جلوگیری از سنگ کلیه با مصرف آب لیمو

به گزارش راه ساری، محققان دریافتند که مصرف آب لیمو باعث جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه می گردد.

جلوگیری از سنگ کلیه با مصرف آب لیمو

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، اضافه کردن لیمو به آب راه ساده ای برای حفظ سلامتی است. نوشیدن آب لیمو نه تنها هیدرات بدن را در سراسر طول روز حفظ می نماید بلکه دارای تاثیرات ضد باکتری و ضد ویروسی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

براساس گزارش مدیکال دیلی، لیمو میوه ای خوش طعم و عطر و منبع غنی از ویتامین سی است که از آن به طور گسترده برای نوشیدنی هایی از جمله چای و شربت استفاده می نمایند. همچنین ترکیب لیمو با آب گرم نیز برای بهبود سلامتی مفید است.

ترکیب لیمو و آب گرم علاوه بر کاهش وزن، میزان متابولیسم بدن را نیز افزایش می دهد. مطالعات نشان داده که لیمو حاوی آنتی اکسیدانی به نام پلی فنل است که خطر ابتلا به مرض چاقی را کاهش می دهد.

طبق این گزارش، نوشیدن آب لیمو با معده خالی در هر صبح نیز بهترین نتیجه را حاصل می نماید. لازم به ذکر است؛ کاهش وزن تنها مزیت آب لیمو نیست و شما در اینجا با بعضی دیگر از مزایای این میوه شگفت انگیز آشنا خواهید شد.

بهبود کیفیت پوست

لیمو حاوی ویتامین سی است و می تواند از خشکی و آسیب حاصل از خورشید جلوگیری و به حفظ رطوبت پوست یاری کند.

یاری به هضم غذا

مصرف منظم لیمو با آب گرم در هر صبح به هضم غذا بهتر یاری می نماید. طعم ترشی این نوشیدنی فرایند آگنی را مورد هدف قرار می دهد. این فرایند به دستگاه گوارش اجازه می دهد تا غذاها را سریع تر هضم و مانع از فراوری سم گردد.

جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه

اسید سیتریک موجود در لیمو، اوره را کمتر اسیدی می نماید و به طور بالقوه سنگ های کوچک کلیه را می شکند. از طرفی اسید سیتریک و آب ترکیب خوبی برای جلوگیری از سنگ های کلیه هستند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته مغزی

ویتامین سی در لیمو به عنوان یک آنتی اکسیدان ابتدایی عمل و از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد و نقص سیستم ایمنی محافظت می نماید. این میوه همچنین منجر به کاهش فشار خون، ابتلا به حملات قلبی و عروقی و سکته مغزی می گردد.

تقویت نماینده ماهیچه و استخوان

لیمو منبع غنی از پتاسیم و کلسیم است که می تواند سلامت ماهیچه ها و استخوان ها را بهبود بخشد. از طرفی کلسیم، هورمون ها، علمکرد اعصاب و ایجاد لخته خون را اصلاح می نماید.

مبارزه با مسائل تنفسی

طبق گفته موسسه تغذیه ادیسون، لیمو دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به مبارزه با عفونت های دستگاه تنفسی، زخم گلو و التهابات لوزه یاری کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1909

به "جلوگیری از سنگ کلیه با مصرف آب لیمو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از سنگ کلیه با مصرف آب لیمو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید