خبرنگاران نگاهی به ملاقات نمایندگان خوزستان در هفته بیست وسوم لیگ برتر فوتبال

به گزارش راه ساری، اهواز - خبرنگاران - چهار نماینده فوتبال خوزستان در رقابت های لیگ برتر در هفته بیست و سوم مسابقات به مصاف حریفان خود می فرایند تا به فرایند صعودی خود در لیگ سال جاری ادامه دهند.

خبرنگاران نگاهی به ملاقات نمایندگان خوزستان در هفته بیست وسوم لیگ برتر فوتبال

به گزارش خبرنگاران هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می گردد که تیم های فولاد خوزستان و نفت آبادان بیرون از خانه و تیم نفت مسجدسلیمان در خانه برابر رقبای خود به میدان می فرایند تا با کسب نتایج ایده آل صندلی مناسب تری در جدول رده بندی برای خود رقم بزنند.

هر چند ملاقاتهای لیگ برتر تحت قوانین جدید و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می گردد اما بسیاری از مناطق کشور شرایط مناسبی از نظر شیوع بیماری کرونا نداشته و تیم ها همچنان از این بابت نگران هستند.

تیم فولاد خوزستان با شروع دوباره رقابت ها نشان داد نتایج این تیم در لیگ نوزدهم اتفاقی نبوده و فرایند امتیازگیری آنها روز به روز بهتر می گردد، چیزی که نکونام در ابتدای فصل بارها به آن اشاره نموده بود.

شاگردان نکونام در بازی با استقلال و ماشین سازی نشان دادند که می توانند بازی باخته را با برد پشت سر بگذارند. فولادی ها در این 2 ملاقات نشان دادند که در وقفه چهارماهه لیگ تمرینات بسیار موثری انجام داده و دستورات سرمربی خود را به خوبی در زمین پیاده می نمایند.

نفت آبادان در اولین بازی خود پس از چهار ماه وقفه مقابل پارس جنوبی، باز هم یک تیم منسجم و هجومی اما با برنامه نشان داد به گونه ای که در تمام دقایق بازی توپ و میدان را در اختیار داشتند و با برد این بازی را پشت سر گذاشتند.

تیم نفت مسجدسلیمان دیگر نماینده استان در لیگ برتر در هفته بیست و دوم رقابت ها مقابل شاهین بوشهر صف آرایی کرد، ملاقاتی که بین 2 تیم جنوبی و با انبوهی از مسائل برگزار گردید که در نهایت با تساوی به خاتمه رسید.

نفت مسجدسلیمان - ماشین سازی

تیم نفت مسجدسلیمان مانند دیگر تیم های تحت حمایت وزارت نفت، به لحاظ اقتصادی با مسائلی بسیاری روبرو است به گونه ای که هزینه اردوی این تیم در تهران به سختی فراهم شد و اگر مسئولان شهرستانی و استان نتوانند بودجه این تیم را تامین نمایند برای فصل آینده با مشکل جدی رو به رو خواهد بود.

نفتی های مسجدسلیمان در حالی نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر را شروع کردند که خوشبین ترین هوادار این تیم تصور نمی کرد نفت مسجدسلیمان بتواند نیم فصل رقابت ها را بدون شکست پشت سر بگذارد. تارتار با نفتی ها ثابت کرد که راه مبارزه با تیم های عظیم را به خوبی بلد بوده و می تواند پله های ترقی را طی کند.

بدون تردید نفت مسجدسلیمان پدیده این فصل رقابت های لیگ برتر به شمار می رود و باید گفت که مهدی تارتار با این تیم کم بضاعت دست به کاری عظیم و فراموش نشدنی زد. زردپوشان زاگرس نشین در مصاف با تیم های عظیمی همچون پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، سپاهان و پدیده عملکرد درخشانی کسب کردند و این امر موجب شد تا نفتی ها در نیمه بالایی جدول رده بندی قرار گیرند.

تیم نفت مسجدسلیمان در این هفته از رقابت ها به مصاف تیم ماشین سازی می رود که هفته گذشته در مصاف با تیم فولاد متحمل شکست شد و این موضوع انگیزه شاگردان مهاجری را برای کسب امتیاز دوچندان می نماید.

پس از این که احد شیخ لاری استعفای خود را خاطرنشان کرد، مسئولان باشگاه با این موضوع موافقت کردند و رضا مهاجری را به عنوان سرمربی برگزیدند تا این مربی بار دیگر به تبریز برگردد.

ماشین سازی عملکرد نسبتا خوبی در لیگ سال جاری نداشته و اکنون با 24 امتیاز در مکان دهم جدول رده بندی قرار گرفته است لذا می توان روی کاغذ شانس پیروزی نفتی ها را بیشتر دانست.

شاگردان تارتار تنها با سه شکست بعد از سپاهان کمترین باخت را در رقابت های این فصل لیگ برتر داشته که این موضوع نشان از خط دفاع قدرتمند این تیم دارد، در سوی مقابل ماشین سازی با 31 گل خورده یکی از ضعیف ترین خط دفاع لیگ را دارد.

با وجود اینکه هر 2 تیم تا به امروز در امر گلزنی آمار بسیار ضعیفی داشته اند باید دید دوئل بین تارتار و مهاجری به سود کدام مربی ختم می گردد.

نساجی مازندران - فولاد خوزستان

تیم فولاد که میزبان اولین بازی لیگ برتر بعد از وقفه چهار ماهه مقابل استقلال بود نشان داد که راه غلبه بر تیم های عظیم را بلد بوده و به دنبال کسب سهمیه آسیایی است تا از این طریق دل هوادارانش را شاد کند اگرچه رسیدن به این مهم کار بسیار سختی است.

نکونام در مصاف با تیم های استقلال و ماشین سازی نشان داد که با فرصت دادن به نیروهای جوان می تواند موانع عظیم را از سر راه بردارد. پیروزی سرخپوشان اهوازی مقابل استقلال و ماشین سازی در حالی رقم خورد که میانگین سنی شاگردان نکونام بسیار پایین تر از حریفان بود و این موصوع نقطه قوت تیم فولاد است.

اما فولادی ها در این هفته به مصاف تیم نساجی مازندران می فرایند که در میانه جدول واقع شده است. تیم فولاد برای اینکه از کورس رقابت با دیگر حریفان عقب نماند احتیاج مبرم به سه امتیاز بازی دارد. آنها باید از تمام بازی های خود امتیاز کسب نمایند تا شرایط خود را در جدول رده بندی بهبود دهند.

فولاد در حالی به مصاف نساجی می رود که جواد نکونام همراه با این تیم به لیگ برتر صعود کرد و پس از 24سال انتظار، قائمشهری ها را به سطح اول فوتبال برگرداند و این موضوع کار سرمربی فولاد را سخت تر می نماید اگرچه نکونام محبوبیت زیادی نیز در این شهر دارد.

نکته جالب توجه در این مسابقه حضور پرتعداد بازیکن و اعضای کادر فنی فولاد است که سابقه کار در تیم نساجی را دارند و این موضوع به زیبایی بازی یاری می نماید، نماینده خوزستان اکنون با 39 امتیاز در رده سوم جدول رده بندی واقع شده است و در صورت برد در این ملاقات می توانند به رده دوم صعود کند.

فولادی اگرچه کار بسیار سختی مقابل نساجی دارند اما انگیزه و جنگندگی بازیکنان فولاد به حدی است که آنها به چیزی جز کسب سهمیه آسیایی فکر نمی نمایند. شاگردان نکونام در بازی های بیرون از خانه تیم دست و پا بسته ای نبوده و بسیاری از امتیازات خود را از این طریق کسب کردند.

تراکتورسازی - نفت آبادان

با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و به ویژه خوزستان، تمرینات نفت آبادان تعطیل و این فرصت مهیا شد که نفتی ها به مسائل خود رسیدگی نمایند اما وقفه چهار ماهه مسابقات نیز نتوانست دردی از زردپوشان آبادانی دوا کند و این تیم همچنان با مسائل اقتصادی فراوانی روبرو است.

نفت آبادان که یکی از ریشه دارترین تیم های فوتبال ایران است و بازیکنان بسیاری از این تیم به تیم های ملی راه یافتند به دلیل بخشنامه جدید وزارت نفت مبنی بر ممنوعیت تیمداری در لیگ برتر شرایط خوبی ندارد و این موضوع ظلمی عظیم به فوتبال خوزستان و به ویژه نفت آبادان و مسجدسلیمان است.

تیم نفت آبادان در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر عملکرد خیره نماینده ای داشت و توانست تا پله سوم جدول رده بندی بالا بیاید اما رفته رفته با ادامه مسابقات و حضور اسکوچیچ سرمربی نفتی ها در تیم ملی ایران، عملکرد طلایی پوشان آبادانی سیر نزولی پیدا کرد و اکنون در صندلی هفتم جدول رده بندی قرار دارند.

نفتی ها در وقفه مسابقات، 2 بازی تدارکاتی با تیم های خوزستانی برگزار کردند، شاگردان بهنام سراج ابتدا در اهواز به مصاف تیم فولاد خوزستان رفته و مغلوب شدند همچنین در دومین بازی رو در روی استقلال خوزستان قرار گرفته و پیروز میدان شدند.

تیم نفت آبادان در هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر میهمان تیم تراکتورسازی هستند که به لحاظ اقتصادی زمین تا آسمان با آنها متفاوت است و این موضوع شانس نفتی ها را برای برد در این ملاقات کم رنگ می نماید البته نباید فراموش کرد که این نماینده استان تیم های عظیمی همچون پرسپولیس، استقلال و ... را به زانو درآورده است.

ملاقات نمایندگان خوزستان در هفته بیست و سوم لیگ برتر:

14 تیرماه:

تراکتورسازی - نفت آبادان (ساعت 20:15 استادیوم تبریز)

15 تیرماه:

نفت مسجدسلیمان - ماشین سازی (ساعت 21 استادیوم بهنام محمدی)

نساجی - فولاد (ساعت 21 استادیوم قائمشهر)

تور مالزی: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

خیمه نیوز: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10236

به "خبرنگاران نگاهی به ملاقات نمایندگان خوزستان در هفته بیست وسوم لیگ برتر فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگاهی به ملاقات نمایندگان خوزستان در هفته بیست وسوم لیگ برتر فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید