فراوری فرش های نانویی آنتی باکتریال توسعه می یابد

به گزارش راه ساری، دو شرکت ایرانی با عقد قراردادی برای استفاده از نانومواد در فراوری فرش های آنتی باکتریال همکاری های خود را توسعه می دهند.

فراوری فرش های نانویی آنتی باکتریال توسعه می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، با امضای قرارداد میان شرکت تابان اندیش برجیس و صنایع نساجی پامچال همکاری این دو شرکت برای استفاده از نانومواد در فرش های آنتی باکتریال ادامه می یابد.

سیامک سلیمی؛ مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت تابان اندیش برجیس می گوید: بیش از یک سال از شروع همکاری میان شرکت تابان اندیش برجیس و صنایع نساجی پامچال می گذرد. در نقطه شروعین همکاری، کارشناسان تابان اندیش برجیس از خط فراوری شرکت پامچال بازدید نموده و پیشنهادی برای استفاده از نانومواد در فرش های فراوریی این شرکت ارائه کردند که پس از موافقت پامچال، نمونه اولیه از کار آماده و ارائه شد. پس از راه اندازی خط فراوری پایلوت و انجام تست های اولیه، این محصول پیروز به دریافت گواهی نانومقیاس شد.

سلیمی درباره این فناوری می گوید: برای استفاده از نانومواد روی خط فراوری، کارشناسان شرکت تابان اندیش برجیس اقدام به نصب نازل های ویژه ای کردند که با استفاده از آن می توان سطح الیاف را پوشش دهی کرد. پیروزیت در فراوری نمونه های اولیه موجب شد تا 300 کیلوگرم نانومواد از سوی شرکت نساجی پامچال سفارش داده گردد که این محصول به این شرکت تحویل داده شده است.

مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت ایجاد خواص آنتی باکتریال را اولین گام برای همکاری مشترک دانسته و توسعه بیشتر محصولات نساجی پامچال با استفاده از نانومواد را گام بعدی همکاری مشترک دو شرکت می داند به طوری که در حال حاضر تحقیق و توسعه روی ایجاد خواص آنتی استاتیک و ضدآتش در فرش های شرکت نساجی پامچال در حال اجرا است.

مریم رمضانی؛ عضو هیئت مدیره شرکت فرش پامچال از توزیع فرش هایی نانویی در بازار اطلاع داد و درباره توسعه فناوری نانو در این شرکت گفت: در حال حاضر ده درصد از فراوریات ما به محصولات نانویی اختصاص دارد و با توسعه بیشتر بازار کوشش می کنیم سهم محصولات نانویی را افزایش دهیم.

وی از برنامه ویژه این شرکت برای صادرات فرش های نانویی اطلاع داد و شرکت در نمایشگاه دموتکس 2019 ترکیه را فرصتی مناسب برای بازاریابی برای این فرش ها دانست که با توجه به خواص بهبود یافته فرش ها می توان بازار صادراتی مناسبی برای این فرش ها متصور بود.

گفتنی است، این شرکت با استفاده از مواد نانویی در تاروپود فرش ها پیروز به ایجاد خواص آنتی باکتریال در فرش های فراوریی خود شده است. این شرکت از اکسیدروی برای ایجاد خواص آنتی باکتریال روی الیاف اکریلیک استفاده می نماید.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6095

به "فراوری فرش های نانویی آنتی باکتریال توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری فرش های نانویی آنتی باکتریال توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید