راهنمای خرید در رم (قسمت اول)

به گزارش راه ساری، رم، پایتخت کشور ایتالیا و یکی از زیباترین شهرهای جهان و بعد از میلان، نیویورک و پاریس، چهارمین پایتخت مد در جهان است. در این راهنمای خرید، مراکز خرید مهم رم و کالاهای عرضه شده در این مراکز را معرفی می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای خرید در رم (قسمت اول)

رم، پایتخت ایتالیا، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور است. از آنجایی که رم پایتخت مد دنیا است بیشتر خانه های مد دنیا یا در این شهر فروشگاه دارند یا دفتر مرکزیشان در این شهر است. علاوه بر بهترین پوشاک برند، طلا و جواهرات لوکس نام های مشهور دنیا هم در رم پیدا می شوند.

گرچه رم، شهر گرانی برای خرید است اما باز هم تماشای این فروشگاه ها خالی از لطف نیست؛ حتی اگر قصد خرید نداشته باشید. رم هم مانند شهرهای دیگر دنیا، سوغاتی مخصوص به خود دارد. در میان محصولات متنوعی که در مراکز خرید رم ارائه می شوند می توانید هدایا و سوغاتی های کوچک و ارزان قیمتی برای خود و دوستانتان پیدا کنید؛ از ماسک های ونیزی گرفته تا لباس گلادیاتورها!

البته بهترین سوغات هر سفر، خاطرات خوشی است که با خود به خانه می بریم اما اگر دوست دارید یک یادگاری از سفر به رم داشته باشید نگاهی به این فهرست بیندازید.

چی بخریم؟

لباس

همان طور که گفتیم، رم پایتخت مد دنیا است. در این شهر بهترین برندهای فراوری لباس جدیدترین طراحی های خود را عرضه می نمایند. علاوه بر مارک های مشهور ایتالیایی، صدها برند معتبر بین المللی هم فروشگاه های متعددی در رم دارند. اما پوشاک ایتالیا به خصوص پوشاک برندهای معروف، بسیار گران هستند. اگر نمی توانید برای خرید در رم این مقدار هزینه کنید، انتخاب های ارزان دیگری هم در این شهر وجود دارد: شال های ابریشم ایتالیایی. این شال های رنگارنگ و زیبا را در هر فروشگاه بزرگ و غرفه های بازارهای رومی، پیدا خواهید کرد. علاوه بر ابریشم، شال های رنگارنگ در طرح ها و مدل های مختلف با اجناس گوناگون به فروش می رسند.

کیف و کفش

فروشگاه های کیف و کفش رم بسیار مشهور هستند و بهترین و باکیفیت ترین محصولات را عرضه می نمایند. اگر می توانید از فروشگاه های برندهای معتبر، باکیفیت ترین کیف ها و کفش های روز دنیا را خریداری کنید. در غیر این صورت اگر پول کافی برای خرید ندارید و احیانا در چانه زدن مهارت دارید می توانید کیف ها و کفش هایی از فروشندگان خیابانی با قیمت های خوبی خریداری کنید.

زیورآلات

ایتالیا سابقه ای طولانی در طراحی زیورآلات زیبا دارد. در سفر به رم، یکی از ارزشمندترین و بهترین سوغاتی هایی که می توانید تهیه کنید، زیورآلات و طلا و جواهر با شیک ترین و منحصربه فردترین طراحی ها است.

اگر نمی توانید برای خرید، زیاد هزینه کنید، زیورآلات دست ساز بهترین انتخاب هستند. این زیورآلات زیبا را می توانید از غرفه های بازارهای محلی خریداری کنید.

شیشه های مورانو

ظروف و اشیای شیشه ای مورانو (Murano) که در جزیره ای به همین نام در ونیز ساخته می شوند، نه فقط در ونیز و رم، بلکه در سراسر ایتالیا عرضه می شوند. البته موقع خرید به این نکته توجه کنید که نمونه های مشابه و تقلبی زیادی از شیشه مورانو هم در بازارها وجود دارد. همه محصولات اصل مورانو حتی قطعات کوچک، ضمانت اصالت کالا دارند.

شکلات و خوراکی

اگر عاشق غذاهای ایتالیایی هستید، محصولاتی مانند سرکه بالزامیک، روغن زیتون، پنیر پارمزان، شکلات و... را در سراسر رم می توانید پیدا کنید و به غذاهایتان طعم و عطر ایتالیایی بدهید.

البته موقع خرید انواع خوراکی، قوانین کشور را هم در نظر بگیرید. ممکن است بعضی کشورها اجازه ورود پنیر و محصولات لبنی را به مسافران ندهند. همچنین بعضی از ایرلاین ها در خصوص مقدار مایعاتی که می توانید همراه داشته باشید، قوانین خاصی دارند.

نکته دیگر اینکه بسیاری از محصولات غذایی ایتالیایی، به خصوص شکلات، نگهدارنده ندارند و برای نگهداری به مدت طولانی، مناسب نیستند.

شکلات سازی در ایتالیا مثل بسیاری از کشورهای اروپایی، سابقه ای طولانی دارد. شکلات سازهای معروفی در ایتالیا هستند که می توانید از محصولات بی نظیر آنها برای خود یا دوستان و نزدیکانتان تهیه کنید.

سرامیک

ایتالیا، در سفالگری و فراوری اشیا و ظروف سرامیکی نقاشی شده با دست سابقه ای طولانی دارد. انواع ماگ و فنجان، بشقاب و سایر ظروف سرامیکی را می توانید از فروشگاه های مختلف خریداری کنید.

برای بچه ها چی بخریم؟

علاوه بر محصولات طراحان برتر لباس کودک در ایتالیا، چیزهای دیگری هم در رم برای بچه ها وجود دارد. یکی از جذاب ترین چیزهایی که در ایتالیا می توانید برای بچه ها خریداری کنید، اسباب بازی های ایتالیایی هستند. اسباب بازی هایی فوق العاده که معمولا دست ساز هستند.

از کجا بخریم؟

انواع سوغاتی های ریز و درشت را می توانید در سراسر رم به خصوص در نزدیکی جاذبه های گردشگری از جمله کلیسای سن پیترو، کولوسئوم و فواره تروی، خریداری کنید. بازارها و غرفه های کوچک و بزرگی در اطراف این جاذبه ها، انواع یادگاری و سوغات از مجسمه های کوچک و مینیاتوری گرفته تا مگنت یخچال می فروشند. نگاهی به محصولات آنها بیاندازید؛ مطمئنا چیزی که توجه شما را جلب کند در بین آنها پیدا می گردد.

در خصوص خرید از بازارهای نزدیکی جاذبه های گردشگری مشهور این نکته را مد نظر داشته باشید: این فروشنده ها معمولا محصولات خود را گران تر از قیمت واقعی می فروشند. شما احتمالا همان کالایی که در این بازارها پسندیده اید جای دیگری با قیمت کمتر پیدا خواهید کرد.

برای خرید سوغات به یکی از خیابان های مرکز خرید زیر سر بزنید یا از بازارهای رومی دین کنید. در این بازارها انواع سوغاتی با قیمت ها و کیفیت های مختلف پیدا می گردد.

خیابان Mascherino

این خیابان یکی از بهترین مناطق شهر برای خرید به خصوص برای بچه ها است. این خیابان نزدیک واتیکان و مقابل کلیسای سن پیترو واقع شده است. در این خیابان، فروشگاه های متعددی وجود دارند که انواع سوغاتی و هدایای کوچک و ارزان می فروشند. ماکت های کوچک کولوسئوم یکی از پرطرفدارترین محصولات این فروشگاه ها هستند. گوی های برفی با صحنه ای از جنگ گلادیاتورها یکی دیگر از سوغاتی های پرطرفدار ایتالیا برای بچه ها هستند.

میدان ناوونا (Piazza Navona)

در میدان ناوونا (Piazza Navona) می توانید با یک تیر چند نشان بزنید. علاوه بر فروشگاه های مختلف اسباب بازی، می توانید از فروشگاه های سوغاتی و هدیه دیدن کنید، سری به جاذبه های تاریخی بزنید و اگر در روزهای آخر سال در شهر رم به سر می برید، از بازار کریسمس این میدان دیدن کنید.

در این میدان، نقاش های زیادی به ارائه آثار خود از نقاشی های کوچک تا تابلو های رنگ روغن بزرگ می پردازند. حتی می توانید هنرمندانی را پیدا کنید که مهارت فوق العاده ای در کشیدن پرتره دارند. همچنین می توانید از یک کاریکاتوریست یخواهید تا تصویری کاریکاتوری از شما بکشد. در همین منطقه می توانید بهترین محصولات دست ساز سرامیکی را خریداری کنید.

در قسمت بعدی مقاله به معرفی تعدادی از مراکز خرید بزرگ در رم و چند نمونه از بازارهای خیابانی و کریسمس در این شهر می پردازیم.

منبع: کجارو / explore-italian-culture.com / blog.forbestravelguide.com
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7186

به "راهنمای خرید در رم (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در رم (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید