برای آموزش در فضای کرونایی برنامه ریزی کنیم ، برنامه ریزی برای توسعه رشته های فنی و مهندسی

به گزارش راه ساری، رئیس دانشکده رفاه گفت: باید بپذیریم با وجود کرونا ، چاره ای جز این نداریم که کار آموزش را با فضای مجازی پیش ببریم و در افق 10 سا له دوم فعالیت های خود توسعه رشته های فنی و مهندسی را مورد توجه قرار داده ایم.

برای آموزش در فضای کرونایی برنامه ریزی کنیم ، برنامه ریزی برای توسعه رشته های فنی و مهندسی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

زهرا طاهری پور رئیس دانشکده رفاه در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، گفت:بعد از کرونا هم باید بتوانیم از فضای مجازی و قابلیت های بسیار متنوع آن، برای توسعه و تعمیق امر آموزش و پرورش بهره ببریم.

وی گفت: ترم دوم سال تحصیلی گذشته که کرونا دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را نیز به تعطیلی کشاند، تجربه ادامه فعالیت های آموزشی به وسیله فضای مجازی در دانشکده رفاه و دیگر مراکز آموزش عالی کشور، ارزنده بود.

طاهری پور افزود: فرهنگ عمومی ما در تحصیل بیشتر معلم و یا استاد محور بوده است اما باید به سمتی برویم که دانشجو و استاد با یک میزان، محور کلاس در فضای مجازی باشند.

رئیس دانشکده رفاه یادآور شد: برگزاری کلاس به صورت مجازی، محتوا و شکل ارائه مناسب خود را می طلبد و در این زمینه متاسفانه هنوز با کمبودهایی روبرو هستیم.

طاهری پور گفت: از استادان و نهادهای متولی درخواست می کنم تا به فراوری محتواهای درسی برای ارائه به صورت مجازی و ترکیبی برای فضاهای مجازی و واقعی بپردازند.

وی یادآور شد: وزارت علوم باید تجربیات ترم گذشته دانشگاه ها و کلاس داری آنها در بحبوحه شرایط کرونایی را جمع آوری و محوریابی کند و برای بهره مندی در اختیار تمام نهادهای آموزش عالی کشور قرار دهد.

طاهری پور افزود: ما در دانشکده رفاه به محض روبرو شدن با بحران کرونا، با توجه به آماده بودن زیر ساخت ها، کلاس ها به سمت فضای مجازی برده شد و حتی ما دفاعیه های ارشد را نیز برای نخستین بار به وسیله فضای مجازی برگزار کردیم.

رئیس دانشکده رفاه افزود: در حال حاضر 820 دانشجو در مقطع کارشناسی و 200 دانشجو نیز در کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وی این دانشکده در افق 10 ساله دوم فعالیت های خود، توسعه رشته های فنی و مهندسی را مورد توجه قرار داده است.

طاهری پور در سرانجام گفت: دانشکده رفاه یک نهاد آموزش عالی برای بانوان است و در زیر مجموعه بنیاد رفاه و تحت نظارت وزارت علوم فعالیت می نماید و در ماه های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به همت شهیدان بهشتی، باهنر و رجایی و شماری دیگر از یاران امام (ره) بنیان گذاشته شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10793

به "برای آموزش در فضای کرونایی برنامه ریزی کنیم ، برنامه ریزی برای توسعه رشته های فنی و مهندسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای آموزش در فضای کرونایی برنامه ریزی کنیم ، برنامه ریزی برای توسعه رشته های فنی و مهندسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید