خدمات مالیاتی از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک
به گزارش راه ساری، معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به قابلیت های متنوع پنجره واحد خدمات الکترونیک مالیاتی گفت: ارایه خدمات هرچه بیشتر مالیاتی به صورت الکترونیکی، گامی به سوی تحقق دولت الکترونیک و رضایت مندی شهروندان است.
به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، معاون فناوری های اقتصادیاتی سازمان امور اقتصادیاتی کشور گفت: از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک، مجموعه ای از خدمات اقتصادیاتی به عموم شهروندان و مودیان بطور متمرکز و به صورت الکترونیک ارایه می شود که از جمله این خدمات می توان به پرونده الکترونیک مودی، فرایند کامل پرداخت اقتصادیات بر نقل و انتقال املاک، فرایند کامل پرداخت اقتصادیات بر اجاره املاک و مستغلات و همچنین ارایه گزارش شرایط بدهکاری اقتصادیاتی و ممنوع الخروجی اشاره کرد.
هادی خانی در خصوص پرونده الکترونیک مودی گفت: در قالب این سامانه، مودیان قادر خواهند بود در هر زمان و مکان، اظهارنامه های تمامی منابع اقتصادیاتی، کلیه اطلاعات مرتبط با پرداخت های اجرا شده، اطلاعات ثبت نام های اجرا شده، خلاصه تمامی پرونده های اقتصادیاتی مودی، تمامی قبوض اقتصادیاتی صادره، اوراق تشخیص، قطعی و آرای هیات های مرتبط با پرونده، دعوت به هیات و ارایه انواع اظهارنامه های فصلی و سالانه در قالب پنجره واحد خدمات مودیان را مشاهده نمایند.
معاون فناوری های اقتصادیاتی سازمان امور اقتصادیاتی کشور شرح داد: با الکترونیکی شدن خدمات اقتصادیاتی، ارتباط مودیان با ادارات اقتصادیاتی به کمترین میزان کاهش یافته و شهروندان در یک بستر سریع، قابل اطمینان و بدون پیچیدگی های مرسوم، از آخرین شرایط پرونده اقتصادیاتی خود و سایر خدمات الکترونیک اقتصادیاتی بهره مند خواهند شد که این امر منجر به افزایش رضایت مندی مودیان، ارتقای سلامت نظام اداری وکاهش مصرف کاغذخواهد شد و توسعه این خدمات الکترونیک همچنان در دستور کار واقع شده است.
منبع: رسانه اقتصادیاتی ایران
منبع: خبرگزاری دانشجو