با این راهکارها یک سفر کم هزینه داشته باشید

به گزارش راه ساری، سفر کم هزینه رفتن یکی از دغدغه های امروز همه ما شده و البته سفر یکی از بخش های مهم و هیجان انگیز زندگی و برای خیلی از مردم به بخش جدانشدنی زندگی شان تبدیل شده. اغلب شما چندین هفته را صرف برنامه ریزی برای سفر و جمع آوری برترین ایده های مسافرت می کنید. پس حتما می دانید که بودجه شما بی نهایت نیست و باید در پی راهی باشید تا یک سفر کم هزینه را تجربه کنید. امروز در مجله خبرنگاران چند راه حل برای صرفه جویی در هزینه های سفر به شما معرفی خواهیم کرد. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

با این راهکارها یک سفر کم هزینه داشته باشید

برای داشتن یک سفر کم هزینه خارج از فصول شلوغ سفر کنید

تنها مقصد شما مهم نیست بلکه زمانی که به سفر می روید نیز اهمیت دارد. در فصول مختلف قیمت ها در نوسان است، هتل ها، بلیط های هواپیما ها و قیمت کرایه اتومبیل در فصولی که اوج شلوغی و ورود جهانگرد است می تواند بیش از 40 درصد افزایش پیدا کند. برای مثال در کشوری مانند هاوایی، زمان کریسمس و سال نو یکی از شلوغ ترین فصول است و میانه هزینه ها در یک هفته از 400 دلار در هفته به 850 دلار در هفته افزایش پیدا می نماید. معمولا برترین زمان سفر در فصل بهار و پاییز است. هوا معمولا برای گردش در فضای بیرون از خانه بسیار مطبوع و مناسب است و جمعیت کمتری در خیابان ها دیده می گردد. به علاوه، هزینه اقامت در هتل ها و کرایه اتوموبیل بسیار کمتر است. شلوغ ترین فصل برای سفر تابستان است. در این فصل مدارس تعطیل است. اگر در تابستان و تعطیلات به سفر نروید، می توانید یک سفر کم هزینه رو برای خودتان ترتیب دهید.

رویدادها و جاذبه های جهانگردی رایگان

یکی از راه هایی که می تواند در داشتن یک سفر کم هزینه به شما یاری کند، شرکت کردن در برنامه ها و رویدادهای رایگان است. پیش از سفر درباره برگزاری این رویدادها و جاذبه های جهانگردی رایگان تحقیق کنید. برای مثال، فستیوال ها فرصت خوبی برای تجربه ی رویدادهای به یادماندنی ای هستند که احتیاج به هزینه های اضافی هم ندارند. بعضی جاذبه های جهانگردی هم رایگان هستند و تورهای جهانگردی سرگرم نماینده ای را برای جهانگرد ها ترتیب می دهند. یکی از برترین راه هایی که می توانید به وسیله آنها از این برنامه ها آگاه شوید وبسایت های جهانگردی هستند که اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار می دهند. بعلاوه می توانید از جاذبه های جهانگردی که کمتر معروف هستند تماشا کنید تا شاهد شلوغی کمتری باشید.

در پی بسته های مسافرتی باشید

بسته های مسافرتی روش بسیار خوبی برای صرفه جویی در هزینه های سفر هستند. خرید و رزرو بلیط هواپیما، هتل و تور در یک بسته مسافرتی در مقایسه با زمانی که هرکدام از این موارد را به صورت جداگانه خریداری می کنید، می تواند تا حد قابل توجهی هزینه های شما را کاهش دهد. شرکت های مسافرتی و ایرلاین ها این بسته های مسافرتی را ارائه می دهند.

از روش های دیگر حمل و نقل بهره ببرید

سفر با هواپیما و اتومبیل تنها روش حمل و نقل نیست. پس مطمئن شوید روش های دیگر حمل و نقل مانند اتوبوس و قطار را نیز در نظر خواهید گرفت. اخیرا در کشورهای اروپایی اتوبوس های لوکس و مجلل، از دیگر روش های مقرون به صرفه قیمت و تازه برای حمل و نقل هستند. این اتوبوس ها تمیز و مدرن بوده و دارای سرویس بهداشتی و وای -فای نیز هستند. به علاوه، اغلب سریع تر از قطار حرکت می نمایند. قطارها نیز یکی راه های لذت بخش برای سفر در اروپا است. قطار ها سر وقت به مقصد می رسند، بسیار تمیز بوده و دارای قیمت مناسب هستند.

برای استفاده از تلفن همراه برنامه ریزی کنید

تلفن همراه به بخشی جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده است. زمانی که به سفر می رویم ممکن است استفاده از تلفن همراه بسیار هزینه بر باشد. برای اینکه سفر کم هزینه ای داشته باشید بهتر است پیش از سفر درباره روش خرید و استفاده سیم کارت های بین المللی تحقیق کنید و از اپراتورهای داخلی در کشور خود نیز درباره نحوه استفاده از این سیم کارت ها در خارج از کشور پرس وجو کنید. یکی از راه های صرفه جویی در استفاده از تلفن همراه نیز قرار دادن تلفن در حالت پرواز است. بهتر است وای-فای گوشی خود را خاموش کنید و زمانی که به اینترنت احتیاج دارید وای-فای را روشن کنید .مجله جهانگردی خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14431

به "با این راهکارها یک سفر کم هزینه داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این راهکارها یک سفر کم هزینه داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید