رسوایی جنسی در عظیم ترین رستوران زنجیره ای جهان ، اتحاد قربانیان آزار و تجاوز برای درمان سرطان مکدانلد

به گزارش راه ساری، ائتلاف بین المللی اتحادیه های کارگری دادخواستی علیه مدیران رستوران زنجیره ای مکدانلد مطرح و آنها را به اعمال آزار جنسی برنامه ریزی شده و نظام مند علیه کارکنان در سراسر دنیا متهم کرد.

رسوایی جنسی در عظیم ترین رستوران زنجیره ای جهان ، اتحاد قربانیان آزار و تجاوز برای درمان سرطان مکدانلد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، دادخواست شکایت علیه مکدانلد به دفتر سازمان توسعه و همکاری مالی در هلند تحویل و در آن فهرست آزارهای جنسی بی شمار در شعبه های عظیم ترین فست فود دنیا شمارش شده است؛ از جمله اقدام به تجاوز و قرار دریافت در موقعیت بی شرمانه در آمریکا، پیشنهاد ارتقای مقام با برقراری رابطه جنسی در برزیل و قرار دادن دوربین مخفی در رختکن کارکنان زن در شعبه ای در فرانسه.

سو لانگلی، دبیر کل اتحادیه کارکنان صنعت غذایی در یک نشست خبری در ریودوژانیرو گفت: یک فرهنگ فاسد در راس سازمان رخنه نموده است و خوشحالیم که مدیران مکدانلد نتوانستند اقدامی معنادار علیه شکایت ما انجام دهند. جمیله فرلی، از کارکنان مکدانلد شعبه فلوریدا با کمترین دستمزد هم درباره ماجرای خود چنین افشاگری کرد: یک همکار مرد به بدن من دست زد و یکی دیگر پرسید برای تجاوز کردن به دختر یک ساله ام چقدر باید بدهد. وقتی مورد را گزارش دادم، ساعت کارم به شدت کم شد.

تنظیم نمایندگان و ارائه دهندگان دادخواست از این رو هلند را برای پیشبرد اهداف خود برگزیده اند که نبض مکدانلد در اروپا در این کشور می زند. مدیران اتحادیه اعلام نموده اند هر گونه کوشش برای شکایت کردن از فساد اخلاقی مکدانلد در ایالات متحده (محل استقرار دفاتر و ساختمان مرکزی عظیم ترین غول زنجیره ای فست فود دنیا) با اخلال دست های ناپاک روبرو می گردد، چرا که فساد اخلاقی و جنسی در تمام ارکان رده بالا در آمریکا نفوذ نموده و پرونده را به سود مکدانلد مدیریت می نماید.

هدف شاکیان نه رسیدن به پول، که وادار کردن مدیران ارشد مکدانلد به نشستن پای میز مذاکره و رسیدن به راهکار میانه است. مکدانلد اساسا زیر بار پذیرفتن مسئولیت رفتار کارکنان خود نمی رود، در حالی که 90 درصد تجارت و کسب و کار آن با کسانی پیش می رود که لباس مکدانلد بر تن دارند و رستوران ها را مدیریت می نمایند. کریستین براکاسن، دبیر کل اتحادیه های تجاری فدراسیون اروپایی کشاورزی، غذا و گردشگری معتقد است هر که لباس مکدانلد پوشیده، کارمند مکدانلد است.

دفتر مرکزی مکدانلد در آمریکا بیان کرد به محض دریافت نسخه ای از دادخواست، بندهای آن را آنالیز خواهد نمود. ضمن اینکه شرکت خود را نسبت به امنیت اخلاقی کارکنانش در سراسر دنیا مسئول می داند. درست یک سال پیش ده ها شکایت از بدرفتاری جنسی در شعبه های مکدانلد در ایالات متحده مطرح شد و همزمان پلیس و نظام قضایی برزیل پرونده آنالیز فساد اخلاقی نظام مند را در شعبه های مکدانلد در این کشور گگردد.

ریکاردو پاتا، رئیس اتحادیه کارگران عمومی برزیل گفت: بسیاری از این افراد که با آنها بدرفتاری شده سربه زیر و کم سن و آسیب پذیرند و ناگهان با شرایطی روبرو می شوند که زندگی شان را به خطر می اندازد. امروز یک راهبرد نوین شکل گرفته و همه ما با هم این سرطان آزار جنسی را از بدنه مکدانلد حذف خواهیم کرد.

تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9449

به "رسوایی جنسی در عظیم ترین رستوران زنجیره ای جهان ، اتحاد قربانیان آزار و تجاوز برای درمان سرطان مکدانلد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوایی جنسی در عظیم ترین رستوران زنجیره ای جهان ، اتحاد قربانیان آزار و تجاوز برای درمان سرطان مکدانلد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید