کوشش محقق ایرانی برای دستیابی به رویکردهای نوین درمان اختلالات چربی

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، دکتر امیر حسین صاحبکار عضو هیات علمی و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه گفت: اختلالات چربی خون و بیماری های کاردیومتابولیک در حال حاضر به عنوان یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در کشور و سطح دنیا به شمار می رود و کنترل و کاستن بار این بیماری جزء اصلی ترین اولویتهای تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می رود.

کوشش محقق ایرانی برای دستیابی به رویکردهای نوین درمان اختلالات چربی

استادیار گروه بیوتکنولوژی پزشکی و مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در این راستا با همراهی محققان گروه، طرح های تحقیقاتی بر روی چند ترکیب دارویی با هدف کاهش سطوح لیپوپروتئین های خون و نیز اعمال اثرات ضد التهابی و در نتیجه کاستن ریسک بیماری های قلبی هستیم.

صاحبکار تاکید نمود: در صورت مثبت بودن پاسخ آزمایشات اولیه این امیدواری وجود دارد که در فاز بالینی نیز بتوان این داروها را مورد آنالیز های بیشتر قرار داد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید نمود: به همت محققان و اعضای گروه بیوتکنولوژی پزشکی و مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی این دانشگاه، تا کنون ده ها مقاله اختلالات چربی خون و بیماری های کاردیومتابولیک در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسیده است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کانادا: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8879

به "کوشش محقق ایرانی برای دستیابی به رویکردهای نوین درمان اختلالات چربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش محقق ایرانی برای دستیابی به رویکردهای نوین درمان اختلالات چربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید