تداوم وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان، دریای عمان مواج است

به گزارش راه ساری، علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی در حال حاضر آسمان نیمه جنوبی و سواحل سیستان و بلوچستان قسمتی ابری است.

تداوم وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان، دریای عمان مواج است

وی اضافه کرد: همچنین امروز در نواحی مرکزی وجنوب شرقی استان علاوه بر بروز پدیده گرد و غبار در ساعات بعد از ظهر شاهد وزش باد خواهیم بود به طوری که در برخی از این مناطق همراه با بروز پدیده گردوخاک شاهد کاهش دید نیز هستیم.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تا اواخر وقت سه شنبه شدت وزش باد در شهرهای شمالی استان نسبت به روزهای گذشته کمتر است، ادامه داد: اما طی این مدت همچنان در صبح ها وزش باد نسبتا شدید منجر به خیزش گردوخاک وکاهش دید در این مناطق می گردد.

وی گفت: همچنین مجددا از صبح چهارشنبه تا اواسط هفته آینده با افزایش شدت وزش باد و گردوخاک در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز شاهد کاهش و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهیم بود به گونه ای که در نقاط مستعد طوفان گردوخاک و حرکت شن های روان انتظار می رود.

ملاشاهی با اشاره به اینکه نواحی شرقی دریای عمان طی این مدت مواج است، توضیح داد: در 24 ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای 15 درجه سانتی گراد و دلگان با حداکثر دمای 44 درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

zeetova.ir: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 106

به "تداوم وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان، دریای عمان مواج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان، دریای عمان مواج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید