14 تا از غذاهای سنتی کره ای که باید حتما یک بار آن ها را امتحان کنید!

به گزارش راه ساری، در سفر به کره جنوبی باید غذاهای سنتی کره را امتحان کنید. خوردن غذاهای محلی یکی از بهترین راه ها برای تجربه فرهنگ یک کشور است. مانند بیشتر غذاهای سراسر دنیا، غذاهای سنتی کره نیز طی قرن ها تحت تأثیر پیروزی ها و فاتحان دیگر کشورها بوده است. غذاهای سنتی کره ای شامل عناصر ظریف ژاپن، مغولستان و چین است که باعث افزایش طعم غذاهای کره ای شده است.

14 تا از غذاهای سنتی کره ای که باید حتما یک بار آن ها را امتحان کنید!

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

هنگام بازدید از کره جنوبی، غذاهای سنتی کره ای زیادی پیدا خواهید کرد. از باربیکیو گرفته تا خورشت تا سوپ تا غذاهای فرعی و دسرهای شیرین که مطمئناً به کام شما خوش خواهد آمد. اگر فکر می کنید در کره جنوبی چه غذایی را باید امتحان کنید در ادامه با ما همراه باشید، 14 غذای سنتی کره ای را معرفی نموده­ایم که باید حتما امتحان کنید.

1-هودوک (Hoetteok)

هودوک (پنکیک شربت شیرین) است و گاهی اوقات به عنوان هوتوک (hotteok) نیز تلفظ می گردد. این شیرینی بسیار شبیه به نسخه شیرین پنکیک غربی است. به خصوص در فصل زمستان، هودوک یکی از غذاهای خیابانی محبوب در کره جنوبی است. این پنکیک کره­ای در اصل خمیری دایره ای و مسطح است.

هودوک با مخلوطی از دارچین، عسل شکر قهوه ای و تکه های کوچک بادام زمینی پر شده و روی توری پخته می گردد. این شیرینی خوشمزه دارای ظاهر بیرونی ترد است اما در عین حال داخل آن بسیار نرم و لیطف می باشد. مطمئن باشید عطر و طعم هودوک را هیچ وقت فراموش نخواهید کرد.

اگر قصد سفر به کره جنوبی و تجربه غذاهای سنتی کره ای را دارید. با خرید بلیط هواپیما کره جنوبی و رزرو آنلاین هتل در کره جنوبی به صورت همزمان، هزینه های سفر خود را کاهش دهید. با خبرنگاران بهترین تعطیلات خود را سپری کنید.

2-بولگوگی غذای سنتی کره ای با گوشت گاو (Bulgogi)

اگر به دنبال یک غذای آبدار و خوش طعم از گوشت گاو مرینت کبابی هستید. بولگوگی یکی از محبوب ترین غذاهای گوشتی کره ای در سراسر جهان است. این غذا طبق نظرسنجی خوانندگان CNN Travel در سال 2011 به عنوان بیست و سومین غذای خوشمزه در جهان لقب گرفته است. این غذای سنتی کره ای اغلب با سیر و پیاز خرد شده، برای افزودن طعم به گوشت، تهیه می گردد. تکه های گوشت معمولاً در کاهو پیچیده می گردد. همچنین به طور سنتی با سامجانگ (ssamjang)، که یک خمیر تند قرمز و غلیظ است، خورده می گردد.

3-کباب گوشت شکم خوک (Samgyeopsal)

کباب گوشت خوک یکی از محبوب ترین غذاهای سنتی در کره جنوبی است. این غذا از برش های کبابی گوشت شکم خوک تشکیل شده است که مرینیت یا چاشنی دار نشده اند. معمولاً آن ها را در چاشنی ساخته شده از نمک و فلفل که در روغن دانه کنجد مخلوط شده خوابانده. سپس در کاهو همراه با برش های سیر کبابی، برش های پیاز کبابی، پیاز سبز خرد شده و کیمچی می پیچند. کباب گوشت شکم خوک یکی از رایج ترین غذاهایی است که در منوی هر رستوران کره ای در سراسر جهان می توان دید.

4-ژاپچه (Japchae)

ژاپچه اغلب به عنوان یک غذای فرعی در وعده ناهار یا شام سرو می گردد. یک غذای نودل سنتی کره ای است که از سیب زمینی شیرین سرخ شده، سبزیجات ریز خرد شده، گوشت گاو و کمی سس سویا و شکر تشکیل شده است. بسته به آشپز، مواد اضافی مانند قارچ به مخلوط اضافه می گردد. جاپچه به خاطر طعم شیرین و خوش طعم و بافت نرم و در عین حال کمی تردش مشهور است.

5-دئوکبوکی، غذای سنتی کره ای محبوب در میان مردم جهان (Ddukbokki)

دئوکبوکی (کیک برنجی تند)، همچنین با نام تئوکبوکی شناخته می گردد. یک غذای تند کره ای است که از کیک های برنجی استوانه ای، کیک ماهی مثلثی شکل، سبزیجات و سس قرمز فلفلی و شیرین درست می گردد. شما اغلب می توانید این غذای لذیذ را از پوجانگماچا ها (فروشندگان خیابانی) تهیه کنید. دئوکبوکی به دلیل ترکیب طعم های تند و شیرینی خود در بین مردم بسیار محبوب است.

با خرید آنلاین تور کره جنوبی خبرنگاران در هر ساعت از شبانه روز سفر خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به این کشور دیدنی شروع کنید.

6-خورش توفو (Sundubu-jjigae)

خورش توفو که در یک کاسه سنگی عظیم سرو می گردد، یک خورشت تند کره ای است. این غذا معمولاً از دوبو (توفو)، سبزیجات، قارچ، غذاهای دریایی، گوشت گاو یا گوشت خوک و گوچوژانگ (سس غلیظ چیلی) تهیه می گردد. بسته به آشپز و منطقه، بعضی از مواد حذف ، جایگزین یا به مخلوط اضافه می شوند. اگرچه خورش توفو تنوع زیادی دارد، اما به طور سنتی، یک تخم مرغ خام در بالای خورشت قرار می گیرد و قبل از سرو با سوپ مخلوط می گردد تا طعم بیشتری به غذا اضافه کند.

7-کیمچی، مشهورترین غذای سنتی کره ای (Kimchi)

کیمچی یکی از قدیمی ترین و احتمالاً اساسی ترین غذاهای کره ای است. این غذای سنتی دارای طعمی تند و ترش است که از سبزیجات تخمیر شده تشکیل شده است. این غذا با انواع مختلفی از مواد اولیه تهیه می گردد، اما رایج ترین ماده اصلی کلم است. کیمچی به دلیل عطر و طعم بی نظیر و همچنین ارزش غذایی بالا، فیبر و کالری کم، در بین گردشگر ها و در سرتاسر جهان محبوب زیادی دارد. با این حال، برای کره ای ها به دلیل ارزش فرهنگی زیاد، از محبوبیت بیشتری برخوردار است. بدون کیمچی، وعده های غذایی ناقص تلقی می گردد.

8-بیبیم بپ (Bibimbap)

بیبیم بپ (برنج مخلوط) اساساً ظرفی از مواد مخلوط شامل برنج، نامول (سبزیجات چاشنی­دار و ساطوری شده)، قارچ، گوشت گاو، سس سویا، گوچوژانگ (خمیر فلفل چیلی) و یک نیمرو است. مواد تشکیل دهنده موجود در بیبیم بپ بسته به منطقه متفاوت است. مشهورترین نسخه های این غذا در جئونجو (Jeonju)، تونگیئونگ (Tongyeong) و جینگجو (Jinju) تهیه می گردد.

9-سالونگ تنگ (Seolleongtang)

سالونگ تنگ (سوپ استخوان گاو) یک غذای محلی سئول است. این غذا از استخوان گاو، گوشت گاو و گوشت سینه گاو تهیه می گردد، این سوپ لذیذ اغلب مطابق با سلیقه مشتری با نمک، فلفل سیاه آسیاب شده، پیاز سبز خرد شده یا سیر خرد شده چاشنی­دار می گردد. این آبگوشت به رنگ سفید شیری و کمی تیره است و اغلب با برنج خورده می گردد. آب گوشت سالونگ تنگ به دلیل بافت نرم و تازه و خوش طعم خود شناخته شده است. این غذا در بیشتر رستوران های کره ای سئول تهیه می گردد.

10-پنکیک خوراک دریایی، جذاب ترین غذای سنتی کره ای (Haemul Pajeon)

نسخه پاژئون، که یک غذای کره ای شبیه پنکیک است. این غذا عمدتا با پیاز سبز، خمیر تخم مرغ، آرد گندم و آرد برنج درست می گردد. هاجول پاژئون خوراک های دریایی را با پنکیک معمولی ترکیب نموده است. مواد تشکیل دهنده معمول غذاهای دریایی شامل صدف، میگو، ماهی مرکب و صدف می گردد. اما به این خوراک ها تنها محدود این دسته از غذاهای دریایی نخواهد بود. هاجول پاژئون معمولاً به عنوان یک غذای اصلی خورده می گردد و به دلیل بافت نرم و ترد خود و همچنین مخلوطی از طعم دهنده های غذاهای دریایی، مشهور است.

11-سوپ مرغ جینسینگ (Samgyetang)

یک غذای سنتی کره ای رایج به خصوص در طول تابستان، سامگیتانگ یک سوپ سنتی است. این غذا از مرغ، سیر، برنج، پیاز کوهی، عناب کره ای، جینسینگ کره ای و ادویه جات مختلف درست می گردد. کره های این غذای لذیذ را یکی از مغذی ترین غذاهای کره­ای می دانند که دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است. این غذا نه تنها به دلیل داشتن مواد غذایی سالم معروف است بلکه به دلیل عطر و طعم خامه ای و گوشتی خود نیز در میان گردشگر ها محبوب زیادی یافته است.

12-سوندا (Soondae)

سوندا یکی از غذاهای سنتی منحصر به فرد کره ای است که از روده خوک تهیه شده است. این غذا با مواد مختلفی مانند نودل، خون خوک و جو پر شده است. نسخه های سوندا از نظر محتوا و بسته بندی متفاوت هستند. اغلب با توجه به استان یا شهر کره جنوبی متفاوت تهیه می شوند. با این وجود، دستور العمل ها متفاوت است. زمانی که اولین تکه از این غذای خوشمزه را بخورید متوجه خواهید شد که بافت خارجی آن ترد است و در کنار آن دارای یک بافت نرم و خوش طعم داخلی است.

13-نانگمیون، غذای سنتی کره ای با نودل شفاف و شیرین (Naengmyeon)

نانگمیون یک نوع نودل کر­ه­ای است که به صورت سرد سرو می گردد. این غذا لذیذ شامل رشته فرنگی های نازک و بلند، خیار، برش های گلابی کره ای، برش های گوشت گاو و یک تخم مرغ آب پز شده است. رشته فرنگی غالباً از گندم سیاه، سیب زمینی و سیب زمینی شیرین تهیه می گردد. اما بسته به نوع نانگمیون می تواند از پیاز کوهی و کوجزو نیز تهیه گردد. نانگمیون یک غذای محبوب مخصوصاً در طول تابستان است که در زیر گرمای سوزان و هوای مرطوب کره جنوبی بسیار لذت بخش خواهد بود.

14-فرنی هوباک-جوک (Hobakjuk)

فرنی کدو تنبل یک فرنی سنتی کره ای است که دارای بافت و طعمی شیرین و دانه ای است. هوباک جوک از کدو بخارپز و برنج چسبناک که در آب خیسانده شده است، تهیه می گردد. شکل ظاهری این غذا ساده است. اما به دلیل وجود کدو تنبل در در آن، فوق العاده شیرین و خوش طعم است. فرنی کدو تنبل یک وعده غذایی محبوب به خصوص در وعده صبحانه است. اغلب برای افرادی که مریض حال هستند و قادر به مصرف وعده های سنگین نیستند یک انتخاب مناسب غذایی است. این غذا به صورت گرم و هم سرد سرو می گردد.

شکم گردیغذاغذاهای محلیکره جنوبی

تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: الی گشت
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13900

به "14 تا از غذاهای سنتی کره ای که باید حتما یک بار آن ها را امتحان کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 تا از غذاهای سنتی کره ای که باید حتما یک بار آن ها را امتحان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید