تامین 9.5 میلیارد تومان اعتبار در جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش راه ساری، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار از تامین 9.5 میلیارد تومان اعتبار طی یک سال اخیر در این واحد خبر داد.

تامین 9.5 میلیارد تومان اعتبار در جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد

سید محمد قائم کاظمی، در دیدار اعضای جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: نقش و جایگاه جهاد دانشگاهی در شرایط تحریم و در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ستودنی و دارای اهداف و برنامه های خاصی است.

وی اظهار کرد: براساس نیازهای کشور اگر جهاد دانشگاهی بخواهد کار بزرگی انجام دهد نیاز به حمایت های ویژه دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: یکی از مسائل دانشگاه های کشور کمبود ارتباط مستمر صنعت و دانشگاه است که جهاد دانشگاهی با مطالعات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و علمی خود سعی می کند این ارتباط تنگاتنگ و دوسویه را بین دانشگاه و صنعت ایجاد کند و تا کنون تلاش های خوبی در این زمینه اجرا شده است.

کاظمی با بیان اینکه آذرماه سال گذشته که مسئولیت جهاد دانشگاهی استان را برعهده گرفتم حدود 1.5میلیارد تومان بدیهی داشته ایم، شرح داد: تراز مالی این واحد به منفی 700 میلیون تومان رسیده بود.

وی ادامه داد: با رایزنی های اجرا شده با سازمان برنامه و بودجه کشور در سال گذشته یک میلیارد تومان اعتبار اخذ کرده ایم که به صورت 100درصد تخصیص یافت. به همین دلیل برای راه اندازی مرکز گیاهان دارویی و فرآوری و تولید عسل تجهیزات آزمایشگاهی خریداری کرده ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: همچنین طی سال جاری حدود 2 میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات اداری به این واحد اختصاص داده شد که مبادله این اعتبار انجام و به صورت 100 درصد تخصیص یافت.

کاظمی با اشاره به اجرای 31 طرح فناورانه از سوی جهاد دانشگاهی با حمایت صندوق توسعه ملی تاکید کرد: از این تعداد، 2 طرح دانش بنیان شامل تولید آفت کش های گیاهی با منشا گیاهی با اعتباری بالغ بر 2میلیارد تومان و تولید داروهای دامی با منشاء گیاهی با اعتباری به مبلغ 4.5 میلیارد تومان به این استان واگذار شد.

وی اظهار کرد: زمین مورد نظر این دو طرح خریداری شده که با همکاری پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی کشور اجرا خواهند شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در سطح استان در حوزه های پژوهشی، آموزشی، اشتغال و فرهنگی فعالیت می کند، گفت: مرکز تخصصی دستباف های داری، مرکز تولید و بسته بندی عسل، مرکز تخصصی گیاهان دارویی و مرکز درمانی از جمله مراکز حوزه پژوهش این نهاد در استان هستند.

کاظمی اضافه کرد: در حوزه آموزش در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت فعالیت داریم که آموزش های بلند مدت ما در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و آموزش های کوتاه مدت ما شامل آموزش های تخصصی، آزاد و ضمن خدمت است.

به گزارش خبرنگاران، وی بیان نمود: این نهاد انقلابی در حوزه فرهنگی فعالیت ها و مراکز خوبی دارد که از جمله این مراکز خبرگزاری خبرنگاران و ایکنا و مرکز افکارسنجی ایسپاست.

گفتنی است که جهاد دانشگاهی از سال 80 در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و راه اندازی شده است.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7301

به "تامین 9.5 میلیارد تومان اعتبار در جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین 9.5 میلیارد تومان اعتبار در جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید