درخواست کنگره برای بازنگری در کمک به سازمان بهداشت جهانی، پامپئو احضار می شود

به گزارش راه ساری، 5 سناتور با معرفی یک طرح پیشنهادی خواستار بازنگری در مشارکت آمریکا برای تامین منابع مالی مورد نیاز سازمان بهداشت جهانی و سایر نهادهای بین المللی شدند.

درخواست کنگره برای بازنگری در کمک به سازمان بهداشت جهانی، پامپئو احضار می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از اقدام دولت ترامپ در تعلیق کمک های مالی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی و متهم کردن این سازمان به سوء مدیریت در مقابله با شیوع ویروس کرونا، 5 سناتور جمهوریخواه طرحی را برای بازنگری در مشارکت آمریکا برای تامین منابع مالی سازمان بهداشت جهانی و سایر نهادهای بین المللی ارائه کرده اند.

بر اساس این گزارش، طرح مذکور از سوی جیم ریچ رئیس کمیته روابط خارجی سنا به همراه 4 سناتور دیگر تهیه و ارائه شده است. این طرح با هدف ارزیابی این مساله تهیه شده است که نهادهای بین المللی تاچه حد به وظایف و ماموریت های خود عمل کرده و در خدمت منافع آمریکا هستند.

علاوه بر سازمان بهداشت جهانی، سایر نهادهای بین المللی از جمله بانک جهانی، بانک های توسعه آسیا، توسعه آمریکای شمالی و توسعه آفریقا و بانک اروپایی بازسازی و توسعه و همین طور صندوق جهانی برای مقابله با ایدز و صلیب سرخ و سایر نهادهای بین المللی نیز دیده می شود.

ترامپ اواسط آوریل منابع مالی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی را به حالت تعلیق درآورد و این سازمان را به همکاری و همدستی با چین برای ارائه اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا متهم کرده است.

سازمان بهداشت جهانی این اتهامات را رد کرده و چین نیز بارها تاکید کرده است که درباره بحران ویروس کرونا کاملا شفاف و باز عمل کرده است.

مقام های آمریکایی طی هفته های اخیر بارها چین را به خاطر شیوع ویروس کرونا مورد حمله و انتقاد قرار داده اند. مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز چهارشنبه در اظهاراتی چین را به خاطر مرگ صدها هزار نفر در سراسر جهان سرزنش کرده است.

این در شرایطی است که دموکراتها دولت ترامپ را متهم می کنند که قصد دارد افکار عمومی را از ناکامی های خود در مقابله با شیوع ویروس کرونا منحرف کند. آنها بر این باورند که سازمان بهداشت جهانی به اصلاحات نیاز دارد ولی نباید در بحبوحه این بحران بزرگ هدف انتقاد و حمله قرار گیرد.

یک منبع آگاه در مجلس کنندگان آمریکا نیز گفته است که الیوت انگل رئیس کمیته روابط خارجی قصد دارد پامپئو را به خاطر عدم ارائه اطلاعات مربوط به تصمیم ترامپ برای تعلیق کمک های مالی به سازمان بهداشت جهانی، احضار کند. پامپئو تا 4 ماه می (15 اردیبهشت) فرصت داشت تا این اطلاعات را ارائه دهد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کانادا: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9170

به "درخواست کنگره برای بازنگری در کمک به سازمان بهداشت جهانی، پامپئو احضار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کنگره برای بازنگری در کمک به سازمان بهداشت جهانی، پامپئو احضار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید