تفاهم نامه همکاری پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی و انستیتو گیاه شناسی روسیه امضا شد

به گزارش راه ساری، معاون پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد از انستیتوی گیاه شناسی کوماروف در شهر سنت پترزبورگ بازدید کرد.

تفاهم نامه همکاری پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی و انستیتو گیاه شناسی روسیه امضا شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، ابراهیم ایزدی رئیس و فرشید معماریانی معاون پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد از انستیتوی گیاه شناسی کوماروف در شهر سنت پترزبورگ بازدید کردند و سپس در جلسه ای با حضور دیمتری گلتمن، رئیس انستیتوی گیاه شناسی کوماروف، همکاری این پژوهشکده و انستیتو گیاه شناسی کوماروف روسیه بررسی شد.

در این جلسه دیمتری گلتمن، رئیس انستیتوی گیاه شناسی کوماروف، به هیئت ایرانی خیر مقدم گفت و به تشریح فعالیت های این مرکز تحقیقاتی پرداخت.

ایزدی رئیس پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد به تشریح تاریخچه و جایگاه هرباریوم دانشگاه پرداخت و سپس معماریانی به طور تخصصی به فعالیت ها و برنامه های راهبردی هرباریوم دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه گیاه شناسی اشاره کرد و در پایان این نشست طرفین با امضای تفاهم نامه همکاری علاقه مندی عملی خود را در خصوص گسترش همکاری های علمی و پژوهشی اعلام کردند.

در بازدید هیئت دانشگاه، معماریانی به بررسی ویژگی های گیاه شناسی برخی از نمونه های تیپ و کمیاب گیاهی موجود در این مجموعه پرداخت.

باغ گیاه شناسی سنت پترزبورگ به وسعت 23 هکتار یکی از قدیمی ترین و غنی ترین کلکسیون های گیاهان در جهان نیز از بخش های مهم این موسسه پژوهشی است. آزمایشگاه های تخصصی، گلخانه های حاره ای، نیمه حاره ای و همچنین گلخانه گیاهان آبزی در این مجموعه از بخش هایی بودند که گروه اعزامی دانشگاه از آن ها بازدید کرد و با کلکسیون ها و پژوهش های در حال اجرا در آن ها آشنا شد.

لازم به ذکر است، در هرباریوم بین المللی سنت پترزبورگ (LE) بیش از 7 میلیون نمونه هرباریومی که از نقاط مختلف جهان جمع آوری شده است، نگهداری می شود. در کلکسیون های گلخانه های این موسسه، متشکل از 24 گلخانه بزرگ، بیش از 13000 تاکسون زنده گیاهی نگه داری می شود. دو گلخانه بزرگ این مجموعه به ارتفاع 23 متر به نخل ها و گیاهان حاره ای مرتفع اختصاص داده شده است.

حاصل این بازدید علمی، ضمن انعقاد تفاهم نامه مشترک، معرفی چندگونه گیاهی جدید برای فلور ایران خواهد بود که نتایج مربوط به آن منتشر خواهد شد.

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5942

به "تفاهم نامه همکاری پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی و انستیتو گیاه شناسی روسیه امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه همکاری پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی و انستیتو گیاه شناسی روسیه امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید