خبرنگاران امپراتور ژاپن از تاثیر کرونا بر المپیک توکیو ابراز نگرانی کرد

به گزارش راه ساری، تهران- خبرنگاران- امپراتور ژاپن روز یکشنبه گفت که وی به دنبال برگزاری بازی های المپیک تابستانی 2020 در توکیو است اما از طرفی نگران شیوع ویروس کرونا در ژاپن است.

خبرنگاران امپراتور ژاپن از تاثیر کرونا بر المپیک توکیو ابراز نگرانی کرد

به گزارش رویترز، ناروهیتو امپراتور جدید ژاپن در اولین کنفرانس خبری خود بعد از تاجگذاری گفت: ژاپن در 10 ماه گذشته شاهد حوادث دردناکی از جمله طوفان تایفون در سال گذشته و ویروس کرونا در امسال بوده است.

ناروهیتو اضافه کرد: ویروس جدید کرونا باعث نگرانی است، می خواهم برای خانواده هایی که به این ویروس مبتلا شده اند، همدردی خود را اعلام کنم.

به گفته امپراتور ژاپن،اکنون من به افرادی که برای درمان و جلوگیری از شیوع این ویروس کوشش می نمایند فکر می کنم،امیدوارم که کوشش های آن ها به زودی نتیجه بخش باشد.

پیشتر قرار بود امپراتور ژاپن اولین سخنرانی خود را در روز 23 فوریه (4 اسفند) انجام دهد اما دولت ژاپن اعلام نمود که به خاطر جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تمام جشن های جشن تولد امپراتور و گردهمایی عمومی در شهر توکیو را لغو می نماید.

دیوان سلطنتی ژاپن در این باره گزارش داد که با توجه به شرایط پیش آمده، سخنرانی امپراتور ژاپن که قرار بود روز جاری (چهارم اسفند) برگزار گردد، لغو خواهد شد.

به دنبال شیوع ویروس مرگبار کرونا بیش از 80 نفر در سراسر ژاپن به این ویروس مبتلا و تا کنون سه نفر جان خود را از دست داده اند.

المپیک تابستانی 2020 به نام رسمی بازی های المپیاد سی و دوم شناخته می گردد، مراسمی ورزشی است که از تاریخ 24 جولای (3 مرداد 1399) تا 9 آگوست سال 2020 (19 مرداد 1399) به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار خواهد شد.

بالی: سفر به جزیره ای شگفت انگیز در اندونزی

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8147

به "خبرنگاران امپراتور ژاپن از تاثیر کرونا بر المپیک توکیو ابراز نگرانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امپراتور ژاپن از تاثیر کرونا بر المپیک توکیو ابراز نگرانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید