خبرنگاران اخبار مناطق تهران؛ شروع بکار دومین پویش آزادی مادران زندانی

به گزارش راه ساری، تهران- خبرنگاران- شهردار منطقه پنج از شروع به کار دومین پویش آزادی مادران زندانی اطلاع داد و اعلام نمود: معتقدیم آزادی یک مادر به نجات خانواده و نجات جامعه منجر می گردد و امیدواریم با مشارکت همه شهروندان مادران زندانی جرایم اقتصادی تا نوروز 1400 به کانون گرم خانواده بازگردند.

خبرنگاران اخبار مناطق تهران؛ شروع بکار دومین پویش آزادی مادران زندانی

به گزارش خبرنگاران از شهرداری منطقه پنج تهران، محمود کلهری روز چهارشنبه گفت: سال 98 همزمان با ایام فاطمیه پویش آزادی مادران زندانی به راه افتاد و با برگزاری جشن گلریزان در منطقه 5 تعدادی از مادران زندانی استان تهران، آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.

وی اضافه نمود: سال جاری نیز برای رهایی مادران زندانی در کوششیم تا با یاری مسئولان منطقه، خیران، سازمان زندان ها و نهادهای حقوقی و قضایی این مهم را انجام دهیم.

شهردار منطقه پنج با بیان اینکه یکی از رسالت های شهرداری ها حمایت از آسیب دیدگان و پیشگیری از آسیب های بعدی برای ایشان است تاکید نمود: شهرداری حسب رسالت اجتماعی خود در این زمینه می تواند به خوبی نقش آفرینی کند و با کنارهم قرار دادن طیف های مختلف مخاطبین خود، با تقویت حس همدلی در میان شهروندان و انجام امور اجتماع محور مسائل شهروندان آسیب دیده را بصورت پویش های مردمی برطرف کند.

وی درباره فعالیت های منطقه پنج در زمینه حمایت کاهش آسیب های اجتماعی و حمایت از بانوان سرپرست خانوار گفت: شهرداری منطقه پنج تا به امروز با زیرساخت های تخصصی در زمینه گرمخانه های بانوان و آقایان، مدرسه بچه ها کار، مراکز مهارت آموزی و اشتغال زنان (پنج مرکز کوثر فعال)، مراکز سلامت محور، راه اندازی آموزش و ورزش های تیمی و حرفه ای برای بچه ها و بویژه بچه ها کار و سایر زیرساخت های اینچنینی گام های موثر و ماندگاری در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش توان اشتغال و معیشت زنان سرپرست خانوار، و سلامت شهروندان برداشته است.

به گزارش خبرنگاران، این پویش همزمان با وفات حضرت فاطمه (س) در منطقه 5 شروع و در سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) به خاتمه می رسد و طبق پیش بینی های انجام شده مادران زندانی، نوروز سال 1400 از زندان آزاد می شوند.

همچنین روز گذشته و با حضور خیران، معتمدین و متنفذین این منطقه و با رونمایی از پوستر این رویداد، دومین دوره پویش مردمی آزادی مادران زندانی شروع به کار کرد.

اجرای دو طرح همیار آتش نشان و حامی ایمنی در منطقه 19

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 19 از اجرای طرح های آموزشی با موضوع نکات ایمنی ویژه شهروندان این منطقه اطلاع داد.

مهدی بصیری در شرح این خبر گفت: این طرح ها با عناوین همیار آتش نشان و حامی ایمنی همزمان با سالروز حادثه پلاسکو و با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در محلات این منطقه شروع شده است.

وی هدف از طرح آموزشی همیار آتش نشان را آموزش و تربیت نیروی انسانی داوطلب به منظور پیشگیری و مقابله با حریق بیان کرد و اضافه نمود: این آموزش ها به صورت حضوری ویژه داوطلبان محلی برگزار و طی آن شرکت نمایندگان با تجهیزات آتش نشانی، روش های پیشگیری از آتش سوزی، انواع آتش سوزی ها و نیز روش های مختلف اطفاء حریق آشنا می شوند.

بصیری ادامه داد: طرح آموزشی حامی ایمنی نیز با مشارکت آموزش و پرورش منطقه ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی بصورت مجازی اجرا می گردد که آشنایی با شماره اضطراری سازمان آتش نشانی125، اصول اولیه ایمنی و پیشگیری از خطر آتش سوزی، مواد مشتعل شونده، مثلث آتش و رعایت نکات ایمنی در طبیعت از عناوین این دوره آموزشی است و همچنین در خاتمه آزمون نهایی برگزار و شرکت نمایندگان حکم حامی ایمنی دریافت می نمایند.

سرپرست شهرداری منطقه 2 با حضور شهردار تهران معارفه شد

شهردار تهران در مراسم آئین معارفه سرپرست شهرداری منطقه 2 بر برنامه ریزی صحیح، شناسایی ظرفیت ها، ارتقا مشارکت و تحقق خواسته های شهروندان تاکید نمود.

پیروز حناچی، در این مراسم گفت: راهبردهای مدیریت شهری در اداره امور شهر به نحوی است که همه شهروندان از مواهب شهر به تساوی بهره مند شوند و همه برنامه ها می بایست معطوف این راهبرد باشد.

وی اضافه نمود: از سال گذشته تغییر رویکردی در تدوین بودجه و برنامه ریزی داشتیم و لایحه جدیدی تحت عنوان پروژه مقیاس محلی در برنامه ریزی اضافه شده است و فرصت جدیدی را به وجود آورده است که نیازمند اعتبار سنگینی نیست و براساس مطالعات مشاوران و درخواست مردم در مقیاس محله اجرا می گردد و می تواند افرایش رضایتمندی شهروندان را موجب گردد.

حناچی با اشاره به برنامه ریزی بلند مدت مدیریت شهری برای ایجاد شهر با کیفیت و زیست پذیر گفت: ریل گذاری در این زمینه انجام شده است و کوشش می کنیم با برطرف موانع و نزدیک شدن به این برنامه ها، این اتفاق خوب ادامه پیدا کند.

شهردار تهران گفت: درحال حاضر می توانیم ادعا کنیم که به اجرا طرح تفصیلی نزدیک شده ایم چرا که خارج از طرح تفصیلی پروانه صادر نمی گردد.

وی درادامه آلودگی و هوا و ترافیک را دو چالش اصلی شهر تهران برشمرد و گفت: برطرف این مساله نیازمند مشارکت دولت و مردم است، دولت می تواند با توسعه حمل و نقل عمومی و شهروندان با استفاده حداقلی از خودروهای شخصی می توانند دراین زمینه نقش آفرین باشند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل برنامه دارد گفت: در این زمینه قراردادی با شرکت ایران خودرو برای تامین 250دستگاه اتوبوس و مینی بوس بسته شده است که نیمی از آنها تحویل و ما بقی نیز دربهمن ماه تحویل داده می گردد.

حناچی در ادامه با اشاره به اینکه منطقه دو از ظرفیت های فراوانی برخوردار است بر برنامه ریزی صحیح، شناسایی ظرفیت ها، ارتقا مشارکت و و تحقق خواسته های شهروندان تاکید نمود و گفت: ساماندهی رود دره درکه و محله اسلام آباد و ادامه بوستان مصاحبه از جمله پروژه های عمرانی کلان شهر تهران است و می تواند اتفاق خوبی را برای شهرو شهروندان تهرانی را رقم بزند.

در این نشست حسن صفات با حکم شهرار تهران به عنوان سرپرست شهرداری منطقه دو منصوب شد.

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13727

به "خبرنگاران اخبار مناطق تهران؛ شروع بکار دومین پویش آزادی مادران زندانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اخبار مناطق تهران؛ شروع بکار دومین پویش آزادی مادران زندانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید