بیوگرافی منصور پور حیدری

به گزارش راه ساری، بیوگرافی منصور پورحیدری متولد 6 آبان 1324 - درگذشت 14 آبان 1395 بازیکن سابق و مربی تیم استقلال بود. او پرافتخارترین مربی باشگاه استقلال است.

بیوگرافی منصور پور حیدری

منصور پورحیدری متولد ششم بهمن ماه سال 1324 - درگذشت 14 آبان 1395) بازیکن سابق و مربی فوتبال و پر افتخارترین مربی تاریخ باشگاه استقلال تهران و یکی از محبوب ترین پیشکوستان نزد هواداران و مسئولین فعلی تیم استقلال تهران بود. همچنین احیای باشگاه استقلال تهران بعد از انقلاب و تغییر نام باشگاه از تاج به استقلال از خدمات ایشان برای منحل نشدن باشگاه بود. 2 قهرمانی استقلال در مسابقات چهار جانبه آسیا در کارنامه ایشان وجود دارد . منصور پورحیدری همسر فریده شجاعی، نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال بود. او در روز 14 آبان ماه سال 1395 پس از مبارزه یک ساله با بیماری مهلک سرطان درگذشت.

زندگی ورزشی منصور پورحیدری

وی ابتدا در سنین بسیار پایین و در سن 17 سالگی در باشگاه فوتبال دارایی توپ می زد اما پس از آن به باشگاه تاج تهران (استقلال) رفت و به مدت 9 سال در آن تیم به عنوان مدافع راست بازی می کرد و در سال 1349 عنوان قهرمانی جام باشگاه های آسیا را به همراه تیم تاج بدست آورد.

مربیگری منصور پورحیدری

بعد از خداحافظی منصور پورحیدری به عنوان بازیکن از تیم تاج تهران، رایکوف مربی وقت تاج که تیم جوانان تاج را هم در دست داشت، به دلیل پشتکار زیاد و پیگیری های فراوان منصور، او را به تیم جوانان تاج برد. رایکوف که از سال 48 تا 53 مربی تیم تاج بود، به دلیل خستگی قادر به ادامه کار در تاج نشد و پس از باخت به تیم نفت آبادان در سال 53 کنار گذاشته شد و تیم به علی دانایی فرد رسید که وی هم منصور پورحیدری را به عنوان یاری خود برگزید و علی دانایی فرد تنها 8 بازی در سال 54 سرمربی تیم بود و سپس جکیچ به عنوان سرمربی تاج در سال 55 انتخاب شد و جکیچ هم منصور پورحیدری را به عنوان یاری خود انتخاب کرد. و نتایج مطلوبی را با وی کسب کرد.

مربیگری او پس از انقلاب به این صورت دنبال شد که بدلایل نا آرامی های موجود در تیم تاج، قرارداد جکیچ فسخ شد و ایشان به همراه جکیچ برای مدتی راهی کشورهای حاشیه خلیج فارس شد. او چند ماه پس از بازگشت مربی استقلال شد. او با پنج دوره حضور در ادوار رقابتهای آسیایی به عنوان سرمربی رکورددار تاریخ باشگاه استقلال است که 32 مرتبه مربی گری یک باشگاه در جام باشگاه های آسیا را به عهده داشته است. پورحیدری در 309 مسابقه مربی گری تیم فوتبال استقلال تهران را بر عهده داشته است و 81 بار به عنوان مربی در خدمت آبی پوشان بود که از این لحاظ در تاریخ باشگاه استقلال رکورددار می باشد.

افتخارات ورزشی منصور پورحیدری

به عنوان بازیکن:

  • سه عنوان قهرمانی جام باشگاه های تهران
  • قهرمانی جام باشگاه های ایران
  • قهرمان جام دوستی و اتحاد
  • سه دوره قهرمان جام میلز هند
  • قهرمان جام تخت جمشید
  • مقام سومی جام باشگاه های آسیا

به عنوان مربی:

  • سه دوره قهرمانی باشگاههای تهران با استقلال: 1362، 1364، 1370
  • دو دوره قهرمانی در رقابتهای لیگ ایران (لیگ قدس و لیگ آزادگان) با استقلال: 1369، 1380
  • قهرمانی در جام باشگاه های آسیا با استقلال: 1991
  • دو دوره قهرمانی جام حذفی ایران با استقلال: 1375، 1379
  • نایب قهرمانی و مقام سومی جام باشگاههای آسیا با استقلال: 1992، 2002
  • قهرمانی در بازی های آسیایی 1998 به همراه تیم ملی فوتبال ایران

محبوبیت منصور پورحیدری در بین مردم

محبوبیت منصور پورحیدری در بین هواداران ورزشی و هواداران استقلال تا آنجا بود که در روزهای پایانی عمرش که در بیمارستان بستری بوده و با بیماری سرطان میجنگید، مردم برای سلامتی حال او، در پشت بیمارستان، دعای زیارت عاشورا را قرائت می کردند.

منبع: ویکی پدیا

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کانادا: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: setare.com
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11749

به "بیوگرافی منصور پور حیدری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی منصور پور حیدری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید