تجسس در حریم خصوصی دانشجویان غیرقانونی است ، صفحات عمومی حریم خصوصی نیست

به گزارش راه ساری، عضو شورای انضباطی مرکزی وزارت علوم گفت: بنا بر شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان هر ادله ای که از تجسس در حریم خصوصی دانشجویان از جمله صفحات شخصی، چت یا گروه های خصوصی به دست آید غیرقانونی است اما صفحات عمومی حریم خصوصی محسوب نمی گردد.

تجسس در حریم خصوصی دانشجویان غیرقانونی است ، صفحات عمومی حریم خصوصی نیست

محمدعلی رجب دانشجوی دکتری حقوق جزای دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرنگاران، درباره تاکید شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان مبنی بر عدم تجسس در حریم شخصی دانشجویان گفت: طبق این شیوه نامه فضای شخصی دانشجویان در فضای مجازی جزو حریم خصوصی محسوب می گردد و اگر کسی به طور مخفیانه برای مثال از یک گفت وگوی دو نفره یا حتی یک گروه در شبکه اجتماعی که با تعداد اعضای محدود فعالیت می نماید یا صفحه پروفایل دانشجویی در فضای مجازی عکس و مستند تهیه کند این مستندات قابل آنالیز نیست.

عضو شورای انضباطی مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این شیوه نامه در یکی از بندها تصریح می نماید که تجسس در حریم شخصی دانشجویان مجاز نیست.

دانشجوی دکتری حقوق جزای دانشگاه تهران ادامه داد: درباره تفحص عمومی در شبکه های اجتماعی با این تفسیر نمی توان عنوان حریم خصوصی را بکار برد.

رجب گفت: اما با این حال در این موضوع که موردی در این صفحات فارغ از خصوصی یا غیرخصوصی بودن صفحه به عنوان تخلف خارج از دانشگاه قابل آنالیز است یا خیر محل اختلاف است.

وی شرح داد: زیرا طبق آیین نامه سال 74 که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و ملاک عمل در تدوین شیوه نامه انضباطی دانشجویان است جایی که دانشجو به عنوان دانشجو در هر محیط حاضر شده نباید عمل خلاف شان دانشگاه انجام دهد اما در آن موقع فضای مجازی و اینترنت وجود نداشت و دو تفسیر متفاوت وجود دارد که آیا این بند را می توان درباره فضای مجازی هم ربط داد یا خیر و آیا وزارت علوم و وزارت بهداشت اساسا می توانند به فضای مجازی دانشجویان با استناد به این بند ورود نمایند یا احتیاج به پیش بینی این موضوع در آیین نامه سال 74 است.

انتهای پیغام/

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6550

به "تجسس در حریم خصوصی دانشجویان غیرقانونی است ، صفحات عمومی حریم خصوصی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجسس در حریم خصوصی دانشجویان غیرقانونی است ، صفحات عمومی حریم خصوصی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید