بگیر و نگیر سامانه پیامک های مزاحم تبلیغاتی

به گزارش راه ساری، سامانه 195 که برای ساماندهی پیامک های مزاحم تبلیغاتی راه اندازی شده، بعضی روزها دچار مشکل می گردد و با وجودی که قالب ارسال پیامک هم ازسوی مشترک رعایت شده باشد اما پیروز به ثبت درخواست گزارش سرشماره ارسال کننده پیامک تبلیغاتی نمی گردد.

بگیر و نگیر سامانه پیامک های مزاحم تبلیغاتی

به گزارش خبرنگاران، موج پیغامک های تبلیغاتی که زمانی گاه و بیگاه برای مشترکان ارسال می شد، با آگاهی آن ها از نحوه غیرفعال کردن این پیغامک ها فروکش کرد. البته پس از آن، این کسب وکارها بودند که راهی را پیدا کردند تا هم چنان به ارسال پیغامک های تبلیغاتی ادامه دادند و این راه، استفاده از سرشماره های شخصی بود. زمانی که برای مشترک پیغامکی با شماره شخصی ارسال می شد اما وقتی پیغامک مورد نظر را باز می کرد، با متنی تبلیغاتی روبرو می شد.

به همین دلیل، در حالی که راه های مختلفی برای جلوگیری از ارسال پیغامک ها وجود داشت، از جمله استفاده از سامانه #800 که برای ساماندهی پیغامک های تبلیغاتی که به وسیله سامانه های ارسال پیغام کوتاه و با سرشماره های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می شد، ایجاد شد؛ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه 195 را هم برای ساماندهی پیغامک های تبلیغاتی که با شماره های شخصی ارسال می شدند، راه اندازی کرد.

محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - آن موقع، ضمن تاکید بر ساماندهی فضای مجازی برای بهره گیری کسب وکارها اظهار کرد: پیغامک های تبلیغاتی مزاحم آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته است. پس از ساماندهی پنل های ارسال انبوه به وسیله سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اکنون ارسال این پیغامک ها به وسیله شماره های عادی برتری یافته است. صاحبان کسب وکار باید به حریم خصوصی مردم احترام بگذارند و متوجه این موضوع باشند که این نوع تبلیغات اثر عکس دارد.

در این راستا، حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - هم با اشاره به ساماندهی پیغامک های تبلیغاتی که با شماره های شخصی برای مشترکان تلفن همراه ارسال می گردد، اظهار نموده بود: با توجه به احتیاج به ساماندهی پیغامک های تبلیغاتی که با شماره های شخصی ارسال می شوند، ارتقای سامانه 195 و راه اندازی بخش دریافت شکایات به وسیله پیغامک ضروری است که مشترکان تلفن همراه درصورت لزوم بتوانند پیغامک تبلیغاتی و شماره ارسال نماینده را به وسیله پیغامک به این سامانه ارسال نمایند.

آذری جهرمی که تاکنون از روش های مختلف برای جلوگیری از ارسال پیغامک های تبلیغاتی خبر داده است، اخیراً در توییتر خود نوشت: سیم کارت های شناسایی شده ارسال نماینده پیغامک های مزاحم، از 5800 سیم کارت فعال به حدود 200 سیم کارت در روز رسیده است. شکایات به سامانه 195 هم 95 درصد کاهش یافته است. اینها نشان از بهبود شرایط است.

وی هم چنین در یک نظرسنجی از کاربران خواست درباره وضعیت پیغامک های مزاحم تبلیغاتی ارسالی از شماره های شخصی اطلاع دهند که با بیش از 8000 رای از طرف کاربران توییتر، 41 درصد اعلام کردند ارسال این پیغامک ها کاهش قابل توجهی داشته، 37 درصد اعلام کردند ارسال این پیغامک ها تغییری ننموده و پنج درصد هم اعلام کردند، پیغامک ها متوقف شده است.

با توجه به سازوکار سامانه 195، کافی است شماره ارسال نماینده پیغامک تبلیغاتی را برای این سامانه پیغامک کنید؛ البته ممکن است بعضی از کاربران هنگام استفاده از این سامانه با مسائل دیگری روبرو شده و برایشان این پاسخ بیاید که: مشترک گرامی، قالب ارسالی شما صحیح نیست. به همین دلیل ضروری است از قالبی که در پیغامک آمده بهره ببرید تا درخواست شما در سامانه 195 ثبت گردد.

البته در روزهای اخیر، بعضی از کاربران ادعا می نمایند ارسال پیغامک به این سامانه با مسائلی روبرو بوده و حتی با وجود رعایت قالبی که در متن پیغامک ارسالی آمده، باز هم این پاسخ که مشترک گرامی، قالب ارسالی شما صحیح نیست را دریافت کردند. هرچند به نظر می رسد این مشکل به صورت مقطعی برای سامانه 195 رخ می دهد و پس از چند روز حل می گردد، اما پیگیری خبرنگار خبرنگاران از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی برای دریافت پاسخ چرایی این موضوع تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.

خبرنگار: فائزه طاهری

دبیر خبر: فاطمه محمدنژاد

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1293

به "بگیر و نگیر سامانه پیامک های مزاحم تبلیغاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بگیر و نگیر سامانه پیامک های مزاحم تبلیغاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید