ایجاد خط اعتباری برای پرداخت بیمه کشاورزی

به گزارش راه ساری، نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات خوبی در برنامه ششم توسعه براساس مصوبه در ارتباط با کنترل برداشت آب های بی رویه و ایجاد خط اعتباری برای پرداخت بیمه کشاورزی و حمایت از کشاورزان در خرید تضمینی انجام شده و امیدواریم با تصویب این برنامه ها، کشاورزان بتوانند در آینده بهتر زندگی خود را اداره نموده و بهره وری بالایی داشته باشند.

ایجاد خط اعتباری برای پرداخت بیمه کشاورزی

علی بختیاری در گفت وگو با خبرنگاران، درباره مسائل مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه اظهار کرد: به دلیل این که کل پیشینه و درآمد مردم این منطقه به وسیله کشاورزی و دامپروری بوده و در صنعت سرمایه گذاری چندانی نشده و خشکسالی های 12 سال گذشته مزید بر علت شده و بسیاری از چاه ها و چشمه های منطقه خشکیده، بسیاری از کشاورزان منطقه به استان های کرمان و هرمزگان مهاجرت نموده اند که عارضه بزرگی است.

وی اضافه نمود: متاسفانه خشکسالی سبب شده چاه های عمیق در بعضی مکان های منطقه تا 30 متر افت داشته و چشمه های مناطق سردسیری عمدتا خشک شده و بیش از 140 روستا در این سه شهرستان با تانکر آبرسانی می گردد.

وی با اشاره به این که انتظار داریم دولت هرچه سریعتر در راستای حل مسائل مردم منطقه اقدامات لازم را انجام دهد، توضیح داد: وقتی درباره کشاورزی بحث می کنیم، فقط فراوری در حد مصرف خانوار نیست، بلکه باید این بخش را واقعا اقتصادی کنیم. یعنی صرفه اقتصادی داشته باشد تا کشاورز در منطقه بماند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و مناطبع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز که مسوولان اقتصاد مقاومتی را جدی دنبال می نمایند، معتقدم یکی از عرصه های اصلی مهم این حوزه، بخش کشاورزی و دامپرروی است.

نماینده مردم بافت با بیان این که اگر می خواهیم بهره وری خوبی در حوزه کشاورزی داشته باشیم باید همه یاری کنیم، اضافه نمود: با وام های با سود بالایی که امروز می گویند کم است، (با همین عدد هم) برای کشاورز صرفه ندارد که فراوری کند. چه محصولی باید فراوری گردد که 18 درصد سود داده گردد؟ که معمولا تاخیر و جریمه هم شامل بخش کشاوزی می گردد.

وی با تاکید بر این که دولت باید در بخش کشاورزی وام های ارزان تر از سودهای موجود، در اختیار کشاورزان قرار دهد گفت: با توجه به بحران آب قاعدتا باید به شیوه های مختلف این حوزه را کنترل نموده و چاه های مجاز دارای مازاد برداشت کنترل شده و یاری هایی در دامپرروی و کشاورزی به وسیله دولت صورت گیرد تا انتظار بهره وری خوب داشته باشیم. شاید یک سال بیشتر است که بیمه های کشاورزی پرداخت نشده است و باید دولت هرچه سریعتر این مشکل را حل و فصل نموده و پول بیمه های کشاورزی را پرداخت کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و مناطبع طبیعی مجلس اضافه نمود: اقدامات خوبی در برنامه ششم توسعه براساس مصوبه در ارتباط با کنترل برداشت آب های بی رویه و ایجاد خط اعتباری برای پرداخت بیمه کشاورزی و حمایت از کشاورزان در خرید تضمینی اجرا شده و امیدواریم با تصویب این برنامه ها، کشاورزان بتوانند در آینده بهتر زندگی خود را اداره نموده و بهره وری بالایی داشته باشند.

وی اظهار کرد: در بخش هایی که فراوری مازاد بر مصرف بازار است و به دلیل فسادپذیری دچار مشکل می گردد، پیشنهاد و پیش بینی در کمیسیون کشاورزی مجلس این است که وزارتخانه های کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در تنظیم بازار و معین تکلیف محصولات مازاد بر مصرف داخلی کوشش نمایند تا بازاریابی خوبی به ویژه در صادرات داشته باشیم تا کشاورزان را از این شرایط نجات بدهیم.

وی در ادامه درباره آخرین شرایط کارخانه فولاد شهرستان بافت نیز اظهار کرد: شاید در ابتدا اساسا درباره جانمایی و کل طرح خیلی مطالعه نشده بود. چون اکنون مشکل آب و برق داریم و در آینده مقدار آب موردنیاز پروژه در شهرستان مسائل اساسی را ایجاد خواهد نمود. بعد از چند سال راکد بودن کارخانه، مدت چهار ماه است که توسط بانک گردشگری و شرکت ماهان، توافقنامه ای با وزارت صنعت، معدن و تجارت امضاء شده و آغاز اولیه کار اجرا شده و قول دادند تا خاتمه امسال یا اوایل سال 96 فاز اول کارخانه فولاد بافت راه اندازی گردد. براساس آخرین اطلاعات، ال.سی پروژه باز پروژه شده و در حال پیگیریِ افزایش سرعت کار هستند تا طبق زمان بندی اجرا گردد و امیدواریم با کوشش این شرکت، بحث فولاد شهرستان بافت پس از سال ها رهایی، حل گردد.

بختیاری در ادامه درباره مسائل حوزه بهداشت و درمان منطقه بافت، رابر و ارزوئیه گفت: با توجه به اینکه بیمارستان شهر رابر نیمه تمام است، در این شهرستان مسائلی وجود دارد اما معتقدیم با وضع موجود، در بخش بهداشت و درمان و بیمارستان، این منطقه شرایط خوبی دارد و اگر بیمارستان رابر راه بیفتد، مشکل منطقه حل می گردد.

وی با بیان این که در بحث جاده و راه ها به شدت دچار مشکل هستیم، اظهار کرد: درجاده ای که با فاصله 30 کیلومتری به حاجی آباد قرار گرفته است، بسیار مشکل داریم و همچنین بخشی از جاده ای که به سمت کرمان است، مسائل زیادی دارد و سال ها به دلیل کم عرض بودن، دو بانده نبودن و دیگر مسائل، تصادفات زیادی در این منطقه رخداده است.

وی با بیان این که توقع داریم این مسائل حل گردد اضافه نمود: واقعیت این است که وضع دولت خوب نیست و ما طی دو هفته اخیر با مدیرکل راه و شهرسازی استان از این جاده سرکشی کردیم، یک سری قول هایی داده اندکه بر اساس مقدورات کنونی،بخشی از مسائل برطرف خواهد شد.

این نماینده مجلس تاکید نمود: زیرساختها یکی از اساسی ترین ابزار فراوری و پیشرفت است که برای ورود بخش خصوصی باید برای ایجاد آنها اقدام گردد. من از همه کسانی که دل در گرو آبادانی منطقه دارند،تقاضا می کنم که با پیشنهادات خود و کسانی که توانایی اقتصادی دارند، با سرمایه گذاری، برای توسعه همکاری نمایند.

وی گفت: علی رغم همه مسائل،یکی از زیباترین مناطق ییلاقی را در بافت و رابر داریم وبرای کسانی که قصد سرمایه گذاری در بخش گردشگری دارند، زمینه در این منطقه فراهم است و مابه نوبه خودمان همکاری های لازم را در این زمینه با بخش خصوصی و سرمایه گذار خواهیم کرد. براساس نگاه ویژه استاندار و کوششهایی که می گردد، طرح ملی گردشگری خبر به زودی اجرا خواهد شد که کار ارزشمندی است و ضمن برخورداری خوب از منابع وحفظ منابع طبیعی، می تواند موجب اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی منطقه و حتی استان گردد و باید مانند این طرح در دیگر شهرستان های منطقه کار کنیم.

iraniro.ir: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8019

به "ایجاد خط اعتباری برای پرداخت بیمه کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد خط اعتباری برای پرداخت بیمه کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید