با چه بودجه ای می توانیم در لویزان خانه رهن و اجاره کنیم؟

به گزارش راه ساری، تهران در گذر سال ها از همه جهت های جغرافیایی رشد و توسعه پیدا نموده است. بنابراین بسیاری از مناطقی که پیش از این بخشی از مناطق بیابانی و خالی از سکنه حومه تهران محسوب می شدند، در حال حاضر شهرک و محله های جوان و نوظهور اطراف تهران را تشکیل می دهند. البته نمی توان به همه مناطق اطراف تهران با این دید نگاه کرد. چراکه بسیاری از محله های حوالی تهران از زمان گذشته تا به امروز بخشی از مناطق ییلاقی پایتخت بودند که افراد برای تغییر آب و هوا، تمدد اعصاب و استراحت در برخی فصل های سال به این مناطق می آمدند. یکی از این نواحی منطقه لویزان است. لویزان که در گذشته از دهکده های قدیمی شمیران به شمار می آمد، به تدریج بخشی از منطقه 4 پایتخت شد. این منطقه در حال حاضر به میزان قابل توجهی توسعه پیدا نموده و دیگر یک محله ییلاقی محسوب نمی گردد. همچنین افراد بسیار زیادی در آن ساکن بوده و از امکانات مختلف شهری برخوردار هستند. در این مطلب ضمن شناخت بیشتر محله لویزان و امکانات رفاهی آن برای سکونت، قیمت خانه های لویزان را آنالیز خواهیم کرد؛ بنابراین در صورتی که شما هم قصد سکونت در منطقه لویزان را دارید، این مطلب را از دست ندهید.

با چه بودجه ای می توانیم در لویزان خانه رهن و اجاره کنیم؟

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

موقعیت جغرافیایی و پیشینه لویزان

لویزان یکی از روستاهای منطقه شمیران بود که به تدریج با رشد و توسعه تهران به بخش شمال شرقی پایتخت افزوده شد. لویزان که در 6 کیلومتری شرق تجریش واقع شده است، از شمال به ازگل، از جنوب به تپه های شمس آباد، از غرب به حسین آباد و از شرق به شیان منتهی می گردد. این منطقه به دلیل مجاورت با جنگل های لویزان آب و هوای بسیار پاک و دل انگیزی دارد. آب و هوای خوب آن باعث شده است منطقه لویزان هواداران زیادی پیدا کند.

لویزان یا له آویزان به معنای منطقه شربت انگوری است که در فارسی لویشان نام دارد. این منطقه از گذشته محلی برای زراعت و گاوداری، اسلحه سازی و صنایع نظامی بوده است. رونق مشاغل مختلف در این ناحیه از دیرباز افراد زیادی را برای کار و سکونت به لویزان کشانده است. بنابراین در بازه زمانی کوتاهی لویزان به خوبی رشد نموده و به محلی برای سکونت افراد مختلف تبدیل شده است. در حال حاضر منطقه لویزان امکانات رفاهی متنوعی دارد و نیازهای ساکنان را به خوبی تامین نموده است.

امکانات رفاهی لویزان

شهرداری در منطقه لویزان هم مانند هر محله دیگر امکانات رفاهی و آسایشی مختلفی برای ساکنان و شهروندان در نظر گرفته است. در این بخش برخی از این امکانات را آنالیز نموده ایم.

حمل و نقل عمومی

لویزان از نظر حمل و نقل ساکنان با وسایل نقلیه عمومی شرایط مناسبی دارد. ایستگاه مترو حسین آباد که مدتی پیش در این طمنقه دایر شد، مهم ترین قطب تردد با وسایل نقلیه عمومی ویژه ساکنان لویزان است. علاوه بر آن خطوط اتوبوس رانی مختلفی از این منطقه عبور می نماید که باعث دسترسی آسان اهالی برای عبور و مرور در سطح شهر شده است. این خطوط شامل خط اتوبوس های تندرو از پایانه لاله به پایانه متروی جوانمرد قصاب، اتوبوس های شهید حقانی به بلوار ارتش، اتوبوس شهرک شهید محلاتی به میدان رسالت و پایانه علم و صنعت و اتوبوس پایانه شهید دستواره به پایانه افق هستند. همه این مسیرها به خوبی تردد ساکنان را مسیرهای مختلف پوشش می دهند. پس اگر قصد خرید خانه در لویزان را دارید، نگران سیستم حمل و نقل این منطقه نباشید.

مراکز پزشکی و درمانی

گرچه در منطقه لویزان نسبت به بخش های مرکزی و شاقتصادی شهر تراکم مراکز درمانی و پزشکی کمتر است، اما تعداد درمانگاه ها، بیمارستان ها و داروخانه های موجود در منطقه 4 برای جمعیت ساکن در این ناحیه کافی است. چراکه در کل تعداد افرادی که در این محل سکونت دارند، کمتر از مناطق مرکزی شهر است. در نتیجه می توان گفت لویزان از نظر برخورداری از خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی شرایط مطلوبی دارد و اهالی محله برای دریافت این سرویس ها با مسئله ای روبرو نیستند. از مهم ترین بیمارستان های لویزان می توان به بیمارستان اوشانی و بیمارستان حضرت ولیعصر لویزان اشاره نمود.

مراکز آموزشی و فرهنگی

مدارس دبستان یا دبیرستان، مهدکودک یا پیش دبستانی، آکادمی های یادگیری مهارت های مختلف و… به میزان قابل توجهی در منطقه لویزان وجود داشته و به طور کامل نیازمندی های کل ناحیه را پوشش می دهد. بنابراین دانش آموزان برای دسترسی به مدارس محل تحصیل خود محدودیتی ندارند. همچنین وجود آکادمی های موسیقی، زبان، یادگیری مهارت های فنی و عملی، فرهنگسرا و… باعث افزایش سطح فرهنگی محله شده است. بنابراین ساکنان ناحیه لویزان دغدغه ای برای دسترسی به چنین آکادمی ها و مراکزی نخواهند داشت و می توانند بدون سفرهای درون شهری در این مرامز رشته های مورد علاقه خود را آموزش ببینند. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه صنعتی مالک اشتر از برجسته ترین مراکز آموزشی موجود در لویزان هستند.

مراکز خرید

از مهم ترین دغدغه های هر فرد تامین نیازهای روزانه از نظر پوشاک، خوراک، لوازم دیجیتال، وسایل خانه و سایر اقلام است. در لویزان از این نظر هم امکانات کافی در اختیار اهالی محله قرار گرفته است. مراکز خریدی مانند پرنیان و الماس محل مناسبی برای خرید پوشاک، زیور آلات، کیف و کفش، لوازم آرایشی بهداشتی و… است. همچنین فروشگاه های زنجیره ای مختلف، تره بار ومغازه ها با فروشگاه ها به خوبی نیازهای ساکنان منطقه لویزان را پوشش داده اند. بنابراین اهالی محله برای تامین نیازهای خود مجبور به سفرهای درون شهری نیستند. این موضوع باعث کاهش ترافیک، صرفه جویی در زمان و آسایش بیشتر افراد خواهد شد.

بوستان و فضای سبز

وجود پارک، بوستان و فضای سبز یکی از مهم ترین امکانات هر منطقه است. چرا که این مکان ها محلی برای دورهمی های محبت آمیز، پیک نیک، پیاده روی، ورزش صبحگاهی و… محسوب می گردد. لویزان از نظر برخورداری از بوستان و فضای سبز شرایط ایده آلی دارد. چرا که این محله به لطف هوای لطیف و پاک منطقه ای مناسب برای رشد گیاهان است. پارک جنگلی لویزان عظیم ترین و مهم ترین فضای سبز این ناحیه است. علاوه براین باغ پرندگان که یکی دیگر از امکانات تفریحی لویزان محسوب می گردد، محلی سرسبز و آشنا با طبیعت است. درمجموع باید گفت این منطقه کمبودی از نظر فضای سبز و بوستان ندارد.

با توجه به همه موارد گفته شده، منطقه لویزان محلی ایده آل با امکانات کافی برای سکونت است. با وجود این همه امتیاز قیمت رهن و اجاره خانه در لویزان چقدر است؟

قیمت رهن و اجاره خانه در لویزان

در لویزان می توان خانه های ویلایی و متراژ عظیم یا خانه های کوچک و آپارتمانی مختلفی پیدا کرد. این موضوع باعث می گردد دست شما برای انتخاب خانه دلخواه و متناسب با بودجه تان باز باشد. در ادامه قیمت برخی از خانه های منطقه لویزان را با هم مقایسه می کنیم.

رهن و اجاره خانه های زیر 100 متر در لویزان

در حال حاضر یک خانه 50 متری، یک خوابه با 20 سال سن، در طبقه آخر ساختمانی 4 طبقه با قیمت 45 میلیون تومان پیش پرداخت و ماهانه یک میلیون و 200 هزار تومان برای آگهی شده است. این مبلغ قابل تبدیل به رهن با مبلغ 70 میلیون تومان است.

همچنین برای یک خانه 75 متری، دو خوابه مجهز به پارکینگ، آسانسور و انباری در طبقه دوم، 35 میلیون تومن ودیعه و اجاره ماهانه 2 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. از دیگر خانه های زیر 100 متر در لویزان می توان به خانه ای 90 متری، 8 ساله، دو خوابه، بدون آسانسور و پارکینگ اشاره نمود. این خانه با مبلغ 60 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت و اجاره ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان آگهی شده است.

رهن و اجاره خانه های بین 100 تا 200 متر در لویزان

یک خانه قدیمی 110 متری در لویزان با یک اتاق خواب بدون آسانسور، پارکینگ و انباری در طبقه دوم ساختمانی سه طبقه با مبلغ 50 میلیون تومان پیش پرداخت و ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان برای آگهی شده است. البته این مبلغ قابل تبدیل به رهن 100 میلیون تومان است. از خانه های 140 متری منطقه لویزان هم می توان به خانه ای سه خوابه، با حیاط مشترک عظیم، پارکینگ، انباری و آسانسور اشاره نمود. برای اجاره این خانه باید مبلغ 50 میلیون پیش پرداخت و ماهانه 4 میلیون تومان پرداخت کنید. همچنین یک خانه قدیمی و دوبلکس 170 متری در طبقه اول ساختمانی سه طبقه، بدون پارکینگ و آسانسور با قیمت 40 میلیون تومان پیش پرداخت و ماهانه 7 میلیون تومان برای اجاره آماده واگذاری است.

رهن و اجاره خانه های بین 200 تا 300 متر در لویزان

در حال حاضر یک خانه 200 متری با سه اتاق خواب مستر، انباری، پارکینگ، آسانسور و بالکن قابل چیدمان در طبقه آخر ساختمان چهار طبقه، مبلغی برابر با 490 میلیون برای رهن کامل دارد. در این متراژ همچنین یک خانه ویلایی قدیمی در زمینی به مساحت 220 متر وجود دارد. این خانه دارای متراژ 130 متر در طبقه اول و 50 متر در طبقه دوم است. حیاط خانه فضای کافی برای پارک 2 خودرو را دارد. برای سکونت در این خانه باید مبلغی برابر با 600 میلیون تومان برای رهن کامل پرداخت کنید. در آخر یک پنت هوس 280 متری نوساز در لویزان دارای سه اتاق خواب مستر، بالکن 50 متری، آلاچیق سنتی، استخر، سونا، جکوزی، سالن بدنسازی، روف گاردن و زمین مینی گلف با قیمت 920 میلیون تومان برای رهن کامل آگهی شده است.

باتوجه به قیمت های گفته شده قیمت رهن و اجاره واحد مسکونی در منطقه لویزان مبالغ قابل توجهی دارد. بنابراین در صورتی که به سکونت در این محله علاقه دارید، بهتر است پیش از جستجو برای پیدا کردن ملک در لویزان، توان اقتصادی تان را آنالیز کنید و بعد درباره همه گزینه های موجود به طور کامل تحقیق نموده و در نهایت مناسب ترین خانه را انتخاب کنید. در این زمینه بهتر است عجله نکنید، چرا که در صورت عجله و بی دقتی احتمال خطا و خسارات اقتصادی افزایش پیدا خواهد نمود.

منبع: هومینگ
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8893

به "با چه بودجه ای می توانیم در لویزان خانه رهن و اجاره کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با چه بودجه ای می توانیم در لویزان خانه رهن و اجاره کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید