ایران با دو نماینده در مهم ترین جشنواره فیلمبرداری دنیا

به گزارش راه ساری، بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کمراایمج لهستان میزبان یک مستند و یک فیلم بلند از سینمای ایران خواهد بود.

ایران با دو نماینده در مهم ترین جشنواره فیلمبرداری دنیا

به گزارش ایسنا، در این رویداد سینمایی که از تاریخ 9 تا 16 نوامبر (18 تا 25 آبان) در شهر ترونی لهستان برگزار می گردد مستند خانه ای برای تو به کارگردانی مهدی بخشی مقدم و فیلمبرداری محمد حدادی در بخش رقابتی آثار مستند حضور خواهد داشت و فیلم رونا، مادر عظیم (محصول مشترک ایران و افغانستان) به کارگردانی جمشید محمودی و فیلمبرداری کوهیار کلاری نیز در بخش سینمای معاصر دنیا به روی پرده خواهد رفت.

در بخش رقابتی اصلی جشنواره کمراایمج نیز آثار مهمی چون مرد ایرلندی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و فیلمبرداری رودریگو پیترو، جوکر ساخته تاد فیلیپس با فیلمبرداری لاورنس شر، بروکلین بی مادر به کارگردانی ادوارد نورتون با فیلمبرداری دیک پاپ، یک افسر وجاسوس ساخته رومن پولانسکی با فیلمرداری پاول اِدلمن، سایه ساخته ژانگ ییمو با فیلمبرداری ژیائودینگ ژائو، فورد در مقابل فراری از جیمز منگولد با فیلمبرداری فدون پاپامیکائیل و آخرین سیاه پوست در سانفرانسیسکو ساخته جو تالبوت با فیلمبرداری آدام نیوپورت-برا برای کسب جایزه اصلی قورباغه طلایی این رویداد سینمایی رقابت می نمایند.

سال جاری ادوارد نورتون بازیگر برنده اسکار و کارگردان آمریکایی نیز که با فیلم بروکلین بی مادر در بخش اصلی جشنواره حضور دارد، جایزه دستاورد سینمایی کریشتوف کیشلوفسکی را از این جشنواره دریافت خواهد نمود.

سال گذشته درام تاریخی قلعه ساخته دون-هیوک هوانگ با تصویربرداری جی-یونگ کیم که درباره تهاجم چین در قرن هفدهم میلادی به کره جنوبی است جایزه بهترین اثر این رویداد سینمایی را دریافت کرد.

بیست و هفتمین جشنواره فیلم کمراایمج که مهم ترین رویداد سینمایی دنیا با تمرکز بر هنر فیلمبرداری است از تاریخ 9 تا 16 نوامبر (18 تا 25 آبان) در لهستان برگزار می گردد.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6151

به "ایران با دو نماینده در مهم ترین جشنواره فیلمبرداری دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران با دو نماینده در مهم ترین جشنواره فیلمبرداری دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید