تخریب زیبایی دماوند با بنرهای یادگاری کوه نوردان

به گزارش راه ساری، بعضی از کوه نوردان برای دریافت عکس یادگاری بنر های تبلیغاتی را باخود به قله های مرتفع می برند و بعد از دریافتد عکس این بنر ها را در طبیعت رها می نمایند که باعث شده است که طبیعت زیبای کوه از بین برود.

تخریب زیبایی دماوند با بنرهای یادگاری کوه نوردان

به گزارش خبرنگاران، کوه نوردان بعد از صعود به قله های مرتفع برای دریافت عکس یادگاری بنر هایی را با خود حمل می نمایند که به عنوان پیش زمینه در ارتفاعات از آن استفاده نمایند. موضوعات این بنرها متفاوت است. گاهی این صعود را به همسر خود تقدیم می نمایند و گاهی هم بر روی این بنر ها نام شهری که از آن برای صعود آمدند را می نویسند و آن ها را در کوه رها می نمایند تا به عنوان یادگاری در کوه بماند.

این کار بسیار شبیه به آن است که به جنگل بروید و برای یادگاری روی درختان یادگاری بنوسید که قطعا موجب تخریب طبیعت می گردد و زیبایی طبیعت را کم می نماید. بارها فدارسیون کوه نوردی از کوه نوردان خواسته است که زباله های خود را در طبیعت رها ننمایند اما باز هم شاهد هستیم که زباله های زیادی در طبیعت رها شده است و کوهنوردان جدیدا بنرها و کاغذهایی به یادگاری در کوه رها می نمایند.

نمونه از کاغذ رها شده که این کوه نورد صعودش رابه همسرش تقدیم نموده است!

و یا بنرهای زیر که همه از کوه جمع آوری شده است و همانطور که مشاهده می کنید بعد از نصب در کوه این بنر ها رها شده است.

و یا حتی به یاد مردگان خود بنر هایی طراحی نموده و از آن به عنوان پس زمینه استفاده می نمایند.

مهرزاد فرضی (مدیر کمپ رودبارک) در گفت و گو با خبرنگاران، در باره ریختن زباله در کوهستان گفت: در کل جهان حتی کسانی که کار سنگ نوردی می نمایند تاکید دارند که حتی میخی بر روی کوه به جا نماند و در جهان هم بر روی صعود بدون ردپا کوشش فراوانی شده است. در این زمینه فدراسیون کوهنوردی دوره های آموزشی برای کوه نوردان قرار داده است و فدراسیون به این دوره های آموزشی تاکید ویژه ای دارد.

او با نکوهش ریختن زباله و جا گذاشتن بنر در دل طبیعت، گفت: در علم کوه هم این رفتار نادرست دیده می گردد. در طی آماری که از سال گذشته دارم حدود 10 هزار نفر به علم کوه صعود کردند و فرض کنید هرکدام از این افراد زباله خود را در طبیعت رها نمایند. چه کسی مسئول جمع آوری این زباله ها خواهد بود؟

فرضی ادامه داد: باید با یاری فدراسیون و باشگاه های کوه نوردی فرهنگ سازی کنیم زیرا که محیط کوهستان خانه و محیط باشگاه ما است. چه کسی راضی می گردد که در خانه خود زباله بریزد؟ اگر باشگاه ها را موظف به شرکت در کلاس های محیط زیست کنیم نتیجه بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود. اول باید کوه نوردان این موضوع را رعایت نمایند زیرا که کوه نوردانی که صعود می نمایند و زباله خود را در محیط کوهستان رها می نمایند الگوی مردم هستند و از مردمی که برای تفریح به محیط کوهستان آمده اند دیگر نمی توان انتظار داشت.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4158

به "تخریب زیبایی دماوند با بنرهای یادگاری کوه نوردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب زیبایی دماوند با بنرهای یادگاری کوه نوردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید