درباره محله ولنجک بیشتر بدانیم

به گزارش راه ساری، محله ولنجک از محبوب ترین و معروف ترین محله های شمال شهر تهران است. این محله بخشی از منطقه 1 تهران حساب می شود. برخلاف مناطقی همچون دربند یا تجریش، ولنجک ساختاری تازه تر دارد. این محله تازه چند سالی است که گسترش پیدا کرده. با این حال در طول همین چند سال هم ولنجک شاهد ساخت و ساز فراوانی بوده است. این محله ساکنین فراوانی دارد. علاوه بر این، در طول روز جمعیت فراوانی برای سر زدن به مجموعه توچال به این محله سر می زنند. همچنین با قرارگیری دانشگاه شهید بهشتی در این منطقه، شاهد رفت و آمد دانشجویان مختلفی هم خواهید بود. ولنجک از شرق به زعفرانیه، از غرب به اوین و درکه و از به محمودیه و امانیه راه دارد. دقیقا در جنوب این محله هم بزرگراه چمران قرار گرفته است. تمامی این مسائل باعث شده که قیمت خانه در مجله ولنجک برای خرید و اجاره بالا باشد. این محله در منطقه خوبی واقع شده است و امکانات فراوانی را به ساکنین خود ارائه می دهد. در ادامه همراه باشید تا به امکانات و قیمت خانه های این منطقه اشاره کنیم.

درباره محله ولنجک بیشتر بدانیم

این مقاله شامل سرفصل های زیر است:

  • معرفی محله ولنجک
  • امکانات محله ولنجک
  • قیمت خرید خانه در محله ولنجک
  • قیمت اجاره خانه در محله ولنجک

معرفی محله ولنجک

منطقه 1 تهران، منطقه ای گسترده است که شامل چندین محله گران قیمت و محبوب می شود. یکی از این محله ها، محله ولنجک است. این محله هم همانند تمامی محله های شمال شهر، میزبان مهاجران و کشاورزان مختلفی بوده است. با این حال حجم کشاورزی در این منطقه نسبت به دیگر مناطق کمتر بوده است. در گذشته قناتی هم بین زعفرانیه ولنجک وجود داشت. این قنات آب آشامیدنی و کشاورزی این مناطق را تامین می کرد. طی مرور زمان، این محله گسترش بیشتری پیدا کرد. ساختمان ها و واحدهای مسکونی بیشتری ساخته شد. همچنین با شروع فعالیت دانشگاه شهید بهشتی و مجموعه توچال، این منطقه بیش از پیش شناخته شد. در چند سال اخیر، بسیاری از مردم طبقه متوسط و مرفه جامعه، به این محله مهاجرت کرده اند. این محله دسترسی های مناسبی به شریان های اصلی شهر دارد. همچنین قرارگیری در کوه پایه باعث شده که هوا فوق العاده بهتر از مناطق جنوبی باشد. کوه پایه بودن محله ولنجک، همچنین باعث شده که نسبتا کل منطقه بر روی یک شیب ایجاد شود. اگر کمی در این محله قدم بزنید، شیب موجود را مشاهده خواهید کرد. همچنین ساختار کل محله، ساختار تازه و پر زرق و برق است. همین باعث شده که قیمت خانه در محله ولنجک بالاتر از نقاط جنوبی تهران باشد.

امکانات محله ولنجک

همانطور که گفتیم آب و هوای این منطقه فوق العاده مناسب است. این اولین نکته ای است که به ذهن بسیاری از ساکنین می رسد. شمالی بودن و بالا بودن قیمت ها، همچنین باعث شده که با محله ای نه چندان شلوغ روبرو باشیم. پس اگر به دنبال آسایش در محل زندگی خود هستید، محله ولنجک یک گزینه مناسب است. در شمال این محله، مجموعه تفریحی توچال واقع شده است. تنها لازم است که خیابان ولنجک را بالا بروید و وارد جاده تله کابین شوید. همین میزان استاندارد تفریحی محله را به شدت بالا می برد. می توانید هر آخر هفته با طی کردن مسیری کوتاه به یکی از برترین مجموعه های تفریحی شهر برسید. این محله فضای سبز مناسبی هم دارد. در بین تمامی خیابان های این محله می توانید فضای سبز و پارکی مناسب برای خانواده پیدا کنید. از نظر پزشکی هم کلینیک ولنجک آماده رساندن خدمات پزشکی به ساکنین محله است. علاوه بر این کلینیک، بیمارستان طالقانی هم در جنوب محله واقع شده است. موسسات آموزشی مختلفی در درجات مختلف هم در محله ولنجک حضور دارند. اگر کودک شما دبستانی باشد، می توانید از خدمات دبستان ایران زمین استفاده کنید. اگر فرزند شما هم دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی است، دسترسی او بسیار آسان خواهد بود. همچنین مجتمع پالادیوم هم فضای مناسبی برای خرید خواهد بود. باشگاه انقلاب هم کمی با شما فاصله دارد و در امتداد بزرگراه چمران قرار گرفته است.

از نظر دسترسی، این محله موقعیت خوبی دارد. در ابتدا می توانید در سرتاسر محله سوار تاکسی شوید. اما گذشته از تاکسی های زرد، خطوط اتوبوس رانی هم در این محله فعال است. از بلوار دانشجو به راحتی می توانید سوار خطوط اتوبوس شوید. اگر خودرو شخصی هم داشته باشید، به راحتی امکان ورود به اتوبان چمران را دارید. از آنجا هم می توانید وارد یادگار، مدرس یا صدر شوید. نزدیک ترین مترو به شما هم مترو تجریش است. برای دسترسی به این مترو باید سوار تاکسی شوید.

قیمت خانه برای خرید در محله ولنجک

محله ولنجک، محله ای فوق العاده برای زندگی است. موقعیت این محله و ساختار محله باعث شده که قیمت خانه برای خرید در محله ولنجک بسیار بالا باشد. کمی متراژ منازل در این محله حدود 90 متر است. اما منازل این محله محدود به این متراژ نیست. برخی واحدهای بزرگ به 450 متر هم می رسند. اگر بخواهیم میانگینی طراحی کنیم، بین 130 متر تا 230 متر یک میانگین کلی خواهد بود.

همانطور که گفتیم قیمت خانه های محله ولنجک بسیار بالا است. ممکن است برخی واحدها با قیمت متری 60 میلیون تومان هم به فروش برسند. این واحدها تازه ساز هستند. همچنین امکانات و متراژ بالایی دارند. اما میانگین قیمت واحدها، بین 35 تا 45 میلیون تومان برای هر متر است. می توانید با قیمت پایین تر هم منزل مورد نظر خود را پیدا کنید. کمترین قیمت ممکن در این محله حدود 25 تا 30 میلیون تومان برای هر متر خواهد بود.

قیمت خانه برای اجاره در محله ولنجک

اجاره بها در محله ولنجک هم همانند قیمت خرید، بالا خواهد بود. به صورت میانگین باید بین 200 تا 400 میلیون برای ودیعه هزینه کنید. با چنین ودیعه ای به صورت ماهانه هم باید بین 3 تا 5 میلیون تومان اجاره بها بپردازید. این یک نگاه کلی به میزان قیمت است. مطمئنا قیمت ها بالاتر و پایین تر هم خواهد بود. می توانید با ودیعه 50 ملیون تومان هم خانه مورد نظر خود را اجاره کنید. اما قیمت اجاره بها ممکن است تا 7 یا 8 میلیون تومان بالا برود.

برای رهن کامل هم، فرصت های مناسبی وجود دارد. نسبت به امکانات خانه، قیمت رهن کامل آن تغییر خواهد کرد. واحدهایی با 500 یا 600 میلیون تومان برای رهن کامل وجود دارند. اما این رقم به شکل چشمگیری ممکن است افزایش یابد. به صورت میانگین برای رهن کامل باید 1 میلیارد تومان هزینه کنید. این رقم شاید تا 1 میلیارد و نیم هم افزایش پیدا کند.

این مقاله از خبرنگارن موردپسند شما قرار گرفته است؟

بالی: سفر به جزیره ای شگفت انگیز در اندونزی

منبع: هومینگ
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9332

به "درباره محله ولنجک بیشتر بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره محله ولنجک بیشتر بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید