هشدار سطح قرمز دریایی برای جنوب کشور

به گزارش راه ساری، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور هشدار سطح قرمز برای سواحل جنوب کشور جهت پیشگیری از خسارت صادر کرد.

هشدار سطح قرمز دریایی برای جنوب کشور

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه ای اعلام نمود: سامانه کم فشارحاره ای صبح پنج شنبه در نزدیکی کشور قرار گرفته است و براساس آخرین خروجی مدل های پیش یابی پیش بینی می شود صبح جمعه در موقعیت شمال شرقی به چرخنده حاره ای تبدیل شود و به سمت شمال غرب و آب های دریای عمان حرکت کند.

بر اساس این اطلاعیه از روز جمعه تا روز یکشنبه وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج در منطقه ها دور از ساحل تا 6 متر و در منطقه ها ساحلی بین 2 تا 3 متر، بارش شدید باران و رعد و برق به ویژه در منطقه ها دور از ساحل بیش از 300 میلیمتر پیش بینی می شود که بر اساس آن غرق شدن شناورهای تجاری و صیادی، آسیب دیدن شناورهای مستقر در بنادر صیادی و تاسیسات ساحلی و فراساحلی، از بین رفتن قفس های پرورش ماهی و تورهای صیادی، وقوع سیلاب ساحلی و بالا آمدن سطح آب در مجاورت سواحل امکان دارد.

در این اطلاعیه ممنوعیت تمام فعالیت های دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم از طریق فعالان دریایی برای پیشگیری از خسارت، پیگیری اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی صادره از طریق سازمان هواشناسی کشور توصیه شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14342

به "هشدار سطح قرمز دریایی برای جنوب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سطح قرمز دریایی برای جنوب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید