تلاش کشورهای ناتو برای افزایش هزینه های نظامی

به گزارش راه ساری، دبیر کل ناتو بر این باور است که کشورهای اروپایی بیشتری در ناتو به هدف مشخص شده برای افزایش هزینه های نظامی و دفاعی دست خواهند یافت.

تلاش کشورهای ناتو برای افزایش هزینه های نظامی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز جمعه در اظهاراتی گفت: کشورهای اروپایی بیشتری قصد دارند به هدف مشخص شده از سوی آمریکا برای افزایش هزینه های نظامی در سال 2019 میلادی دست پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: در حالی که رومانی و بلغارستان میزان هزینه های نظامی خود را به طور چشمگیری افزایش داده اند، بلژیک و اسپانیا هنوز از اهداف مشخص شده فاصله دارند.

پس از اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود در سال 2014 میلادی، متحدان ناتو برای افزایش هزینه های نظامی تا 2درصد تولید ناخالص داخلی تا سال 2024 میلادی توافق کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فشار زیادی را بر کشورهای اروپایی وارد کرده است تا هزینه های نظامی خود را هر چه سریع تر افزایش دهند.

بر اساس آمارهای موجود، 9 کشور عضو ناتو در شرایط کنونی به هدف مشخص شده اختصاص 2درصد تولید ناخالص داخلی به هزینه ای نظامی، دست یافته اند که عبارتند از آمریکا، بلغارستان، بریتانیا، یونان، رومانی، لهستان، لتونی، لیتوانی و استونی.

انتظار می رود ترکیه و فرانسه همچنان از این هدف فاصله داشته باشند و تنها اسپانیا، بلژیک و لوکزامبورگ هستند که کمتر از یک درصد تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه های نظامی می کنند.

در سال 2018 میلادی تنها 7 عضو ناتو به هدف مشخص شده از سوی آمریکا دست یافته بودند.

بر اساس هدف مشخص شده برای سال 2024 میلادی، اروپا، ترکیه و کانادا در مجموع هزینه های نظامی خود را 400میلیارد دلار افزایش خواهند داد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6768

به "تلاش کشورهای ناتو برای افزایش هزینه های نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش کشورهای ناتو برای افزایش هزینه های نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید