بعضی به اشتباه حرف از جا به جایی آرادکوه می زنند

به گزارش راه ساری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با اشاره به بعضی اظهار نظر ها در مورد تغییر مکان آرادکوه گفت: این اظهار نظر ها غیر علمی است و بعضی به اشتباه حرف از جا به جایی آرادکوه می زنند.

بعضی به اشتباه حرف از جا به جایی آرادکوه می زنند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران صبح امروز در نشست خبری خود گفت: یکی از نگاه های اصلی به مدیریت شهری موضوع رفت و روب و تمیزی شهر است.

وی ادامه داد: مهمترین چالش های پیش روی ما 6 مشکل است که همه این ها با یک راه حل قابل حل است و آن هم کاهش فراوری آلودگی است و بهترین روش این است که ابتدا فراوری آلودگی متوقف گردد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: عدم مشارکت مردم در تفکیک از مبدا، ذخیره سازی نامطلوب، زباله گردی، پردازش و دفع، ناوگان انتقال و در نهایت رفت و روب و جمع آوری 6 مشکل پیش روی ما بود.

علیپور اظهار داشت: در حوزه ذخیره سازی نامطلوب و استفاده از مخازن مکانیزه امروز دیگر این مخازن کارکرد لازم را ندارد و مسائل خاص خود را پیدا نموده اند که از همین رو قرار است در این حوزه روش جدیدی اتخاذ گردد.

وی افزود: اساس کار ما در مدیریت پسماند موضوع کاهش فراوری پسماند است که در قالب طرح کاپ به اجرا در خواهد آمد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: عوارض و پیامد های ذخیره سازی نامطلوب نظیر فراوری شیرابه، عدم رعایت بهداشت، هزینه های تحمیلی جایگزینی مخازن، هزینه های نگهداشت موضوعات مهمی است.

علیپور گفت: امروزه بعضی اظهار نظر هایی در مورد تغییر مکان آرادکوه می گردد که این ها غیر علمی است، زیرا 50 سال قبل که این محل انتخاب شده است دو سال کار کارشناسی اجرا شده است.

وی توضیح داد: یادمان نرود که دیگران می بایست فاصله خود را با آرادکوه حفظ می کردند و نباید به سمت آرادکوه می آمدند، زیرا توسعه هایی که نزدیک آرادکوه شده درست نبوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: 10 برنامه کوتاه مدت در حوزه آموزش و فرهنگ سازی با رویکرد اجتناب از فراوری و کاهش پسماند در نظر گرفته شده است که تا سرانجام سال 98 به سرانجام می رسد.

علیپور افزود: ساماندهی پسماند ها حجیم، سامانه مستقل جمع آوری از ساختمان های شهرداری، سامانه مستقل جمع آوری از مجتمع های مسکونی بزرگ و شهرک ها، سامانه مستقل جمع آوری از مراکز اموزشی، تسهیل و تسریع در توسعه فعالیت استارت آپ ها و اصلاح روش واگذاری و بهره برداری از غرفه های بازیافت بعضی دیگر از اقدامات پیش روی مدیریت پسماند شهر تهران است.

وی گفت: امروز دیگر شما در آرادکوه اثری از شیشه های بزرگ و تایر و لاستیک و پسماند الکترونیکی نمی بینید و این ها در جای دیگری در حال پردازش است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: به نظر ما امروز اگر پسماند های حجیم کاهش پیدا کند حداقل هزار تن حجم زباله ما روزانه کاهش پیدا می نماید.

علیپور اظهار داشت: پس از اجرای برنامه های پیش رو می گردد هزار ایستگاه از مخازن چندکاره داشته باشیم تا در قبال دادن شیشه و پت به افراد بلیط مترو بدهد.

وی افزود: بنا داریم در صورت امکان در ساخت ساختمان های جدید و بلند مرتبه اطاقک پسماند داشته باشیم تا بعضی مسائل ناشی از مخازن کوچک را شاهد نباشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: ایجاد سیستم mrf می تواند یک اقدام مناسب باشد، زیرا در این سیستم پسماند چند منطقه به یک محل منتقل می گردد و در آنجا کار تفکیک به صورت حداکثری انجام می گردد.

علیپور ادامه داد: در این سیستم پیمانکاری معین می گردد و در محل معین اقدام به تفکیک می نماید و باعث می گردد تا زباله گردی حذف شده و چیزی که به آرادکوه می رسد ناخالصی کمتری خواهد داشت.

وی افزود: در موضوع بوی فرودگاه باید به این موضوع توجه گردد که بیش از 22 کانون بو شناسایی شده است و اینکه ما آرادکوه را تنها عامل بو معرفی کنیم اشتباه است.

علیپور گفت: 75 درصد روز های سال باد از جهت مخالف به سمت آرادکوه می وزد و سمت فرودگاه نمی رود از سوی دیگر فاصله آرادکوه تا فرودگاه یازده کیلومتر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران توضیح داد: ما منکر این نیستیم که هر کجا سایت دفن زباله وجود داشته باشد بوی بد خود را خواهد داشت، اما در نزدیکی فرودگاه کشتارگاه های بزرگ، دامداری های بزرگ، کارخانجات لبنی، دو خط فاضلاب و حتی زباله سوزی های غیر قانونی وجود دارد.

علیپور گفت: به طور کلی سازمان مدیریت پسماند بنا دارد تا شیوه جدیدی از مدیریت پسماند را به اجرا بگذارد که اول جهت آن کاهش فراوری پسماند بوده و در ادامه به نحوه جمع آوری زباله و تغییر تفکیک و پردازش زباله ها می رسد.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6128

به "بعضی به اشتباه حرف از جا به جایی آرادکوه می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی به اشتباه حرف از جا به جایی آرادکوه می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید