دیدار مدیرکل میراث فرهنگی و رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی

به گزارش راه ساری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با رئیس کل دادگستری این استان دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار مدیرکل میراث فرهنگی و رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، دیروز شنبه 29 تیر 1398 جلیل جباری با حضور در دفتر ریاست کل دادگستری استان آذربایجان غربی در مورد موارد مشترک دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی استان، با قدردانی از علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه در سال های اخیر حمایت های دادگستری از برنامه ها و اهداف این اداره کل بیشتر شده و این برای ما بسیار بااهمیت است.

جلیل جباری با اشاره به موارد حقوقی در زمینه حفاظت آثار تاریخی توضیح داد: یکی از چالش های اصلی حفاظت از آثار تاریخی اهرم های قانونی و حقوقی است که به لطف همکار ی ها و تعاملات موجود، چالش های به وجودآمده حل شده و به لحاظ قانونی و حقوقی پشتوانه خوبی داریم.

او به وضعیت آثار تاریخی به ویژه در شهر ارومیه اشاره نموده و اضافه کرد: وجود آثار تاریخی باارزشی در بافت تاریخی شهر ارومیه موجب شده تا حساسیت و دقت این اداره کل در این زمینه بیشتر از گذشته گردد به طوری که به عنوان مثال حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی موجود در ستاد لشکر 64 ارومیه به یکی از اولویت های اصلی این اداره کل تبدیل شده است.

جباری اظهار امیدواری کرد: دیدگاه مثبت و مساعد دادگستری نسبت به اجرای قوانین مربوط به حوزه میراث فرهنگی در سطح بسیار خوبی است و امیدواریم این تعاملات همچنان ادامه داشته باشد.

در این دیدار رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی نیز با اشاره به داشته های تاریخی شهر ارومیه گفت: ارومیه یکی از شهرهای تاریخی کشور است که دارای آثار متعدد و باارزشی است که حفاظت از آن ها وظیفه همه ماست.

گروسی یادآور شد: دادگستری با تمام داشته های قانونی خود از برنامه ها و اهداف اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی حمایت نموده است و این همکاری تداوم خواهد داشت.

نحوه مرمت و احیای میدان تاریخی ایالت که ساختمان دادگستری استان آذربایجان غربی در آن واقع شده یکی از موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4394

به "دیدار مدیرکل میراث فرهنگی و رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار مدیرکل میراث فرهنگی و رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید