راهکارهای پاکسازی ریه با تغذیه

به گزارش راه ساری، مجله پزشکی دکتر سلام/آلودگی هوا می تواند سلامت شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. از بدتر شدن آسم گرفته تا ایجاد بیماری های تنفسی و قلبی عروقی، حتی آلودگی هوا با خطر بیشتر مرگ ناشی از کووید-19 نیز در ارتباط است. همه اینها اهمیت مراقبت از ریه های ما را بیش از هر زمان دیگری برجسته می نماید.

راهکارهای پاکسازی ریه با تغذیه

به گزارش ایندیاتایمز، مصرف بعضی غذاها می تواند در ایجاد مقاومت در برابر اثرات مضر آلاینده ها به ما یاری کند. پزشکان توصیه می نمایند غذاهای غنی از آنتی اکسیدان و دارای خواص ضد التهابی به برنامه غذایی خود اضافه کنید که می تواند به سم زدایی ریه ها و محافظت از بدن در برابر آلودگی هوا یاری کند.

اگر در یک مکان آلوده زندگی می کنید در اینجا چند تغییر در رژیم غذایی وجود دارد که می تواند به محافظت از ریه های شما یاری کند. در اینجا فهرستی از موادغذایی آورده شده است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به عفونت ناشی از آلودگی هوا یاری می نماید.

زنجبیل

یکی از رایج ترین داروهای خانگی برای درمان سرفه و سرماخوردگی زنجبیل است که به خواص ضد التهابی شهرت دارد. ریشه این گیاه به دفع سموم از دستگاه تنفسی یاری می نماید و سرشار از مواد غنی از جمله ویتامین ها و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، بتاکاروتن و روی است که همه به حفظ سلامت ریه یاری می نمایند. می توانید زنجبیل را به چای، سالاد، غذاها و … اضافه کنید.

زردچوبه

زردچوبه به کاهش التهاب و احتقان ناشی از بیماری های تنفسی یاری می نماید. ترکیب فعال موجود در زردچوبه به طور طبیعی ریه ها را تمیز می نماید. همچنین باعث ایجاد ایمنی و سم زدایی از بدن می گردد. می توانید از زردچوبه خام یا پودر شده در شیر، سالاد، غذاها و اسموتی های خود بهره ببرید.

عسل

عسل یک شیرین نماینده طبیعی است و به دلیل خواص ضد باکتریایی که به کاهش مسائل تنفسی یاری می نماید محبوب است. همچنین به پاکسازی مجرای هوا و حفظ سلامت ریه ها نیز یاری می نماید. یک قاشق عسل در آب گرم برای پاکسازی ریه های شما بسیار مفید است. همچنین به تسکین سرماخوردگی و سرفه یاری می نماید.

سیر

سیر دارای یک ترکیب قدرتمند به نام آلیسین است که به عنوان یک آنتی بیوتیک عمل می نماید و در درمان عفونت های تنفسی موثر است. به علاوه به برطرف گرفتگی و به نفس افتادن یاری می نماید. این ماده با یاری به کاهش التهاب و خطر سرطان ریه برای بیماران مبتلا به آسم نیز شگفت آور است.

چای سبز

از کاهش وزن گرفته تا کاهش التهاب چای سبز فواید مختلفی برای سلامتی دارد. مصرف چای سبز دو بار در روز می تواند در بهبود هرگونه بیماری ریوی عالی باشد.

چربی های سالم

برای پاکسازی ریه ها باید رژیم غذایی را انتخاب کنید که دارای کربوهیدرات کم و چربی سالم باشد.

تمرینات هوازی انجام دهید

انجام تمرینات هوازی به بهبود ظرفیت ریه یاری می نماید. مثال های معمول ورزش های هوازی شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن، شنا، پایکوبی، تنیس، بوکس و غیره است. اگر به بیماری ریه مبتلا هستید قبل از آغاز هرگونه تمرین هوازی با پزشک خود مشورت کنید و برای افزایش ظرفیت ریه پرانایاما (از جمله تمرینات یوگا از شاخه هاتا یوگا برای کنترل تنفس است) را تمرین کنید.

روی یک دستگاه تصفیه هوا سرمایه گذاری کنید

تصفیه نماینده هوا همانطور که از نام اش پیداست در بهبود کیفیت هوا در خانه شما یاری می نماید که در نهایت برای ریه های شما مفید است.

منبع: همگردی
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12876

به "راهکارهای پاکسازی ریه با تغذیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای پاکسازی ریه با تغذیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید