خبرنگاران پیشرفت 50 درصدی تملک پروژه پل تا پل ساری
به گزارش راه ساری، ساری - خبرنگاران - شهردار ساری از آزادسازی و تملک نیمی از جهت اجرای پروژه پل تا پل در این شهر اطلاع داد و گفت : یک هزار و یکصد متر از طول جهت 2 هزار و 300 متری این پروژه در نیمه دوم سال جاری تملک و آزاد شد.

به گزارش روزدوشنبه روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، عباس رجبی اضافه کرد : این در حالی است که از ابتدای عملیات اجرایی این پروژه در سال 1394، در مجموع 200 متر از طول جهت که املاک شخصی شهروندان بود از سوی شهرداری تملک شده بود.
وی گفت که تملک و آزاد سازی جهت این پروژه در راستای اجرای ماده 8 قانون نحوه تملک و طی توافق با مالکین تملک و آزاد شد.
شهردار ساری اضافه کرد : ساری، مرکز استان مازندران با دسترسی به کمربندی شرقی و غربی در جهت مواصلاتی تهران- ساری و مشهد و کمربندی جنوبی جهت مواصلاتی تهران- ساری و سمنان توانست بخشی از بار ترافیکی برون و درون شهری را در جهت روانسازی ترافیک برطرف سازد.
وی با اظهار این که ساری به عنوان مرکز استان شاهد آمد و شد بسیار در طی روز و در موسم های تعطیلات از گردشگرپذیری برخوردار است، لذا تمهیدات فنی و ترافیکی و احداث پل های ارتباطی سبب ساز توسعه و تسهیل امور شهری است ، گفت : در چنین شرایطی مدیریت شهری با در نظر دریافت مسائل مزبور و به منظور کاهش مصرف انرژی، برطرف گره های ترافیکی، سهولت دسترسی در نقاط ورودی و خروجی شهر، مرتفع شدن گره های ترافیکی، پروژه پل تا پل را که در جهت پل کابلی شهید رنجبر تا پل های شهید نوری واقع شده ، در دستور کار خود قرار داده است تا با گشایش این پروژه اهداف منظور، تحقق پیدا کند.
رجبی با اشاره به اجرای این پروژه به دلیل موقعیت جغرافیایی و اثر مطلوب بر کاهش بار ترافیکی شهری بیان داشت: اجرای این پروژه به دلیل موقعیت جغرافیایی و اثر مطلوب بر کاهش بار ترافیکی شهری و نیز سهولت دسترسی شهروندان در جهت ورودی و خروجی شهر بسیار حائز اهمیت بوده و مدیریت شهری بر پیشبرد کار و تکمیل آن اهتمام ویژه خواهد داشت و با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر در مورد اخذ تسهیلات بانکی برای ادامه این پروژه، مابقی جهت نیز در سال 99 تملک خواهد شد.
وی اضافه کرد : معتقدم با برنامه ریزی های اجرا شده و نظر کارشناسان مجرب در طراحی پل کابلی شهید رنجبر، این سازه همان طور که روزی میدان ساعت نماد کهن شهر ساری بود، قابلیت این را دارد که نماد ساری امروز و توسعه آن باشد. علیرغم شعارها و وعده های گفته شده، ساری امروز با پروژه های معطل مانده بسیاری روبرو است.
پروژه پل تا پل به عرض مجموعاً 26/5 متر شامل دو باند 10 متری رفت و برگشت، جهت پیاده رو به عرض 4/5 متر در ضلع شمالی و رفیوژ میانی به عرض 2 متر و با لحاظ کاربری ویژه در مجموع به طول 2 هزار و 600 متر است که حدود 2 هزار و 300 متر فاصله پل تا پل و 300 متر از محدوده انتهای بلوار داراب تا پل کابلی شهید رنجبر است.
پروژه جهت پل کابلی(شهید رنجبر) تا پل شهید نوری برای برقراری ارتباط آسان تر و سهولت دسترسی شهروندان از بلوار داراب به اتوبان ساری-نکا و کریدور غرب به شرق و نیز رفاه شهروندان و مرتفع شدن گره های ترافیکی ساکنان آن منطقه به مرکز شهر طراحی و اجرا شده است.
بازگشایی جهت پل تا پل از انتهای بلوار داراب تا پل کابلی شهید رنجبر و پس از آن تا پل های شهید نوری در خروجی شرقی ساری، یکی از مهم ترین پروژه های مغفول و معطل مانده شهرداری بوده است که از نخستین روزهای انتخاب عباس رجبی بعنوان شهردار مرکز مازندران به دستور وی و با هدف کاهش مصرف انرژی، برطرف گره های ترافیکی و توسعه متوازن شهر مجدداً فعال شده و تکمیل علمیات اجرایی آن در دستور کار قرار گرفته است.
این پروژه به همت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری و با بکارگیری ظرفیت های موجود و درون سازمانی با کاهش هزینه در حال اجرا می باشد.
منبع: ایرنامجله ابوذریون: مجله خبری و تحلیلی
مجله عکس: آشنایی با هنر عکاسی و تصویربرداری