حضور 193 هزار گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی استان

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، مرتضی آبدار ظهر امروز سه شنبه در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سال 98 بر ضرورت نظارت آگاهانه و مستمر بر عملکرد مراکز خدماتی تاکید نمود.

حضور 193 هزار گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی استان

وی سپس گفت: تیم های نظارتی ستاد اجرایی همچون سنوات گذشته اقدامات نظارتی لازم جهت ارتقا کیفیت خدمات سفر نوروزی استان به صورت جدی دنبال نموده اند به طوری که طی روزهای اعلام شده، از مراکز اقامتی، پذیرایی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و سایر مراکز، 1284 فقره بازدید به عمل آورده اند که میزان نظارت ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 21 درصد همراه بوده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: طبق آمار اخذ شده از 25 اسفند الی 5 فروردین، مراکز موزه ای، تاریخی و فرهنگی استان با استقبال گردشگران نوروزی روبرو شده به طوری که تا پنجم فروردین 98، در مجموع یک میلیون و 43 هزار و 44 مورد بازدید از جاذبه های گردشگری استان صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش یافته است.

آبدار به آمارهای مربوط به خدمات سفر استان طی روزهای 25 الی 5 فروردین، که توسط کمیته آمار و اطلاعات به دست آمده بود، اشاره نمود و گفت: آذربایجان شرقی طی روزهای مذکور، پذیرای 192 هزار و 902 نفر در مراکز اقامتی خود بوده است که نسبت به سال گذشته 8.3 درصد افزایش یافته است.

آبدار با اشاره به فعالیت اپلیکیشن های شهرگردی و بوم گردی و نقش بسزای آنها در ایجاد تحول اساسی در ساختار گردشگری استان، گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان حمایت از فعالیت اپلیکیشن های شهرگردی و بوم گردی از جمله هاریتا و میستر تریپ را در اولویت های خود قرار داده است، که علاوه بر توزیع متناسب سفر در استان، تسهیل دسترسی گردشگران به جاذبه های کمتر شناخته شده و ایجاد اشتغال پایدار را به همراه خواهد داشت.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1999

به "حضور 193 هزار گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 193 هزار گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید