راهکارهایی برای رهایی از دندان درد در شب

به گزارش راه ساری، دندان درد، درد آزاردهنده ای به ویژه در شب است؛ این درد دلایل مختلفی دارد که از شایع ترین آنها پوسیدگی دندان است.

راهکارهایی برای رهایی از دندان درد در شب

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، تسکین دندان درد در شب بسیار سخت است و باعث میگردد که فرد نتواند به خواب رود؛ با این حال رهکارهایی برای یاری به کاهش این درد در شب و به خواب رفتن فرد وجود دارد که در این گزارش به 9 درمان خانگی برای تسکین دندان درد در شب اشاره می گردد.

استفاده از داروهای تسکین دهنده درد

مصرف داروهای ضد درد و مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن یک روش سریع و ساده برای کاهش دردهای خفیف تا متوسط دندان است.

اگر درد دندانتان شدید است، بهتر است به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا مسکن های قوی تری برایتان تجویز کند.

کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد می تواند به کاهش درد دندان یاری کند. یک کیسه حاوی یخ را در یک حوله پیچیده و روی صورت یا فک خود بگذارید. رگ های خونی موجود در آن منطقه منقبض شده و می تواند باعث کاهش درد گردد.

اگر احتمال می دهید که در شب دچار درد شوید از بعد از ظهر هر چند ساعت حدود 15 تا 20 دقیقه از کمپرس سرد بهره ببرید تا از درد دندان در موقع خواب جلوگیری گردد.

ارتفاع دادن به سر

جریان خون در سر می تواند درد و التهاب را افزایش دهد. برای بعضی از افراد، خوابیدن روی یک بالش بلند یا استفاده از دو بالش ممکن است دردشان را کاهش دهد و یاری کند بهتر بخوابند.

پمادهای دارویی

استفاده از ژل های بی حس کننده و پمادهایی که حاوی موادی مانند بنزوکائین هستند می تواند با بی حس کردن منطقه درد، احساس درد را کاهش دهد.

بنزوکائین برای استفاده بچه ها خردسال مناسب نیست.

شستشو با آب نمک

شستشوی ساده با آب نمک یک درمان خانگی معمول برای دندان درد است. آب نمک یک ماده ضد باکتری طبیعی است، بنابراین می تواند التهاب را کاهش دهد.

همچنین از دندان های آسیب دیده در برابر عفونت محافظت می نماید. شستشو با آب نمک همچنین می تواند به از بین بردن ذرات مواد غذایی باقی مانده بین دندان ها یاری کند.

شستشو با هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه)

پریودنتیت یک نوع عفونت لثه است که می تواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل درد و خونریزی گردد. شستشوی دهان با دهانشویه حاوی هیدروژن پراکسید به کاهش پلاک و علائم پریودنتیت یاری می نماید. باید پراکسید هیدروژن را با مقدار مساوی آب رقیق کنید و محلول را در دهان بچرخانید.

این روش درمانی برای بچه ها مناسب نیست، زیرا این خطر وجود دارد که آن ها به طور تصادفی این محلول را ببلعند.

چای نعناع

گرداندن دمنوش نعناع در دهان یا مکیدن کیسه چای نعناع نیز ممکن است به تسکین موقت درد دندان شبانه یاری کند. نعناع حاوی ترکیبات ضد باکتری و آنتی اکسیدانی است. همچنین اثر بی حسی خفیف ایجاد می نماید.

میخک

اوژنول که یکی از ترکیبات اصلی میخک است می تواند باعث کاهش درد دندان گردد. اوژنول به عنوان ضد درد عمل نموده و منطقه درد را بی حس می نماید.

برای استفاده از میخک برای دندان درد، پودر میخک را در آب خیس کنید تا یک خمیر درست گردد سپس خمیر را روی دندان بمالید.

جویدن آرام یا مکیدن دانه میخک نیز به تسکین درد یاری می نماید. این درمان برای بچه ها مناسب نیست، زیرا ممکن است آن را ببلعند.

سیر

اثر ضد باکتریایی سیر ممکن است به از بین بردن باکتری ها در دهان یاری کند. آلیسین که ترکیب اصلی سیر است، اثر ضد باکتریایی خوبی دارد که ممکن است به از بین بردن باکتری های موجود در دهان یاری نموده و درد دندان را کاهش دهد.

یک حبه سیر را به آرامی جویده و اجازه دهید روی دندانتان قرار گیرد. این کار می تواند به درمان دندان درد شبانه یاری کند.

کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9854

به "راهکارهایی برای رهایی از دندان درد در شب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای رهایی از دندان درد در شب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید