دغدغه های اصناف در پس مسائل حوزه صنعت مغفول مانده است

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، سیدعلی آقازاده شامگاه روز یکشنبه در نشست با روسای اتحادیه ها و اصناف استان مرکزی در اراک، گفت: اصناف چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب همیشه یار و یاور انقلاب اسلامی بوده اند و یکی از پشتوانه های اصلی نظام به شمار می روند.

دغدغه های اصناف در پس مسائل حوزه صنعت مغفول مانده است

وی ضمن بیان اینکه ارزش و اهمیت اصناف و کسبه در دین مبین اسلام بالا است، اضافه کرد: 50هزار کسبه در استان و 30 هزار واحد صنفی در شهر اراک فعالیت دارند که می تواند به اقتصاد استان رونق دهند. بنابراین با توجه به اهمیت این قشر تاثیرگذار در اقتصاد کشور نباید نسبت به برطرف مسائل آنان بی تفاوت بود.

آقازاده ادامه داد: اصناف در شرایط سخت اقتصادی به خصوص در امسال با توجه به نوسان قیمت ها، گرانی ها و... که هم بر مردم و هم بر اصناف و کسبه فشار آمده، به خوبی تاکنون این شرایط را مدیریت نموده اند و امیدوارم به زودی این شرایط سخت سپری گردد.

استاندار مرکزی توضیح داد: موضوع ها و مسائلی که در این جلسه توسط رئیس اتاق اصناف و برخی از روسای اتحادیه های صنفی مطرح شد، به اعتقاد من هیچکدام لاینحل نیست.

وی توضیح داد: در ارتباط با رسیدگی به برطرف مسائل اصناف در استان بایستی تقسیم کار کرد، از جمله در اداره کل اقتصاد و دارایی، در حوزه اداره کل شهری در حوزه معاونت عمرانی و حوزه امور اقتصادی برنامه ریزهای مناسب انجام گردد. همچنین سازمان صنعت، معادن و تجارت هم در این زمینه باید بیش از آن چه که تا امروز ورود نموده، فعال باشد.

آقازاده بیان داشت: موضوعات مربوط به اصناف به دلیل قیل و قال صنعتی که در استان وجود دارد مغفول واقع شده و باید به اصناف و برطرف مسائل آنان توجه بیشتری صورت بگیرد و برای اینکار کمیته هایی در نظر گرفته گردد و در نهایت موارد مطرح شده پس از جمع بندی وارد شورای گفت و گو گردد تا به نتیجه برسد و بتوانیم برای اصناف تصمیمات قابل قبولی در جهت برطرف مسائلشان داشته باشیم.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 967

به "دغدغه های اصناف در پس مسائل حوزه صنعت مغفول مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه های اصناف در پس مسائل حوزه صنعت مغفول مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید