جک S1 کوچکترین کراس اوور دنیا شد

به گزارش راه ساری، کمپانی جک یکی از آن خودروسازان چینی است که در ایران به خوبی شناخته شده و بسیاری از محصولات آن در کشورمان به فراوری می رسد.جِی ای سی یا جک (انگلیسی: JAC)، یک شرکت خودروسازی است است که در شهر هفئی استان آن هوئی چین قرار گرفته است. این شرکت در 30 سپتامبر 1999 میلادی تأسیس شده است. این شرکت قبلاً با نام کارخانه خودرو سازی هفئی جیانگوای شناخته می شد که در سال 1964 میلادی تأسیس شده بود.

جک S1 کوچکترین کراس اوور دنیا شد

کراس ها این روزها مانورپذیری بیشتری دارند، راحت ترند و در ارتفاع به خوبی می رانند، به راحتی به دل ویرانه ها می زنند و تا حدی در آب جولان می دهند. در اصل توانمندی های بیشتری را نسبت به سدان یا مینی هاچ بک نشان می دهند.کمپانى جک با معرفی S1 توانسه کوچکترین کراس اوور Subcompact دنیا را به بازار عرضه کند. طراحی جمع و جور و جذاب بدنه جک S1 به نظر بهترین انتخاب برای خانم ها است. ابعاد کوچک و رنگ بندی بدنه S1، این خودرو را به انتخابی مناسب برای سگمنت خودرو های کراس اوور با قیمت کم تبدیل می نماید.طراحی بدنه این محصول شما را بسیار به آینده خودروسازی چین امیدوار می کند چرا که دارای خطوط و نقشه ای متفاوت نسبت به سایر محصولات چینی است. جلوپنجره مشبک این جک نیز همانند برادر بزرگ خود یعنی S5 طراحی گردیده است. چراغ های بزرگ جلو در کنار چراغ های مه شکن خاص چهره متفاوتی به این خودرو بخشیده اند.

در قسمت جلویی جک S1 طراحی چراغ ها و جلوپنجره جذاب است و به نظر می رسد که جک از طراحی محصولات هیوندای استفاده نموده است. بدنه خودرو دو رنگ است و انتخاب رنگ های آبی، قرمز و سفید برای این خودرو در نظر گرفته گردیده است.موتور 1.3 لیتری چهار سیلندر در زیر کاپوت جک S1 با قدرت 99 اسب بخار و گشتاور موتور هم 126 نیوتن متر فقط احتیاج را به عنوان یک خودروی شهری رفع می کند. البته ظاهر این خودرو هم به گونه ای است که می توان کاملا فهمید که طراحان با هدف طراحی یک کراس اوور کوچک شهری دست به کاغذ برده اند و نباید انتظار حرکات عجیب و غریب یا آفرود را از آن داشت.این موتور از تکنولوژی VVT بهره می برد که نسبت به موتور های دیگر 7.3 درصد مصرف کمتری دارد. همچنین موتور 4 سیلندر جک S1 نیز با یک گیربکس 5 سرعته دستی هماهنگ گردیده است.

جک S1 از زمین 185 میلی متر فاصله دارد که اطمینان خاطر را به راننده می دهد. طول خودرو 3775 میلی متر است. این یعنی تقریبا جک S1 را می توان در هر جایی پارک کرد. فرمان این خودرو از سیستم EPS بهره می برد که یک سیستم کمکی است. کابین خودروی جک از یک صفحه نمایش کوچک با امکانات سرگرمی و ناوبری در قسمت جلویی داشبورد بهره می برد.در ساخت شاسی این خودرو هم از 20 تکنولوژی مختلف استفاده گردیده تا از مقاومت آن اطمینان حاصل گردد.با این اوصاف و با توجه به ادعای خودروسازی چین، اگر جک S1 را در شمار شاسی های دنیا به شمار بیارویم، قطعا می توان لقب کوچکترین کراس اوور دنیا را به آن بخشید.این خودرو هم اکنون در فیلیپین با قیمتی نزدیک به 50 میلیون فروخته می گردد.

منبع:دیجیاتو

zeetova.ir: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: انتخاب
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 168

به "جک S1 کوچکترین کراس اوور دنیا شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "جک S1 کوچکترین کراس اوور دنیا شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جک S1 کوچکترین کراس اوور دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید