کوشش دو شرکت انگلیسی و فرانسوی برای ساخت واکسن کرونا

به گزارش راه ساری، روزنامه تایمز لندن روز چهارشنبه در گزارشی از رایزنی دو غول داروسازی انگلیس و فرانسه برای ساخت و فراوری انبوه واکسن کووید-19 اطلاع داد.

کوشش دو شرکت انگلیسی و فرانسوی برای ساخت واکسن کرونا

بر اساس این گزارش شرکت انگلیسی گلاکسواسمیت کلاین و فرانسوی سانوفی برای ساخت واکسن کووید-19 تیمی را تشکیل داده و امیدوارند که محصول فراوری شده را نیمه دوم امسال میلادی روی بدن انسان آزمایش نمایند.

اگر نتیجه آزمایش ها موفقیت آمیز بود آنها از سال آینده میلادی وارد فاز فراوری انبوه و توزیع آن خواهند شد.

اما والمسلی رئیس اجرائی شرکت گلاکسواسمیت کلاین، این همکاری را در نوع خود بی سابقه توصیف کرد و اضافه نمود: ما متعهد هستیم واکسنی را فراوری کنیم که تهیه آن برای عموم مردم امکان پذیر باشد.

به گزارش تایمز، شرکت فرانسوی در این همکاری قرار است آنتی ژن کووید-19 را تهیه و طرف انگلیسی با فناوری هایی که در اختیار دارد توان آنتی ژن ها را تقویت کند.

آنتی ژن به ترکیباتی گفته می گردد که پس از ورود به بدن موجب برانگیختن واکنش های ایمنی می گردند که در جریان آن موادی به نام پادتن (آنتی بادی) فراوری می گردد.

اما والمسلی می گوید: ما معتقدیم که اگر کوشش های ما موفقیت آمیز بود قادرخواهیم بود سالانه صدها میلیون واکسن را تا خاتمه سال آینده میلادی فراوری کنیم.

وی مدعی شد که گلاکسواسمیت کلاین به دنبال درآمدزایی از فروش واکسن های کووید-19 نیست و هرگونه سود به دست امده از فروش آن را صرف تحقیقات و آمادگی بیشتر برای مواجهه با بیماری های همه گیر خواهد نمود.

دانشمندان علوم پزشکی سراسر دنیا کوشش می نمایند تا هرچه سریعتر واکسن کرونا ساخته گردد.

چندی پیش محققان آکسفورد انگلیس ادعا کردند که در حال ساخت واکسنی هستند که تا پاییز امسال آماده خواهد شد.

سارا گیلبرت استاد واکسن شناسی دانشگاه آکسفورد انگلیس در همین زمینه به تایمز گفت، 80 درصد اطمینان دارد واکنسی که تیم او در حال ساختن است نتیجه خواهد داد. او قرار است دو هفته دیگر آن را روی نمونه انسان آزمایش کند.

این دانشمند انگلیسی اضافه نمود: اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تا ماه سپتامبر (شهریور،مهر) واکسن جدید ساخته خواهد شد. او با این حال گفت که هیچکس در این زمینه نمی تواند تضمین دهد.

گیلبرت همچنین با بیان اینکه کار فراوری انبوه واکسن کووید-19 ممکن است ماه ها زمان ببرد، اضافه نمود: به وسیله رایزنی با دولت در کوشش هستیم پیش از نتایج نهایی، کار فراوری واکسن شروع گردد.

به گزارش سازمان دنیای بهداشت، اکنون 70 نوع مختلف از واکسن کووید-19 در حال ساخت است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8616

به "کوشش دو شرکت انگلیسی و فرانسوی برای ساخت واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش دو شرکت انگلیسی و فرانسوی برای ساخت واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید