ایران مسئول تدوین استانداردهای رستوران های سنتی شد

به گزارش راه ساری، اجلاس بین المللی کمیته گردشگری و خدمات وابسته سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) صبح روز گذشته 7 مهر به میزبانی سازمان ملی استاندارد ایران با حضور میهمانانی از کشورهای کره جنوبی، اسپانیا، بلغارستان و پرتقال در هتل استقلال تهران شروع به کارکرد و ایران مسئول تدوین استانداردهای رستوران های سنتی شد.

ایران مسئول تدوین استانداردهای رستوران های سنتی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سودابه یحیی زاده معاون تدوین استاندارد در مراسم افتتاحیه، پیغام نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران را برای شرکت کنندگان این اجلاس قرائت کرد و گفت: سازمان ملی استاندارد ایران به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، از ابتدای تأسیس کمیته 228 با عضویت فعال در این کمیته، در تدوین استانداردهای موردنظر مشارکت داشته و اینک با عهده دار شدن مسئولیت گروه کاری رستوران ها و مدیریت دو پروژه هتل های میراثی و سفره خانه های سنتی، در این امر مهم سهیم است.

او حضور سفیر اسپانیا را در این مراسم نشان از توجه ویژه همه کشورها به موضوع گردشگری دانست و ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با مشارکت متخصصان در عرصه ملی و بین المللی و توسعه استانداردهای گردشگری بتوانیم در فضایی به دوراز جریان های سیاسی، فضایی استاندارد برای معرفی فرهنگ و سنن ملت های مختلف برای گردشگران جهانی فراهم آوریم.

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در ادامه این مراسم، آموزش، مهارت و اشتغال را جز برنامه های تبیین شده این وزارتخانه بیان کرد و اضافه نمود: هدف صنعت گردشگری در سطح جهانی، رسیدن به اشتغال پایدار است که این مهم با اجرای ضوابط و مقررات استاندارد محقق خواهد شد.

او اضافه نمود: استانداردهای گردشگری و خدمات وابسته، به ویژه استاندارد هتل های میراثی و سفره خانه های سنتی از موضوعات مهمی است که در جذب گردشگران و ارائه خدمات مطلوب به آنان و حفظ و نگهداری آثار تاریخی و فرهنگی و نیز توسعه سرمایه گذاری بسیار مؤثر خواهد بود.

تیموری آمادگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را برای همکاری با سازمان ملی استاندارد ایران برای استقرار استانداردها اعلام نمود و اضافه نمود: اطمینان دارم این اقدام ارزشمند دستاوردهای ثمربخشی خواهد داشت و با نقش آفرینی در توسعه گردشگری پایدار و رسیدن به اهداف متعالی بشر راه های نوینی را در این راستا خواهد گگردد.

او اضافه نمود: امیدوارم نتایج و دستاوردهای خوبی در این کارگروه ها برای تقویت بخش گردشگری و توریسم حاصل گردد.

فرحناز قلاسی مدیرکل دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی در ادامه مراسم افتتاحیه این اجلاس گفت: در این اجلاس، پیش نویس استانداردهای بین المللی هتل های میراثی و سفره خانه های سنتی با مدیریت جمهوری اسلامی ایران در دو گروه کاری هتل ها و رستوران ها موردبررسی صاحب نظران این حوزه قرار خواهد گرفت.

عباس بیدگلی مدیر اجرایی جامعه هتلداران نیز گفت: جامعه هتلداران ایران به عنوان یک تشکل بخش خصوصی با بیشترین گستره در صنعت هتلداری امروز، با پدیده ای به نام بوتیک هتل و یا اقامتگاه های تاریخی روبرو است که هتل های میراثی نیز در این مقوله جای می گیرد. قطعاً وجود استانداردهای مناسب در این حوزه علاوه بر حفظ کیفیت خدمات آن ها به میهمانان، در ارتقای سطح آن نیز تأثیرگذار است.

حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به وجود و قدمت اماکن تاریخی کشورمان، یادآور شد: بدیهی است که مدیریت شهری با این ویژگی ها احتیاج به استانداردهایی برای ارتقای خدمات مورد ارائه به شهروندان و گردشگران دارد.

او ابراز امیدواری کرد که این اجلاس با تمرکز بر تدوین استانداردهای مورداحتیاج مراکز اقامتی میراثی و رستوران های سنتی که موردتوجه گردشگران بسیاری است، بتواند در افزایش رضایت میهمانان پایتخت و کشورمان مؤثر باشد.

کمیته متناظر استانداردسازی گردشگری و خدمات وابسته ISIRI/TC228 پس از تأسیس کمیته گردشگری ایزو در سال 2006 زیر نظر سازمان ملی استاندارد ایران تأسیس شد و از آن تاریخ در تدوین استانداردهای بین المللی این رشته مشارکت فعال دارد.

این اجلاس به میزبانی سازمان ملی استاندارد ایران و همکاری و مشارکت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، شورای شهر تهران، جامعه هتلداران ایران و نمایندگان تشکل های گردشگری کشور و حضور نمایندگان این دستگاه ها در حال برگزاری است.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5460

به "ایران مسئول تدوین استانداردهای رستوران های سنتی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران مسئول تدوین استانداردهای رستوران های سنتی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید