به رغم تحریم دیپلماتیک، آمریکا 18 ویزا برای حضور مقام ها در المپیک از پکن خواسته است

به گزارش راه ساری، دولت آمریکا که به تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن دست زده است، از چین خواست تا ویزا سه ماهه برای 18 تن از پرسنل اعزامی خود به این مسابقات صادر کند و هدف آنها را ارائه خدمات پشتیبانی - امنیتی دانست.

به رغم تحریم دیپلماتیک، آمریکا 18 ویزا برای حضور مقام ها در المپیک از پکن خواسته است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، به گفته چند منبع، گروهی از مقامات آمریکایی به عنوان بخشی از هیاتی اعزامی از سوی آمریکا به چین برای تامین پشتیبانی های امنیتی در طول بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن درخواست ویزا نموده اند. درخواستی که بعد از اعلام تحریم دیپلماتیک این بازی ها از سوی واشنگتن مطرح می گردد.

طبق گفته دو منبع و یک سندی که مورد استناد روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست نهاده شد، دولت آمریکا اخیراً درخواستی برای دریافت ویزای سه ماهه برای لیستی متشکل از 18 شخص برای شرکت در بازی های المپیک زمستانی 2022 با هدف ارائه عملیات های پشتیبانی امنیتی نزد چین مطرح نموده است.

یک منبع که خواست نامش فاش نگردد، گفت که از 18 نام موجود در این لیست، 15 نفر از پرسنل آمریکایی وزارت خارجه و یک نفر نیز از پرسنل پنتاگون هستند. به نظر می رسد بیشتر آنها جزو مقامات رده میانه تا پایین هستند. بعلاوه طبق این گزارش، آمریکا به مقامات چینی اعلام نموده ممکن است در ماه های آینده برای 40 مقام دیگر نیز درخواست ویزا ارسال کند.

تعیین نیست که آیا چین برای این مقامات آمریکایی ویزا صادر خواهد نمود یا خیر، اما یک فرد آگاه به شرایط گفت که دو دولت تعاریف بسیار متفاوتی از تحریم دیپلماتیک دارند.

پکن سفر این 18 مقام آمریکایی را به مثابه ناکام شدن کوشش آمریکا برای تحریم دیپلماتیک این بازی ها می داند. واشنگتن معتقد است که افراد ذکر شده نمایندگان رسمی نیستند، بلکه به جهت ارائه پشتیبانی های امنیتی و پزشکی در بازی ها شرکت خواهند کرد.

این درخواست ها پس از آن مطرح شدند که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اواخر نوامبر تأیید کرد که در حال آنالیز تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن است. در ششم دسامبر، دولت او خاطرنشان کرد که هیأت رسمی آمریکا را در اعتراض به آنچه نسل کشی و جنایات ضد بشری مداوم چین در سین کیانگ خواند، به این بازی ها اعزام نخواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14485

به "به رغم تحریم دیپلماتیک، آمریکا 18 ویزا برای حضور مقام ها در المپیک از پکن خواسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به رغم تحریم دیپلماتیک، آمریکا 18 ویزا برای حضور مقام ها در المپیک از پکن خواسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید