توسعه گردشگری دریایی در مازندران، 110 پروژه گردشگری در مازندران در حال انجام است

به گزارش راه ساری، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در حال حاضر توسعه گردشگری دریایی به عنوان یک ضرورت و مطالبه برای گردشگران و مسافران در مازندران تبدیل شده است.

توسعه گردشگری دریایی در مازندران، 110 پروژه گردشگری در مازندران در حال انجام است

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر مونسان عصر امروز در افتتاح سرای گردشگری سیمرغ محمودآباد با بیان اینکه یکی از ظرفیت های بزرگ مازندران وجود دریای خزر است که تاکنون به آن کمتر پرداخته شد، اظهار کرد: در بحث گردشگری دریایی در مازندران نقاطی معین شده و سرمایه گذاران می توانند در کمترین زمان برای توسعه گردشگری دریایی اقدام نمایند.

وی با اشاره به اجرای 110 پروژه گردشگری در مازندران، اظهار کرد: این طرح ها اکنون با اعتبار بیش از 16 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری درقالب پرداخت تسهیلات حمایتی به سرمایه گذاران بخش خصوصی درحال اجرا است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: از 110 طرح گردشگری 54 طرح هتل بوده که 6 هتل با ستاره بوده که در مازندران هتل 5 ستاره یک عدد بوده که مابقی در حال انجام است.

مونسان با بیان اینکه با وجود گردشگرپذیربودن مازندران وجود هتل های 5 ستاره از احتیاجهای جدی استان بوده است، گفت: با هدف گذاری که برای طرح های گردشگری درمازندران انجام شد بیش از 50 درصد طرح ها تا خاتمه دولت دوازدهم تکمیل وافتتاح می گردد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت اقامتی که در سال های اخیر درمازندران به آن توجه شده، ظرفیت سازی خوبی درمازندران انجام شد، اضافه کرد: درحال حاضر توسعه برنامه های گردشگری وسرگرم نماینده تفریحی باید در برنامه های توسعه ای استان در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

یک میلیون سایت شناخته شده در کشور

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری با بیان اینکه تاکنون حدود یک میلیون سایت تاریخی شناخته شده در کشور وجود دارد، بیان نمود: به علت کمبود اعتبار تاکنون کاوش های لازم برای مرمت وبازسازی در سایت های تاریخی انجام نشده است.

مونسان یادآور شد: حدود 2 هزار بنای تاریخی در کشور در دست مرمت وبازسازی است که درحال رایزنی با دولت ومجلس برای اختصاص دادن ردیف افزایشی اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه کاره مرمت وبازسازی بناهای اولویت دار تاریخی در کشور هستیم.

ضرورت حمایت از سرمایه گذاران

علی اسماعیلی نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم با بیان اینکه مازندران با حدود 3 میلیون و 200 هزار نفرجمعیت سالانه پذیرای بیش از 20 میلیون گردشگر داخلی و خارجی است، اظهار کرد: اما امکاناتی که به این استان اختصاص داده می گردد، متناسب پذیرش حجم سفر ده ها میلیونی مسافران نیست.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران گفت: ایجاد هتل و مراکز گردشگری در مازندران با توجه به استقبال میلیونی مسافر به این استان باید مورد حمایت ویژ قرار گیرد.

نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مازندران احتیاج به حمایت داشته تا با ایجاد هتل ها و مراکز گردشگری خدمات بهتری به گردشگران و مسافران ارائه دهد.

محمودآباد شاه راه مازندران در حوزه گردشگری است

سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز با بیان اینکه این استان به دور از مسائل سیاسی در حوزه صنعت گردشگری در حال گسترش است، بیان نمود: برای حمایت وتشویق سرمایه گذاران برای ایجاد طرح های توجیهی درراستای جذب گردشگری روستایی ودریایی در این استان آماده هستیم.

وی با اشاره به اینکه سرای سیمرغ محمودآباد تکمیل نماینده پروژه های تفریحی در مازندران است، اضافه کرد: بیشتر شهرهای مازندران از مواهب خدادادی جنگل، کوه ودریا بهره مند بوده وباید به سمت ایجاد و رونق گردشگری در روستاها و سفرهای دریایی در استان قدم برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اعلام کرد: طرح های اقامتی در مازندران رو به اتمام است و مراکز سرگرمی و تفریحی باید با جدیت پیگیری و رفاه حال مردم منطقه ومسافران ایجاد گردد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4045

به "توسعه گردشگری دریایی در مازندران، 110 پروژه گردشگری در مازندران در حال انجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری دریایی در مازندران، 110 پروژه گردشگری در مازندران در حال انجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید