توزیع 3860تن کالای ویژه ماه رمضان

به گزارش راه ساری، خبرنگاران/کردستان معاون هماهنگی امور مالی و توسعە منابع استاندار کردستان گفت: منابع و مصارف بانکی استان در سال گذشتە با افزایش همراە بودە است.

توزیع 3860تن کالای ویژه ماه رمضان

خالد جعفری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع فراوری استان کردستان اظهار کرد: با کوشش بانک ها و اعتماد مردم منابع استان در سال 97 نسبت بە سال قبل از آن افزایش پیدا کردە کە این مسئلە حاصل پرداخت سرمایە در گردش و تسهیلات متعدد از منابع مختلف بودە است.

وی با اعلام اینکە میزان رشد منابع استان در سال گذشتە 38 و چهار صدم درصد و رشد مصارف 38 و چهار صدم درصد بودە است، اضافه نمود: رشد مصارف ما کمتر از رشد منابع است و باید کوشش کنیم با پرداخت تسهیلات بیستر بە واحدهای فراوریی درصد رشد مصارف افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعە منابع استاندار کردستان، همچنین بە فرایند مثبت باز پرداخت تسهیلات از جانب وام گیرندگان کردستانی نیز اشارە و اعلام کرد: طبق آمارهای موجود درصد ریسک استان بە نسبت سایر استان های کشور بهتر بودە است و بە عبارتی کردستانی ها افراد خوش حساب تری بە شمار می فرایند.

جعفری در ادامە سخنان خود بە اهمیت تحقق عملی شعار سال اشارە کرد و گفت: کوشش همە مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها باید متمڕکز بر افزایش فراوری و اشتغال آفرینی باشد.

وی اعلام کرد: بی گمان اقتصاد کشور از بیماری کرونا تاثیر پذیرفته و باید همت کنیم آثار زیان بار این بیماری بر اقتصاد استان را به حداقل ممکن برسانیم.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعە منابع استاندار کردستان، در ادامه اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع فراوری برای دستگاه های اجرایی را الزام آور ذکر کرد و گفت: در صورتی که این مصوبات اجرایی نگردد قابلیت پیگیری از سوی دستگاه قضایی را خواهد داشت.

در ادامه محمد دره وزمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از وجود سه هزار و 860 تن کالای اساسی، ویژه تنظیم بازار رمضان در انبارهای کردستان خبرداد و اضافه نمود: این کالاها به وسیله 174 فروشگاه استان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: 969 تن برنج با قیمت 8 هزار تومان، 969 تن شکر باقیمت 4 هزار و 700 تومان (بدون احتساب هزینه بسته بندی)، 969 تن روغن با قیمت مصوب روی بسته، 292 تن گوشت قرمز با قیمت 42 هزار تومان و 486 تن مرغ با قیمت 12 هزار تومان، ویژه تنظیم بازار رمضان به کردستان تخصیص یافته است.

وی اعلام کرد: در بحث یاری به اقشار آسیب دیده از کرونا و خانوارهای آسیب پذیر که مقرر شد 32 هزار بسته حمایتی در استان توزیع گردد در صورت تصویب در این جلسه، سازمان صمت استان آمادگی دارد اقلام مورد احتیاج را از محل کالاهای تنظیم بازار، تامین نماید.

رئیس سازمان صمت، همچنین به توزیع هزار و 764 تن میوه تنظیم بازار عید از 26 اسفند 98 تا 16 فروردین 99 در دو مرحله اشاره نمود و اضافه نمود: با همکاری دستگاه های ذیربط استان، پیروز شدیم میوه را با قیمت مناسب، کیفیت بالا و کمترین ضایعات، در اختیار مردم قرار دهیم.

دره وزمی در مورد عملکرد سازمان صمت استان در مقابله کرونا، اعلام کرد: علیرغم تحریم های ظالمانه حاکم بر کشور، پیش از شیوع کرونا در تامین محصولات بهداشتی هیچ مسئله ای نداشتیم اما با شیوع کرونا تقاضا چندین برابر شد که در استان تا حد امکان در فراوری ورود کردیم.

وی اضافه نمود: 87 هزار لیتر الکل تامین و در اختیار 4 واحد فراوریی استان نهاده شد که تا به امروز 300 هزار بطر مایع ضدعفونی دست در سایزهای مختلف فراوری و به وسیله داروخانه های استان در اختیار مردم نهاده شد و 25 هزار لیتر مایع ضدعفونی سطوح (آب ژاول) توسط سازمان صمت تهیه که به منظور ضدعفونی معابر شهرها در اختیار شهرداری قرار داده شده است.

دره وزمی با یادآوری اولویت علوم پزشکی و بیمارستان ها در تامین ماسک، گفت: تا به امروز پیروز شدیم محموله 85 هزار عددی ماسک 3 لایه و 15 هزار ماسک N95 تامین و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دادیم.

وی ذکر کرد: از شروع شیوع کرونا، تعدادی از فراوریی های استان با تغییر کاربری واحد خود بیش از 900 هزار عدد ماسک فراوری و در اختیار مردم قرار دادند.

رئیس سازمان صمت در مورد تامین دستکش مورد احتیاج استان نیز گفت: 55 هزار بسته دستکش (بالغ بر دو میلیون و 700 هزار جفت) تهیه و در 16 فروشگاه در استان توزیع و در دسترس مردم نهاده شد.

دره وزمی اعلام کرد: در سنندج یک واحد فراوری دستکش راه اندازی شده که روزانه بالغ بر 150 هزار جفت دستکش فراوری می نماید که بزودی احتیاج استان را رفع خواهد نمود.

در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع فراوری استان کردستان مسائل سه واحد فراوریی از جمله کارخانه آتیلا ارتوپد مورد آنالیز نهاده شد و تصمیمات لازم برای رفع مسائل این واحدها اتخاذ شد.

کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8813

به "توزیع 3860تن کالای ویژه ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 3860تن کالای ویژه ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید