بهترین لپ تاپ های زیر 5 میلیون تومان موجود در بازار

به گزارش راه ساری، شاید کمتر کسی بداند که در این روزها با هزینه یک گوشی هوشمند، می توان یک لپ تاپ خریداری کرد. در این مطلب قصد داریم، باهم به آنالیز بهترین لپ تاپ های زیر 5 میلیون تومان بپردازیم…

بهترین لپ تاپ های زیر 5 میلیون تومان موجود در بازار

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ،شاید لپ تاپ های زیر 5 میلیون تومان، از لحاظ سخت افزاری ضعیف ترین نمونه های موجود در بازار باشند اما قیمت بسیار مناسب آن ها، قابلیت استفاده برای وب گردی و مشاهده فیلم و به طور کلی برای انجام وظایف سبک می توانید روی این دستگاه ها حساب باز کنید.

نباید از این محصولات انتظار اجرای نرم افزار های سنگین یا نصب بازی های گرافیکی را داشته باشید، چراکه تقریبا همه آن ها پردازشگر گرافیکی مجزا ندارند و فقط همراه خوبی برای انجام کارهای روزانه شما هستند.

1. لپ تاپ ایسوس مدل X540

یکی از ارزان ترین لپ تاپ های موجود در بازار که با پردازنده کمپانی ای ام ای مدل Carrizo به بازار عرضه شده و با بهره مندی از چهار گیگابایت حافظه رم و یک عدد هارد دیسک 500 گیگابایتی نوید عملکردی مناسب را در کاربردهای روزانه به کاربران خواهد داد.

همان گونه که انتظار می رود، این محصول پردازشگر گرافیک مجزا نداشته و از مدل روی برد رادئون R2 استفاده می نماید.

همچنین باید اضافه نمود که، ایسوس برای خریداران این محصول یک عدد کیف و موس همراه درنظر گرفته است. از نقاط قوت این محصول باید به وجود یک نمایشگر 15 اینچی با رزولوشن فول اچ دی، پورت های به روز مثل: یو اس بی تایپ سی و درایو نوری بلوری اشاره کرد.

وزن سبک دو کیلوگرمی، این دستگاه را به یکی از مناسب ترین گزینه ها برای کاربرانی که دائما در حال جابه جایی هستند، تبدیل نموده است.

قیمت: 4 میلیون و 500 هزار تومان

2 . لپ تاپ لنوو مدل Ideapad 330

لنوو حتی در لپ تاپ های مالی نیز مدل های جذاب و رقابتی را در اختیار علاقمندان قرار می دهد و Ideapad 330 هم از این قاعده مستثنی نیست.

مشخصات سخت افزاری این دستگاه به وجود یک سی پی یو ساخت شرکت اینتل سری سلرون 4000، هارد دیسک یک ترابایتی و نمایشگر 15 اینچی با کیفیت اچ دی محدود نمی گردد. بلکه باتری دو سلولی، کارت گرافیک روی برد اینتل 620، بهره مندی از درایو نوری بلوری و حافظه رم چهار گیگابایتی از دیگر نکات مهم در این رایانه همراه هستند.

وزن این محصول کمی سنگین تر از نمونه پیشین و 2.2 کیلوگرم است، اما به دلیل بهره مندی از سخت افزاری مناسب، بدون هیچ گونه کندی، شما را در کارهای روزانه، وب گردی و مشاهده فیلم همراهی خواهد نمود.

قیمت: 4 میلیون و 500 هزار تومان

3. لپ تاپ ایسوس مدل ویوو بوک F540 NA

گزینه بعدی در لیست لپ تاپ های زیر 5 میلیون تومان بازهم محصولی از شرکت نام آشنای ایسوس است.

کیفیت ساخت بالای این ویوو بوک، بهره گیری از پردازنده سلرون 3350 اینتل و وجود چهار گیگابایت حافظه رم از نکاتی هستند که این مدل را به یک گزینه مناسب برای خرید تبدیل نموده اند.

گرافیگ روی برد این لپ تاپ از سری 500 کمپانی اینتل انتخاب گشته و باید اعلام کرد که این گزینه همانند سایر رقبا به یک ترابایت فضای ذخیره سازی، نمایشگر 15.6 اینچی با دقت اچ دی مجهز شده است. در ضمن یک باتری 3 سلولی وظیفه تامین انرژی این دستگاه را برعهده دارد.

قیمت: 4 میلیون و 900 هزار تومان

4. لپ تاپ لنوو مدل Ideapad 130

تقریبا تمام لپ تاپ های موجود در این محدوده قیمت از امکانات سخت افزاری بسیار مشابه هستند و درحقیقت هر کاربر باید با توجه به طراحی، کیفیت ساخت دستگاه و متناسب با سلیقه اش گزینه مورد نظرش را انتخاب نماید.

لنوو برای این لپ تاپ پردازنده نسبتا جدید ای ام دی مدل بریستول ریج با کلاک 2 گیگاهرتز، چهار گیگابایت حافظه رم، حافظه داخلی یک ترابایتی و کارت گرافیک مجزا با ظرفیت 512 مگابایت را درنظر گرفته است.

این مدل گران ترین گزینه موجود در لیست ما است ولی مدل بدون کارت گرافیک مجزا آن را می توانید با قیمت پنج میلیون خریداری کنید.

مدلی که دارای کارت گرافیک مجزا 512 مگابایتی است، با قیمت 5 میلیون و 300 هزار تومان در بازار موجود است. انرژی مورد احتیاج این دستگاه را یک باتری دو سلولی تامین خواهد.

قیمت: 5 میلیون و 300 هزار تومان

تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9833

به "بهترین لپ تاپ های زیر 5 میلیون تومان موجود در بازار" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین لپ تاپ های زیر 5 میلیون تومان موجود در بازار" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین لپ تاپ های زیر 5 میلیون تومان موجود در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید