بازدید سفیر فرانسه از کاخ گلستان

به گزارش راه ساری، سفیر فرانسه به همراه رایزن همکاری و فعالیت فرهنگی فرانسه روز سه شنبه 19 آذر از کاخ گلستان بازدید کردند.

بازدید سفیر فرانسه از کاخ گلستان

به گزارش خبرنگاران، فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه و مریام پاواژو رایزن همکاری و فعالیت فرهنگی به همراه آفرین امامی مدیر کاخ گلستان از آثار ارزشمند این مجموعه میراث جهانی، آثار هنری ایران و سایر کشورهای مختلف از جمله فرانسه و نمونه های منحصربه فرد اسناد تاریخی مرتبط با روابط سیاسی فرهنگی دو کشور، آلبوم های عکس دوره قاجار و نسخه خطی ثبت ملی شده هزار و یک شب بازدید کردند.

فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه در ایران ضمن ابراز علاقه مندی به حضور در این مجموعه ارزشمند جهانی، موضوع همکاری های فرهنگی بین ایران و فرانسه به ویژه فعالیت بر روی زمینه های مشترک هنری مرتبط با دوره قاجار و لزوم معرفی آن ها را با انجام پروژه های پژوهشی، برگزاری همایش، کارگاه آموزشی، سمینار و نمایشگاه های فرهنگی و هنری میان دو کشور عنوان نمود.

در این نشست با درنظر دریافت موقعیت مجموعه کاخ گلستان به عنوان تنها میراث جهانی پایتخت و لزوم برقراری ارتباطات فرهنگی و معرفی این اثر جهانی در سطح بین الملل و اهمیت حفظ این صندلی، مواردی دو سویه همچون نمایشگاه و روایت گری با موضوع دکتر تولوزان فرانسوی، طبیب مخصوص ناصرالدین شاه با همکاری موزه کانفلوآنس شهر لیون به بهانه دویستمین سالروز تولد او، نمایشگاه و همایش علمی حرکت با همکاری موزه ژول مره در شهر بن و دانشگاه بورگونی در شهر دیژون، انجام پروژه های پژوهشی، مرمتی و کارگاه های آموزشی با موضوع تخصصی تاپستری های فرانسوی کاخ گلستان با بخش مرمت کارخانه گوبلن پیشنهاد داده شد که پس از آنالیز های کارشناسان قابلیت اجرایی خواهد داشت.

سابقه همکاری فرهنگی این مجموعه با فرانسوی ها به گذشته باز می شود. مرمت فیلم های قاجاری کاخ گلستان در مرکز ملی فیلم فرانسه با کوشش و مساعدت مرحوم دکتر شهریار عدل در دهه 80 و نمایشگاه هنر قاجار در موزه لوور-لانس با همکاری بخش هنر اسلامی موزه لوور در سال 1397 نمونه هایی از این همکاری هاست.

kalarena.com: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

namasho.com: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6983

به "بازدید سفیر فرانسه از کاخ گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید سفیر فرانسه از کاخ گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید