خبرنگاران جامعه آموزش و پرورش همچون جامعه پزشکی دین خود را ادا کرد

به گزارش راه ساری، سنندج - خبرنگاران - استاندار کردستان گفت: جامعه آموزش و پرورش همچون جامعه پزشکی دین خود را در مدت شیوع کرونا به مردم ادا کرد.

خبرنگاران جامعه آموزش و پرورش همچون جامعه پزشکی دین خود را ادا کرد

بهمن مرادنیا روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان گفت: بازگشایی مدارس نگرانی هایی برای خانواده ها پیش می آورد که باید آمادگی هایی لازم پیش از بازگشایی ها انجام گردد.

وی افزود: بازگشایی مدارس در روستاها در اولویت قرار گیرد و بعد از بازگشایی مدارس در شهرها هم دانش آموزان در صورت امکان به دو شیف تقسیم شوند تا با نفرات کمتری در محل کلاس حضور یابند.

مرادنیا افزود: زمین های لازم برای ساخت واحدهای مسکونی فرهنگیان با اولویت شهرستان ها در اختیار قرار گیرد تا خانه دار شدن معلمان به تاخیر نیافتد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم در این نشست گفت: بخشی از روستاها به دلیل نداشتن امکانات بویژه در زمینه اینترنت و یا پخش سی دی از آموزش عقب افتاده اند.

رشید قربانی افزود: در صورت دادن مجوز، امکان بازگشایی بعضی از روستاها که شرایط سفیدی از نظر بیماری داشتند وجود دارد تا بیش از این از نظر آموزشی عقب نیافتند.

وی گفت: از اسفند تا کنون بیش از 300 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم خانه نشین شده و سه هزار مدرسه هم در استان تعطیل شده است.

قربانی با بیان اینکه 16 مرکز مشاوره در مناطق و شهرستان ها و چهار مرکز نیز به صورت استانی راه اندازی شد افزود: بعد از تعطیلی مدارس فعالیت های مختلف زیادی از جمله برگزاری ویدئوکنفرانس برای روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق در چندین نوبت و ایجاد تیم نظارتی در استان برای رصد و ارزیابی شهرستان ها و معلم ها درحوزه آموزش مجازی صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم با اشاره به درخواست های فرهنگیان برای صاحب مسکن شدن گفت: در مجموع برای ارگان های مختلف 40 هزار واحد احتیاج است که امکانات بویژه از نظر زمین بسیار محدود است.

محمدصدیق ثابتی افزود: زمین بدون معارض بسیار محدود است و وجود این مشکل و مسائلی در رابطه با سند زمین ها مانع واگذاری به مقدار احتیاج شده است.

وی یادآور شد: کوشش نموده ایم سند اراضی مربوط به راه و شهرسازی را دریافت کنیم و ممیزی زمین های موجود را انجام دهیم اما فرایندی طولانی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان نیز در این جلسه گفت: 20 میلیارد ریال برای توسعه هنرستان ها به اداره کل آموزش و پرورش کردستان تخصیص داده شده که این اداره تنها می تواند برای توسعه هنرستان ها هزینه کند و قانونا اجازه هزینه آن را در بخش های دیگر آموزشی ندارد.

فرانک قدسی گفت: هنرستان حلقه اتصال آموزش و بازار کار است بنابراین تمرکز را در امسال بر این بخش گذاشته ایم.

وی افزود: در سال گذشته 452 مدرسه تجهیز شد که 118 مورد آن تجهیز مدارس به سیستم های کامپیوتری در راستای هوشمندسازی مدارس بوده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان هم گفت: 501 روستای استان از اینترنت پرسرعت مخابرات بهره می برند و امسال هم 171 روستا خارج از برنامه توسعه یافته و از اینترنت برخوردار شدند تا دانش آموزان در این روستاها در آموزش مدارس به صورت مجازی عقب نمانند.

آزاد حکمت یادآور شد: در اوایل سال و بعد از اهدای اینترنت رایگان با مسائلی در زمینه خدمات اینترنت روبرو شدیم که با افزایش پهنای باند از 20 گیگ به 30 گیگ این مسائل برطرف شد.

وی با بیان اینکه فراهم کردن تجهیزات برای افزایش پهنای باند در این فرصت محدود با دشواری انجام شد افزود: این میزان افزایش پهنای باند با توجه به شرایط خاص و ویژه این روزها امکان پذیر شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8551

به "خبرنگاران جامعه آموزش و پرورش همچون جامعه پزشکی دین خود را ادا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جامعه آموزش و پرورش همچون جامعه پزشکی دین خود را ادا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید