر از جمله تب کریمه و سیاه زخم در گرجستان و سرخک و دیفتری در اوکراین شیوع گزارش شد.

ویکتور مدوچوک رئیس حزب سکوی مخالفت برای زندگی در اوکراین نیز اخیرا گفته است که با توجه به سرایت بیماری های واگیر دار از جمله ذات الریه، وبا، آنفولانزای خوکی و هپاتیت A در این کشور، می توان اینطور نتیجه گرفت که شیوع این بیماری ها با فعالیت های مخفی و غیر شفاف آمریکا در اوکراین ارتباط دارند.

علاوه بر این، آنچه باعث تحیر جهانیان می شود، این است که کاخ سفید در طول 20 سال گذشته از برگزاری مجدد مذاکرات درباره پروتکل بازرسی پیمان منع گسترش سلاح بیولوژیک ممانعت و ادعا کرده است که زمینه های بیولوژیکی قابلیت بازرسی ندارند زیرا ممکن است منافع امنیت ملی آمریکا و اسرار تجاری این کشور در جریان این بازرسی ها مورد تهدید قرار بگیرد و نهایتا یک جاسوسی صنعتی از آمریکا را به دنبال داشته باشد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز چندی پیش فعالیت های آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا را زیر سؤال برد؛ این سوال مطرح می شود که آیا آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در فرای مرزهای این کشور در حال ساخت و تولید پاتوژن های بیماری های بسیار خطرناک است؟ اگر اینطور باشد، درک رفتار عجیب اخیر سیاستمداران آمریکایی از جمله ادعای جنون آمیز آنها مبنی بر گسترش ویروس کرونا در یک مؤسسه تحقیقاتی در ووهان چین، چندان سخت نیست.

آمریکایی ها گاهی مدعی اند که مدارک زیادی علیه چین در ارتباط با ویروس کرونا در اختیار دارند و از طرف دیگر گاهی حرفشان را عوض می کنند و می گویند که به این مدارک اطمینانی ندارند و این خود نوعی فیلم مضحک جلوه می کند.

آزمایشگاه های مشکوک بیولوژیک آمریکا یک تهدید برای بشر به حساب می آیند و در شرایطی که جهان با یک بحران در زمینه امنیت عمومی روبرو است، سیاستمداران آمریکایی باید دست از حقه و کلک بردارند و حقیقت را بگویند.

تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9306

به "اپیدمی عفونت های خطرناک اطراف آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپیدمی عفونت های خطرناک اطراف آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید