دلیل حذف زودهنگام پینگ پنگ بازان ملی پوش در آلمان

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، ملی پوشان تنیس روی میز ایران که مسابقات انتخابی المپیک را پیش رو دارند طی روزهای گذشته برای کسب آمادگی بیشتر در تور جهانی آلمان شرکت کردند اما خیلی زود و بدون نتیجه گیری قابل توجهی به کار خود سرانجام دادند.

دلیل حذف زودهنگام پینگ پنگ بازان ملی پوش در آلمان

در جریان این مسابقات و در بخش انفرادی، میعاد لطفی در همان دیدار اول باخت و حذف شد. امیرحسین هدایی بعد از یک برد و در دور دوم مقدماتی متحمل شکست شده و کنار رفت. نوشاد و نیما عالمیان هم در دور اول مقدماتی با قرعه استراحت روبرو بودند. همچنین دور دوم مقدماتی با شکست و حذف نیما و پیروزی نوشاد همرا بود. نوشاد عالمیان اما در دور سوم مقدماتی برابر نماینده میزبان باخت و بدین ترتیب هر چهار نماینده ایران در جدول مقدماتی و پیش از صعود به جدول اصلی حذف شدند.

در بخش دوبل تور جهانی آلمان البته ترکیب نوشاد و نیما عالمیان با کسب تنها یک برد مقابل هند، راهی جدول اصلی مسابقات شد اما در مرحله یک هشتم نهایی و با متحمل شدن شکست برابر تیم دوبل کره جنوبی از دور رقابت ها کنار رفت.

این نتایج در حالی برای پینگ پنگ بازان ملی پوش ایران به ثبت رسید که آنها بدون سرمربی در تور جهانی آلمان شرکت نموده بودند. به طور حتم این مسئله در چگونگی عملکرد و نتیجه گیری آنها تاثیرگذار بوده است. موضوعی که مورد تایید سرمربی تیم ملی هم است اگرچه وی می گوید بالا بودن سطح مسابقات هم بی تاثیر در عملکرد شاگردانش نبود.

جمیل لطف الله نسبی در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید بر اینکه به دلیل بعضی مسائل شخصی از همراهی تیم ملی در مسابقات تور جهانی آلمان بازماند، گفت: درگیر یک سری مسائل مربوط به شغلم بودم و دو اخطاری که بابت آن داشتم. چاره ای نداشتم جز اینکه در تهران بمانم و پیگیر حل و فصل آن باشم وگرنه مسائل کاری در مراحل مهمتر و حساس تر آماده سازی تیم ملی مشکل ساز می شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا فرد دیگری جایگزین شما برای این اعزام نشد؟، توضیح داد: نزدیک به زمان اعزام تیم ملی متوجه مشکل پیش آمده شدم و اینکه نمی توانم ملی پوشان را در سفر همراهی کنم. در واقع فرصتی برای انتخاب یک مربیِ همراه و انجام کارهای لازم برای اعزام او نبود. به همین دلیل تیم ملی بدون مربی در تور جهانی آلمان شرکت کرد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در واکنش به موضوعِ تاثیرگذاری غیبتش در عملکرد بازیکنان نیز گفت: قطعا بی تاثیر نبوده است. به هر حال بود و نبود مربی تاثیرگذار خواهد بود. البته در خصوص غیبت سرمربی و تاثیرگذاری آن، خودِ بازیکنان بهتر می توانند نظر دهند.

وی ادامه داد: به عنوان سرمربی تیم ملی نمی توانم مدعی شوم نبودم به چشم آمده است. شاید اگر هم من بودم بازیکنان صعودی بیشتر از این نداشتند اما چه بسا عملکردی بهتری از خود ارائه می کردند. به هر حال در هر شرایطی حضور مربی کنار تیم، یک فاکتور قابل اتکا است که به لحاظ روانی هم برای بازیکنان تاثیرگذار به حساب می آید. اما در هر صورت اینکه بازیکنان بدون من به مسابقات رفتند بهتر از این است که به خاطر نداشتن مربی اصلا اعزام نمی شدند.

لطف الله نسبی در عین حال تاکید نمود: البته که تور جهانی آلمان، رقابتی در سطح بالا است. بازیکنان شرکت کننده در این رقابت ها موقعیت خوبی در رنکینگ جهانی دارند و معولا آنها را در رویدادهایی با کیفیت می بینیم. ملی پوشان ایران برای محک خوردن و آماده سازی به آلمان اعزام شدند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز همچنین تاکید نمود: علاوه بر نبودِ من به عنوان سرمربی کنار تیم و بالا بودن سطح مسابقات، عوامل دیگری هم در چگونگی عملکرد بازیکنان ایران تاثیرگذار بود. به طور مثال نیما عالمیان در حالی مقابل حریف صربستانی خود (بویان توکیچ) در دور دوم مقدماتی باخت که 2 بر صفر از او پیش بود اما به خاطر خستگی و شرایط بدنی نتوانست این نتیجه را حفظ کند. نیما یکی دو ساعت پیش از شروع دیدارش به محل برگزاری مسابقات رسیده بود و هیچ فرصتی هم برای تمرین نداشت.

وی با یادآوری اینکه نوشاد عالمیان پس از یک دور استراحت و یک پیروزی برابر نماینده اتریش، در دور سوم مقابل حریف آلمانی باخت و حذف شد، اعلام نمود: ریکاردو والتر آلمانی در قطر مغلوب نوشاد شده بود. او بازیکن خیلی قدرتمندی است که در میادین مختلفی با نوشاد روبرو شده است. در واقع والتر و نوشاد جزو رقیبان هم به حساب می آیند که هر دو سابقه برد و باخت برابر یکدیگر را هم دارند.

لطف الله نسبی تاکید نمود: البته که نتیجه ملاکی برای ارزیابی وضعیت بازیکنان است اما هدف اصلی از حضور در آلمان، یاری به آماده سازی بهتر ملی پوشان برای رویدادهای آینده و به خصوص انتخابی المپیک بود. قطعا در رویدادهای آینده که برای تیم ملی پیش بینی شده کنار ملی پوشان خواهم بود و یاری می کنم تا نتایج بهتری برای آنها ثبت گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5852

به "دلیل حذف زودهنگام پینگ پنگ بازان ملی پوش در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل حذف زودهنگام پینگ پنگ بازان ملی پوش در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید