رشد چشمگیر شرکت های خلاق هم پا با دانش بنیان ها طی 3 سال

به گزارش راه ساری، شرکت های خلاق در چند سال اخیر هم پای دانش بنیان ها برای خلق ارزش افزوده در کشور کوشش کردند و در این مدت رشد چشمگیری از آنها شاهد بوده ایم.

رشد چشمگیر شرکت های خلاق هم پا با دانش بنیان ها طی 3 سال

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ شرکت های خلاق در چند سال اخیر هم پای دانش بنیان ها برای خلق ارزش افزوده در کشور کوشش کردند. گزارشی از عملکرد برنامه توسعه اکوسیستم این شرکت ها منتشر شده است که حکایت از رشد این شرکت ها در مدت سه سال دارد.

معرفی و آشنایی با حوزه فعالیت شرکت های خلاق بخش نخست این گزارش است. صنایع دستی، گردشگری، فراوری محتوای صوتی و تصویری، گیاهان دارویی و طب سنتی، هنر های تجسمی، مد و پوشاک، اسباب بازی و طراحی و معماری بعضی از این حوزه ها هستند.

این گزارش یک بخش دیگر هم دارد و آن آمار شرکت های خلاق فعال است که با رسم نمودار و جداول مختلف رشد این شرکت و تعداد آن در سال های مختلف آمده است. بر این اساس در سال 97 تعداد 296 شرکت خلاق در کشور فعال بودند که با اقدامات حمایتی و ارائه تسهیلات اکنون بیش از 1350 شرکت خلاق در کشور فعالیت می نمایند؛ رشدی چشمگیر در 3 سال.

بعلاوه در این آمار به مبادی شرکت های خلاق هم اشاره شده است. در سال 97 تعداد آن ها 45 عدد بود و اکنون به 101 رسیده است. برای نمایش آمار استانی شرکت های خلاق هم در نقشه ای از ایران تعداد و پراکندگی آن ها آورده شده است. بر اساس این آمار تهران با تعداد 780 شرکت خلاق فعال در صدر قرار گرفته است. پس از آن هم استان های اصفهان، خراسان رضوی و یزد قرار دارند.

در بخش بعدی خدمات ارائه شده به شرکت های خلاق به تفکیک نوع خدمت و حمایت اجرا شده را مشاهده می کنیم. خدمات و حمایت هایی که هریک گامی برای توسعه محصولات خلاق و رشد این شرکت ها است. خماتی، چون تامین اقتصادی، توانمندسازی و نظام وظیفه، تبلیغات و تسهیل فضای کسب و کار.

آنالیز اقدامات ترویجی برنامه توسعه اکوسیستم شرکت های خلاق بخش بعدی است که در این گزارش به آن پرداخته شده است. از برنامه های تلویزیونی متنوع همانند خلاق شو گرفته تا تبلیغات در فضای مجازی.

اما در بخش آخر این گزارش هم آماری از خانه های خلاق و نوآوری آمده است. بازیگرانی نو در اکوسیستم صنایع خلاق که زمینه را برای فعالیت جوانان در حوزه های مختلف صنایع فرهنگی و خلاق در استان های مختلف فراهم می نمایند. در حال حاضر 64 خانه خلاق در استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شاقتصادی، همدان، یزد، قزوین، گیلان، سیستان و بلوچستان، قم، کردستان، اهواز و بوشهر فعال یا در دست ایجاد هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14331

به "رشد چشمگیر شرکت های خلاق هم پا با دانش بنیان ها طی 3 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد چشمگیر شرکت های خلاق هم پا با دانش بنیان ها طی 3 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید