درآمدزایی 4 میلیاری صندوق در سال، کف پرداختی 70 درصد افزایش داشت

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، مصطفی ابطحی که مردادماه سال گذشته با حکم مسعود سلطانی فر وزیر ورزش به عنوان مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی منصوب شد امروز شنبه در نخستین نشست خبری خود که در محل این صندوق برگزار گردید، فعالیت های صورت گرفته را تشریح و در خصوص برنامه های پیش رو نیز شرح داد.

درآمدزایی 4 میلیاری صندوق در سال، کف پرداختی 70 درصد افزایش داشت

وی در شروع این نشست خبری گفت: معتقدم اگر فرصت خدمت گزاری باشد حتی اگر کوتاه باشد مانند دوره امیرکبیر، می توان کارهایی انجام داد که آیندگان خود را وامدار آن بدانند.

ابطحی ادامه داد: برای انجام ماموریت خود در صندوق، بساط برنامه ها و کارهای پُر هزینه را برچیدم. نگاه ما درآمدزایی و حرمت گذاری است و به همین دلیل هر برنامه ای را اجرا کردیم در جهت درآمدزایی برای صندوق بود.

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش با اشاره به افتتاح خانه پیشکسوتان ورزش و اینکه این خانه یک حلقه مفقوده در ورزش بود، اعلام نمود: پیشکسوتان افرادی هستند که ما حس نوستالژیک به آنها داریم، این افراد نباید در گیر و دار زندگی فراموش شوند. به همین دلیل اقدام به تاسیس خانه پیشکسوتان کردیم تا به بهانه هایی مانند تولد آنها را کنار هم ببینیم، ما برای ارج نهادن به پیشکسوتان منتظر مرگ آنها نمی نشینیم.

ابطحی با بیان اینکه ورزش ایران ظرفیت هایی زیادی دارد که متاسفانه در بسیاری از ادوار مغفول ماند، ادامه داد: طی این مدت تمهیدات اندیشیده شد تا امکانات ورزشی استان تهران به صورت رایگان در اختیار پیشکسوتان باشد. همچنین با توافق شورای شهر مقرر شد از سال آینده بلیت مترو و اتوبوس به صورت رایگان در اختیار پیشکسوتان باشد.

وی با تاکید بر اینکه نامگذاری بعضی خیابان های تهران به نام پیشکسوتان دیگر توافق صورت گرفته با شورای شهر است، یادآور شد: قرار نیست فقط در خصوص افرادی که کنارمان نیستند اینگونه اقدامات انجام گردد. بعضاً خیابان های شهر به نام پیشکسوتانی ثبت می گردد که در قید حیات هستند.

به گفته ابطحی افتتاح خانه پیشکسوتان در مشهد که تا انتها سال انجام می گردد و مهیا شدن شرایطی برای معاینه پیشکسوتان در محل صندوق از دیگر برنامه هایی است که پیگیری آن در دستور کار است.

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی تاکید نمود: همه کوشش در این جهت است که پیشکسوتان حرمت ببینند. کار دیگری که انجام شد و خوشبختانه مورد موافقت نهاده شد این است که طبق توافق با معاون قوه قضائیه مقرر شد تا از ظرفیت پیشکسوتان در این قوه استفاده گردد.

وی با یادآوری نامگذاری روز 17 دی ماه به نام مرحوم غلامرضا تختی و اینکه اقدامات صورت گرفته برای ثبت این روز در تقویم رسمی کشور در حال نتیجه گیری است، صحبت های خود را ادامه داد و گفت: امیدوارم اینها هدیه کوچک ما به مقام پیشکسوتان باشد. همه این اقدامات با حمایت وزیر ورزش انجام می گردد. از ریاست کمیته المپیک و پارالمپیک هم بابت حمایت هاشون تشکر می کنم.

به گزارش خبرنگاران، سید مصطفی ابطحی در ادامه نشست خبری خود جوابگوی سوالات نمایندگان رسانه ها بود.

وی در این بخش و در واکنش به طرح پیشنهادی مبنی بر اختصاص حداکثر برنامه ها و بودجه صندوق به پیشکسوتان - نه قهرمانان - گفت: خوشبختانه با توجه به قانون تاسیس وزارت ورزش و تاسیس صندوق، مجلس تصویب کرد تا 6 ماه بعد از قانون تاسیس وزارت، صندوق برای اصلاح اساسنامه وقت دارد تا برنامه خدمتی خود را وسیع تر کند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا صندوق صرفاً قهرمانان مدال آور را شناسایی می نماید یا برای ورزشکارانی که امروز به دست فروشی روی آورده اند هم برنامه دارید؟، گفت: در حال حاضر 10 هزار نفر عضو صندوق هستند که از طرف فدراسیون ها معرفی شده اند. اگر کسی معرفی نشده یا به فدراسیون مراجعه ننموده یا فدراسیون او را حائز شرایط ندانسته است. قبلاً قهرمانان آسیا، دنیا، المپیک و پارالمپیک عضو صندوق بودند که با تصویب مجلس قهرمانان ملی هم اضافه شده اند.

ابطحی با تاکید بر اینکه مستمری اعضای صندوق در یک سال گذشته به صورت مستمر پرداخت شده، گفت: نمی توانم منکر کوتاهی در این زمینه در ادوار گذشته شوم اما من باید بار مسئولیت خود را به دوش بکشم. قبول دارم که پرداختی ها کم است اما بدون تبعیض است.

مشاور وزیر ورزش با بیان اینکه با حمایت وزیر ورزش کف پرداختی های صندوق 70 درصد افزایش داشته است، اعلام نمود: بخشی از منابع ما توسط وزارت ورزش تامین می گردد. ماهیانه رقم خوبی در اختیارمان قرار می گیرد. علاوه بر این از محل شرکت های خود هم درآمدزایی داریم. این شرکت ها قبلاً سودآور نبودند اما الان شرایط شان به گونه ای شده که از سود 7 میلیون در سال های قبل به 4 میلیارد رسیده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی همچنین در خصوص گلایه ورزشکاران از پرداختی این صندوق گفت: 300هزارتومان، 2 میلیون و 700 هزار تومان کمترین و بیشترین پرداختی ما به اعضا است، البته حقوق 300 هزار تومانی قبل از این 180 هزار تومان بود اما بدون افزایش بودجه این اقدام را انجام دادیم.

ابطحی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در رابطه با مدیریت انجام ورزش های الکترونیک اینگونه شرح داد و گفت: یکی از فرصت سازی های صورت گرفته در صندوق این است که در خصوص انجمن هایی که مغفول مانده اند، برنامه داشته باشیم. به همین دلیل با وزیر صحبت کردیم و در نهایت موافقت شد انجمن ورزش های الکترونیکی به صندوق منتقل گردد. این انجمن از نظر کارکردی زیر نظر صندوق و از نظر برنامه زیر نظر ورزش همگانی است. امیدواریم این انجمن خوب درآمدزایی کند. اگر حمایت وزارت را داشته باشیم، می توانیم چهره ها را جذب نموده و لیگ حرفه ای ورزش های الکترونیک را راه اندازی کنیم. 400 میلیون دلار در سال گردش اقتصادی فعالیت های این رشته است که در صورت مدیریت یک درصد آن به ورزش اختصاص داده می گردد.

وی همچنین در خصوص پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای مدال آوران المپیک توکیو برنامه ای دارید، گفت: امیدوارم در این رویداد مدال های خوشرنگی بگیریم. بعد از المپیک ورزشکاران مدال آور باید توسط فدراسیون های شان معرفی شوند تا طبق قوانین خودمان برای آنها مستمری داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمان و پیشکسوتان ورزش در انتها پیشاپیش سال 99 را تبریک گفت.

بالی: سفر به جزیره ای شگفت انگیز در اندونزی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7304

به "درآمدزایی 4 میلیاری صندوق در سال، کف پرداختی 70 درصد افزایش داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمدزایی 4 میلیاری صندوق در سال، کف پرداختی 70 درصد افزایش داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید