خبرنگاران مرز ریلی سرخس با ترکمنستان آماده بازگشایی است

به گزارش راه ساری، مشهد- خبرنگاران- فرماندار سرخس گفت: مرز ریلی سرخس با کشور ترکمنستان آماده بازگشایی است لذا هفته آینده پس از تایید مسوولان دو کشور این اقدام صورت می گیرد.

خبرنگاران مرز ریلی سرخس با ترکمنستان آماده بازگشایی است

محمدرضا رجبی مقدم روز چهارشنبه در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: با راه اندازی تونل های ضدعفونی قطار در این مرز، امکان ضدعفونی واگن های قطار فراهم شده و در پی آن تبادلات تجاری ایران با کشورهای آسیای مرکزی از این مرز از سر گرفته می گردد.

وی ادامه داد: پس از ضدعفونی واگن ها لوکوموتیو ایرانی از قطار جدا شده و لکوموتیو ترکمنستانی بدون تماس و ارتباط کارکنان ریلی دو سوی مرز با یکدیگر به واگن ها متصل و عملیات حرکت واگن های تجاری در شبکه ریلی کشورهای آسیای مرکزی ادامه می یابد.

وی گفت: بازگشایی مرز زمینی در سرخس مدت بیشتری طول خواهد کشید چرا که در ضدعفونی ناوگان جاده ای تماس رانندگان با نیروی انسانی در دو سوی مرز وجود دارد لذا ضدعفونی در این بخش دارای مسائل و شرایط دیگری است که باید رفع گردد.

14 فروردین ماه مرز ریلی سرخس از سوی دولت ترکمنستان، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت موقت بسته شد.

57 درصد صادرات خراسان رضوی به وسیله جاده و بیشتر به وسیله مرز زمینی دوغارون به افغانستان انجام و بقیه نیز به وسیله مرز زمینی و ریلی سرخس و دو مرز زمینی لطف آباد و باجیگران با کشور ترکمنستان انجام می گردد.

پارسال معادل یک میلیون و 32 هزار تن انواع کالا به وسیله مرز ریلی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی صادر شد که بارگیری 906 هزار تن از کل حجم این کالاها در استان خراسان رضوی صورت گرفت. 67 درصد از کل اقلام صادراتی را سیمان و پس از آن مصالح ساختمانی از جمله مواد شیمیایی و شوینده تشکیل می دهد.

سرخس در 185 کیلومتری شرق مشهد از شمال و شرق با کشور جمهوری ترکمنستان هم مرز است.

بالی: سفر به جزیره ای شگفت انگیز در اندونزی

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9148

به "خبرنگاران مرز ریلی سرخس با ترکمنستان آماده بازگشایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرز ریلی سرخس با ترکمنستان آماده بازگشایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید